| Előszó | 9 |
| Házasság és élettársi kapcsolat. Milyen kérdések megválaszolására törekszünk? | 15 |
| Ki mikor (nem) házasodik? A házasodási hajlandóság | 15 |
| Ki, mikor, mit (nem) választ? Házasság versus élettársi kapcsolat | 22 |
| Ki kivel (nem) házasodik? A partnerszelekció | 28 |
| A párkapcsolat-formálódás elméleti keretei | 34 |
| A tradicionális családelméletek: a specializácós hipotézis | 34 |
| A parsonsi kiindulópont | 34 |
| A közgazdasági megközelítés | 36 |
| A nők erősödő gazdasági potenciálja - a tradicionális családelméletek kudarca? | 41 |
| A családon belüli munkamegosztás újragondolása: a szerepek kombinációja | 45 |
| A "kockázati-társadalom": az életpálya-bizonytalanságok szerepe | 49 |
| Az intézményi háttér: munkaerő-piaci struktúrák és jóléti rendszerek | 55 |
| A családformálódás legújabb trendjei | 60 |
| A második demográfiai átmenet mint magyarázatkísérlet | |
| A szülői háttér hatása a párkapcsolat-teremtésre: a "harmadik fél" szerepe | 64 |
| A partnerszelekció 'többdimenzióssága": a származástól a teljesítményig | 71 |
| A kínálati oldal: a házassági piac hatása | 75 |
| Ki mikor (nem) házasodik? A házasságkötés időzítése az egyéni életútban és a történeti időben | 83 |
| A házasodást befolyásoló egyéni jellemzők és ezek hipotetikus hatásai | 84 |
| Részvétel az oktatásban és az iskola bejfejezése óta eltelt idő | 84 |
| Az iskolai végzettség | 85 |
| A munkaerő-piaci beágyazottság | 86 |
| A származás | 88 |
| Ki mikor (nem) házasodik - mit mutatnak az egyszerű statitsztikák? | 89 |
| Ki mikor (nem) házasodik - mely tényezők a legfontosabbak? | 99 |
| A történeti és az élettörténeti hatások | 101 |
| A származás hatása | 104 |
| Az iskolázottság hatása | 104 |
| A munkerő-piaci beágyazottság hatása | 109 |
| Táblafüggelék | 114 |
| Ki, mikor, mit (nem) választ? A házasság és az élettársi kapcsolat közötti választás meghatározói | 122 |
| Az élettársi együttélés mint első párkapcsolat - az időbeli és életútbeli változások | 122 |
| Az élettársi együttélés mint első párkapcsolat - melyek lehetnek a legfontosabb meghatározók? | 131 |
| A karrierbizonytalanságok és a gazdasági-anyagi potenciál hipotetikus hatása | 131 |
| Az anyagi-gazdasági potenciál - az iskolai végzettség és a kereset szerepe | 136 |
| A származási háttér hipotetikus hatása | 140 |
| Változások a párkapcsolat-formálódást befolyásoló tényezők jellegében az elmúlt évtizedekben | 141 |
| Az iskolából a munkaerőpiacra vezető út | 141 |
| Változások a vallási szocializációban és a családstruktúrában | 146 |
| A párkapcsolat-teremtés mint a felnőtté válás része - mit mutatnak az egyszerű statisztikák? | 147 |
| Az iskolás lét és az iskolai végzettség szerepe | 148 |
| A munkaerő-piaci szerepvállalás hatása | 152 |
| A származás szerepe. A vallási háttér és a szülők válásának hatása | 153 |
| A párkapcsolat-teremtés mint a felnőtté válás része - mely tényezők hatása a legfontosabb? | 156 |
| A párkapcsolat-formálódás lehetséges statisztikai modelljei | 156 |
| Az első párkapcsolat - házasság vagy élettársi együttélés? | 157 |
| Az iskolából a munkaerőpiacra - a karrierkezdés nehézségeinek a hatása | 158 |
| Az anyagi-gazdasági potenciál hatása | 161 |
| A szülői háttér néhány elemének a szerepe | 164 |
| Az élettársi kapcsolat lehetséges kimenetei - házasság vagy a kapcsolat megszűnése? | 165 |
| Táblafüggelék | 168 |
| A partnerszelekciós minták vizsgálata: kutatási előzmények és megközelításek | 173 |
| Két lehetséges kutatási keret | 174 |
| A partnerszelekció hagyományos vizsgálata: a kutatások három generációja | 178 |
| Első generáció: az ISA-paradigma | 178 |
| Második generáció: a többváltozós kutatási keret | 180 |
| Harmadik generáció: relatív folyamatok a házassági mobilitásban | 181 |
| A partnerszelekció élettörténeti vizsgálata | 184 |
| A homogámia-megközelítése | 184 |
| A versenyző kockázatok modellje | 186 |
| A partnerszelekció élettörténeti vizsgálata | 187 |
| A homogámia-megközelítés | 189 |
| A versenyző kockázatok modellje | 191 |
| A partnerszelekciós minták vizsgálatának legújabb generációja | 196 |
| Ki kivel házasodik? A partnerszelekciós minták időbeli változása | 199 |
| Az első generáció: az abszolút arányszámok | 199 |
| A második generáció: a partnerszelekciós minták útelemzése | 208 |
| A harmadik generáció: a párválasztási minták relatív mérőszámai | 215 |
| A partnerek származása és iskolázottsága közötti kapcsolat változása | 218 |
| A származási és az iskolázottsági homogámia változása | 219 |
| Táblafüggelék | 224 |
| Ki, kivel, mikor (nem) házasodik? Partnerszelekciós minták az egyéni életútban | 227 |
| Az élettörténeti minták | 233 |
| Az iskolai végzettség szerinti minták | 235 |
| A családi háttér szerinti minták | 249 |
| A házassági piac hatása - az időbeli változások | 257 |
| Az életkor, az iskolázottság és a történeti időszak szerinti minták | 257 |
| Táblafüggelék | 260 |
| Követekeztetések. A jövőbeni kutatások távlatai | 261 |
| Klasszikus családelméletek. Érvényesség vagy kudarc? | 262 |
| A partnerkapcsolatok sokszínűsége a "kockázati-társadalomban" | 264 |
| A származástól a teljesítményig? | 266 |
| A házassági piac hatása | 271 |
| A kutatás jövőbeni távlatai | 272 |
| Táblafüggelék | 289 |
| Statisztikai függelék | |
| Irodalom | |