A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vállalati környezetmenedzsment

Kézirat gyanánt

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Aula Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 400 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-907-841-7
Megjegyzés: Kézirat gyanánt. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Naishitt - a nyolcvanas évek második felében magyarul is megjelent nagysikerű könyv, a Megatrendek szerzője - jelenünket a múlt és a jövő közé ékelődő zárójeles kornak nevezi, amikor sok minden... Tovább

Előszó

Naishitt - a nyolcvanas évek második felében magyarul is megjelent nagysikerű könyv, a Megatrendek szerzője - jelenünket a múlt és a jövő közé ékelődő zárójeles kornak nevezi, amikor sok minden bizonytalan, megállapodott szerkezetről, kitaposott utakról nem beszélhetünk. Noha megállapításának helytállóságában aligha kételkedhetünk, mégis érzékelhetők világunkban olyan tartós alapirányzatok, melyek minden bizonnyal a távolabbi jövőben is érvényesülni és hatni fognak. Minden jel szerint környezetünk súlyos problémái, a környezetszennyezés és a természeti értékek pusztulása a következő évszázadban is kihívást jelentenek világunk számára, s a jövő szempontjából már ma is alternatívák között kell választanunk: meghódítandónak és felhasználandónak tekintünk-e minden erőforrást az anyagi gazdagodás szolgálatában, vagyis Kenneth Boulding metaforája szerint cowboyok leszünk-e, avagy űrhajósok, akik tudják, hogy a Föld véges, s ezért a véges erőforrásokkal való gazdálkodásban is a körforgásra, a hulladékok visszaforgatására, a veszélyek csökkentésére törekszünk. A környezet ügye tehát tartósan előtérbe került, az angol nyelvterületen terjedőben lévő kifejezés szerint „zöldülésnek" (greening) vagyunk tanúi és részesei. A magyar nyelvben a „zöldülés" szónak van némi negatív mellékjelentése is, az angolban viszont a „greening" megújulást, újjászületést is jelent és használatában - ha mellékjelentésként is - ez is jelen van. Mi ennek a zöld megújulásnak, mint jelenségnek, a lényege? Erre a kérdésre ma még nem tudunk minden tekintetben kielégítő választ adni. Gladwin szellemesen megvilágító írásában visszatér a rendszerelmélet hőskorában gyakran idézett indiai tanmeséhez, melyben hat vak kívánja együttesen meghatározni, hogy milyen is az elefánt. Attól függően, hogy történetesen az elefánt melyik „vetületét" tapogatják, érvelnek saját tapasztalataik alapján az elefánt milyenségéről. Aki történetesen az ormányát tapintja, annak számára olyan mint a kígyó, aki az agyarát, az dárdaszerűnek minősíti stb. Gladwin szerint a „zöldülés" jelenségét illetően még a tudós professzorok is vakok, mert saját szakterületük szemlélete alapján minősítik a jelenséget. Vissza

Tartalom

I. RÉSZ
A VÁLLALATI KÖRNYEZETMENEDZSMENT ELMÉLETI ALAPJAI
1. A menedzsment felelőssége, a környezetbarát termelés jellemzői
és a környezeti menedzsment alapelvei 13
1.1. A vállalatvezetők környezeti felelőssége az ipari államokban 13
1.2. A környezeti menedzsment alapelvei 16
1.3. Környezetbarát technológiák, környezetbarát termékek 18
1.4. Az életciklus-elemzés - ökológiai mérleg 23
1.5. A technológiaváltás környezet-gazdaságtani értékelése 32
1.6. A vállalati döntések környezeti megalapozása 37
1.7. Kérdések és feladatok 43
2. A környezeti menedzsment hatékony módszerei 45
2.1. Környezeti SWOT (EGÁL) elemzés 45
2.2. Tíz célravezető lépés a dobogós helyezésért a környezetvédelmi versenyben 52
2.3. A stakeholder-menedzsment 53
2.4. A fenntartható kommunikáció jellemzői 57
2.5. A környezeti beszámolók 58
2.6. Kérdések és feladatok 71
3. A környezetvédelem térnyerése a vállalatok szervezeti-irányítási rendszerében 73
3.1. A környezetvédelmi szervezet elhelyezkedése a különböző vállalati sémákban 73
3.2. A vállalatok környezetvédelmi feladatai 80
3.3. A „testre szabott" környezeti menedzsment jellemzői 84
3.4. A vállalkozások környezeti kockázatának endogén és exogén összetevői 87
3.5. A környezeti funkció szerepe a vállalatnál a tevékenység változó környezeti kockázatának függvényében 92
3.6. A környezeti funkció feltételezésünk szerinti jellegzetességei eltérő szerepkörükben 97
3.7. Az offenzív és a defenzív környezeti menedzsment 98
3.8. A vállalati környezeti menedzsment minőségi színvonala 102
3.9. A környezeti menedzsment szabványosítása, nemzetközi szabványosítási törekvések 111
3.10. Környezeti „murphylógia" 119
3.11. Kérdések és feladatok 122
4. A környezeti átvilágítás (környezeti audit) 125
4.1. A környezeti átvilágítás (ökoaudit) fogalma 125
4.2. Az ökoauditálás 128
4.3. A környezeti terhek számbavétele és értékelése az ingatlanok tulajdonosváltásánál (állapotfelmérés) 146
5. A környezeti hatásvizsgálat 171
5.1. A KHV fogalma 171
5.2. Folyamata 173
5.3. Jogszabályi háttere 173
5.4. A részletes környezeti hatásvizsgálat 178
5.5. A KHT felépítése 179
5.6. A hatások áttekintésének módszerei 183
6. Környezeti marketing 187
6.1. A környezetbarát marketingstratégia 187
6.2. A környezetbarát fogyasztás 188
6.3. A zöld marketingstratégia 189
6.4. Környezetorientált termékpolitika 197
6.5. Az ökoembléma 202
6.6. Környezetorientált árpolitika 210
6.7. A fogyasztók környezeti tudatossága és fizetési hajlandósága 213
6.8. Környezetorientált elosztási politika 216
6.9. Környezetbarát csomagolás 220
6.10. Környezetorientált kommunikációs politika 221
6.11. Környezeti marketing jogcímek 233
6.12. Melléklet 239
6.13. Kérdések és feladatok 242
7. A környezeti kockázat elmélete és a kockázatok kezelése 245
7.1. A kockázat fogalmi meghatározása 245
7.2. A kockázat mérése 248
7.3. A kockázat többszempontos felfogása 252
7.4. Önkéntes és nem önkéntes kockázatok 257
7.5. A kockázat időbelisége 265
7.6. A kockázat térbeli megítélése 268
7.7. A kockázat kontrollálhatósága 273
7.8. A következmények jellege 283
7.9. A kockázatvállalás 292
7.10. A kockázatkezelés néhány elvi és gyakorlati kérdése 295
7.11. A környezeti kockázatkezelés néhány példája 300
7.12. Kérdések és feladatok 307
8. Konfliktuselméleti alapismeretek 309
8.1. A társas konfliktus 309
8.2. A konfliktus pszichológiája 315
8.3. A konfliktus döntéselméleti értelmezése 326
8.4. Konfliktuskezelés 343
8.5. Kérdések és feladatok 352
9. Konfliktuskezelés a vállalati gyakorlatban 355
9.1. Kerülendő stratégiák 356
9.2. Kommunikációs hibák a tárgyalás során 365
10. A projektmenedzsment a környezeti problémák kezelésének szolgálatában 375
10.1. A projektmenedzsment szerepe a szervezetek irányításában 375
10.2. A projektmegvalósítási folyamat 381
10.3. A projektkialakítás módszertana 387
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vállalati környezetmenedzsment Vállalati környezetmenedzsment
Állapot:
2.490 Ft
930,-Ft 50 25
11 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv