1.035.163

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hagyományok és új módszerek az általános iskolai 1-4. osztályos számtantanításban

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Félvászon
Oldalszám: 424 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 18 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 5733
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezető5
Első rész9
Az eredményesebb matematikaoktatásért9
Törekvések matematikatanításunk buktató jellegének kiküszöbölésére11
Jelentősebb kezdeményezések11
Tanulságok14
Az új tantervek felé17
A felderítő munka módszerei17
A felderítő munka eredményei19
Matematikatanításunk alapvető hiányosságairól19
Az oktató-nevelő munka tárgyi feltételeiről21
Az oktató-nevelő munka tantervi alapjairól23
Az iskolai gyakorlatról25
A tankönyvekről30
Az új koncepció kialakítása31
Munkaformák, munkamódszerek31
A hipotézis alapvető kérdései35
A tantervkészítés alapelvei37
A tanterv szerkezete38
A tankönyvekről38
A kézikönyvekről39
Az új koncepció ellenőrzése40
Sajtóvita40
Ankétok42
Írásbeli bírálatok45
A tantervezet gyakorlati próbája, a kísérleti tanítás47
A hipotézis ellenőrzésének eredményei74
Az ankétok, a sajtóvita, írásbeli bírálatok eredményei74
A kísérlet tapasztalatai76
A tapasztalatok, tanulságok felhasználása 114
A tanterv és utasítások átdolgozása114
A kísérleti tankönyvek átdolgozása117
Tanítói kézikönyvek készítése119
Az új tanterv bevezetése121
A bevezetés előkészítése121
Átmeneti tanév121
Tantervismertető tanfolyamok122
A pedagógiai sajtó szerepe123
Az első évek tapasztalatai124
A tantervi ankétok és iskolalátogatások tapasztalatai125
Második rész141
Hagyományok és új módszerek a számtantanításban141
Számfogalom, számkörbővítés147
Történeti előzmények147
Tantervek, vezérkönyvek és az iskolai gyakorlat az 1956 előtti időkben147
Az 1956-oes tanterv és iskolai gyakorlata158
Az iskolareform 1963-as tantervéről165
Előkészítő feladatok166
A tízes számkör169
A második tízes számkör173
A százas számkör176
Az ezres számkör180
A tízezres, százezres, milliós számkör181
Készségfejlesztő gyakorlatok182
A fogalomalkotást előkészítő gyakorlatok183
A számfogalom alkalmazása, megerősítése186
Két- és többjegyű számok képzése186
A számok bontása189
A római számírás197
Római számírás a tízes számkörben197
Római számírás a húszas számkörben198
A számtani alapműveletek tanítása199
Történeti előzmények199
Az 1956-oes tanterv előtti iskolai gyakorlatokról199
Az 1956-oes tanterv alapján kialakult iskolai gyakorlat204
Az összeadás és kivonás tanítása211
Történeti előzmények211
Az 1956 előtti tantervek és iskolai gyakorlat211
Az 1956-os tanterv és iskolai gyakorlata214
Az iskolareform 1963-as tantervéről220
Szóbeli összeadás, kivonás220
Íráseli összeadás, kivonás231
Készségfejlesztő gyakorlatok236
Összeadás, kivonás, pótlás, bontás egyjegyű számokkal236
Soralkotások239
Kétjegyű és a megfelelő többjegyű számok szóbeli összeadása, kivonása, pótlása, bontása242
Írásbeli összeadás, kivonás247
Szorzás, osztás tanítása248
Történeti előzmények248
Az 1956 előtti tantervek és iskolai gyakorlatok248
Az 1956-oes tanterv és iskolai gyakorlata257
Az iskolareform 1963-as tantervéről272
Szóbeli számolás273
Az írásbeli szorzás tanítása279
Az írásbeli osztás tanítása293
Készségfejlesztő gyakorlatok306
Mérés319
Történeti előzmények319
Az 1956 előtti tantervekről és iskolai gyakorlatról319
Az 1956-os tanterv és iskolai gyakorlata321
Az iskolareform 1963-as tanterve333
Mértékismeret335
Mértani alapfogalmak344
Készségfejlesztő gyakorlatok350
Mértékismeret351
Kerület-, területszámítás, becslés, ellenőrzés352
Szöveges feladatok353
Történeti előzmények253
Az 1956 előtti tantervekről és iskolai gyakorlatról353
Az 1956-os tanterv és iskolai gyakorlata357
Az iskolareform 1963-as tanterve369
A feladatmegoldás feltételeiről371
Az egyszerű szöveges feladatok típusairól376
Összetett feladatok387
Példák a szöveges feladatokra388
Egyszerű feladatok389
Összetett feladatok391
Harmadik rész395
Hogy buktatni ne kelljen395
Csoportmunka a tanítási órákon400
A lemaradók felzárkóztatása401
A "nagycsoport" önálló munkája402
A szocialista pedagógiai és a csoportmunka e sajátos formája404
A felhasznált irodalom407
Név- és tárgymutató417

Csáki Imre

Csáki Imre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Csáki Imre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv