1.035.393

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nyelvi-kommunikációs nevelés az óvodában

Óvodapedagógusok, tanítók és szülők könyve a három-hétévesek fejlesztéséhez

Szerző
Lektor

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 315 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9228-19-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezető5
A szakmódszertan helye, szerepe a pedagógiai tudományok rendszerében11
Az óvodai anyanyelvi nevelés módszertanának kapcsolata más tudományterületekkel17
A gyermeki beszéd fejlődése25
A nyelvtanulás fiziológiája, idegrendszeri alapjai26
A hibátlan beszédszervek27
A hibátlan hallóapparátus27
A többi analizátor megfelelő működése33
A beszéd kialakulásának idegrendszeri alapjai, az agy működése34
A nyelvelsajátítási folyamat a gyermeknyelv-kutatás tükrében36
A gyermeknyelv fejlődésének első (csecsemőkori) szakasza37
A nyelvelsajítás második (kisgyermekkori) szakasza48
Az óvodás korú gyermek beszédfejlődési folyamatának főbb sajátosságai71
Az óvodai anyanyelvi nevelés és a kommunikációs képességek fejlesztésének célja, feladatai126
Az anyanyelvi és kommuniációs nevelés módszereinek sokszínűsége137
Az anyanyelvi és kommunikációs nevelésben jelentős, hagyományos (valójában didaktikai) módszerek138
A bemutatás138
A beszélgetés140
A magyarázat144
A szemléltetés146
A gyakorlás148
Az irodalmi tevékenység tartalmához szorosan kapcsolódó módszerek151
A mesemondás (mesereprodukció)152
A drámajáték és a dramatizálás161
A bábjáték169
Az elbeszélés181
A képekhez kapcsolódó anyanyelvi nevelési módszerek184
Az anyanyelvi fejlesztő játékok199
Hallásfejlesztő játékok200
Légzőgyakorlatok201
A beszédszervek ügyesítésére szolgáló játékok203
A fonémahallást fejlesztő játékok205
A mondatfonetikai eszközök használatának gyakorlása206
Nem verbális kommunikációs játékok207
Szókincsgyarapító játékok208
Mondat- és szövegalkotást fejlesztő anyanyelvi játékok209
Az óvodai élet tevékenységformáinak szerepe a nyelvi-kommunikációs nevelésben211
A játék, mint a nyelvi-kommunikációs fejlesztés sokszínű lehetősége212
A gyakorló, funkciós játék214
A konstruáló (alkotó) játék216
A szerepjáték219
A szabályjáték229
A gondozás és a munkajellegű tevékenység szerepe a beszédnevelésben236
Az irodalomhallgatás mint az anyanyelvi nevelés eszköze238
A népi mondókák, gyermekversek238
A népmese241
A műmesék245
Reális történetek, elbeszélések245
Az ének, zene, énekes játék hatása a gyermekek nyelvi-kommunikációs fejlődésére248
A vizuális tevékenységek és a beszéd kapcsolata256
A külső világ tevékeny megismerése és a nyelvi-kommunikációs fejlődés264
A matematikai tapasztalatszerzés és a környezet tevékeny megismerése273
A nyelvi-kommunikációs nevelés tervezése277
Az anyanyelvi és kommunikációs képességek fejlesztése a családban283
A család283
Az óvodapedagógus feladatai289
A család nyelvi kultúrájának megismerése289
A család nyelvi kultúrájának befolyásolása290
Az óvodapedagógus beszédprodukciója, mint követendő példa292
Szakkifejezések299
Az idézett művek, hivatkozások jegyzéke302
Mellékletek306

Dankó Ervinné

Dankó Ervinné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dankó Ervinné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv