| Bevezetés | 5 |
| A ZTV helye és szerepe a kiképzés folyamatában | |
| Az oktatás telepedagógiai elve | 9 |
| A közvetítés hatékonysága | 9 |
| A szemléltetés gyakorlati szabályai | 23 |
| Az oktató és a hallgatók közötti kapcsolat alakulása | 30 |
| A ZTV-vel tanulás megtanítása | 32 |
| Összegezés | 36 |
| Az alkalmazás katonai jellege | 38 |
| A ZTV az oktatástechnikai eszközrendszerben | 48 |
| Alkalmazási módok a kiképzés folyamatában | 55 |
| A szakterületek alkalmazási lehetőségei | 57 |
| Az alkalmazás eljárásai | 59 |
| Alkalmazás módszertani képzésben | 67 |
| Az alapgondolatok összegezése | 68 |
| Alapismeretek a ZTV-rendszerek felépítéséhez | |
| A zárt és nyílt TV-rendszerek | 70 |
| A képátalakítás | 76 |
| A kamera | 79 |
| Az optika | 81 |
| A ZTV-rendszerek felépítése | 95 |
| A zártláncú televízhió felépítésének elvei | 95 |
| Egy kiképzőbázis ZTV-rendszere | 97 |
| Telepíthető ZTV | 112 |
| Kombinált harcvezetői gyakorlóberendezés (KHGY) | 115 |
| A zártláncú televíziós rendszerek blokksémái | 122 |
| Elgondolások ZTV-rendszerek kialakítására | 122 |
| ZTV-rendszer eység kiszolgálására | 128 |
| Tanintézetekben alkalmazható ZTV-rendszer technikai követelményei | 136 |
| Foglalkozásvezetés ZTV felhasználásával | |
| Foglalkozási típusok megállapítása | 142 |
| A foglalkozásvezető általános feladatai a foglalkozások előkészítésében és vezetésében | 146 |
| A foglalkozásirányítás változatai | 148 |
| Foglalkozásvezetés a tanteremből | 148 |
| Foglalkozásvezetés a stúdióból | 151 |
| Közvetítés egy időben több tanterembe | 155 |
| Foglalkozástípusok | 157 |
| Ismeretfeldolgozó foglalkozás | 157 |
| Visszacsatolás nélküli foglalkozás | 158 |
| Visszacsatolásos foglalkozás | 165 |
| Alkalmazó foglalkozások | 171 |
| Összetett feladatokat megoldó foglalkozás | 171 |
| Oktató-módszertani foglalkozás | 177 |
| Speciális kiképzési feladatokat megoldó foglalkozása | 190 |
| A foglalkozás tananyagának kidolgozása | 190 |
| A forgatókönyvek | 191 |
| Az alapgondolatok összegezésee | 201 |
| A ZTV-rendszerek fejlesztésének lehetőségeiről | |
| Általános elvek | 203 |
| Oktatási anyagok kidolgozásának előírásai | 207 |
| Fejlesztés és karbantartás | 210 |
| Továbbképző formák | 211 |
| Fontosabb közvetítési eszközök és berendezések ismertetése | |
| Kameratípusok | 213 |
| Központi távvezérlő pultok | 221 |
| A kamera karbantartása | 223 |
| Monitorok és vevőkészülékek | 224 |
| Képellenőrző monitorok | 225 |
| Video- és nagyfrekvenciás vevőkészülékek | 228 |
| Koaxiális kábelek | 233 |
| Kameraszétválasztók (szelektorok) | 235 |
| Automatikus videoközpont és szelektor | 238 |
| Kameraválasztó egység | 239 |
| Video kábel-korrektor és -szétosztó | 241 |
| Tartozékok | 242 |
| Hangostelefon-berendezés, diszpécser | 246 |
| Feszültségstabilizátor | 250 |
| Mikrofonok | 251 |
| Fejhallgató | 253 |
| Rendezőasztal | 255 |
| Színes képkeverő | 255 |
| A stúdiók információközlő berendezései | 256 |
| Képmagnetofonok | 257 |
| Automata diavetítők | 259 |
| Filmvetítők | 259 |
| Befejezés | 261 |