kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Katolikus Teológiai Főiskola |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 169 oldal |
| Sorozatcím: | Katolikus Teológiai Főiskolai jegyzetek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 16 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés: A kinyilatkoztatás-kérdés a teológiában | 5 |
| Fogalmi és történeti alapvetés | |
| A kinyilatkoztatás fogalma | 11 |
| Teológiai meghatározások | 11 |
| A kinyilatkoztatás alapélménye | 12 |
| A kinyilatkoztatás nyelvi kifejezése | 14 |
| A kinyilatkoztatás jelentkezési módjai az Ószövetségben | 14 |
| A kinyilatkoztatás-esemény fázisai | 15 |
| A kinyilatkoztatás jellemzői | 16 |
| A kinyilatkoztatás fogalma az Újszövetségben | 16 |
| A kinyilatkoztatás teológia-története | 18 |
| Az Ó- és Újszövetség kapcsolata | 18 |
| Krisztus és a kinyilatkoztatás kapcsolata | 19 |
| A patrisztikus kor kinyilatkoztatás-terminológiájából | 19 |
| A 13. század reflexiója | 19 |
| A Tridentinum után | 20 |
| A skolasztikus megújulás és "az új teológia" | 21 |
| A II. Vatikánum kinyilatkoztatás-okmánya | 22 |
| A Zsinat a hermeneutikai problémáról | 24 |
| Kinyilatkoztatás a történelemben | |
| A kinyilatkoztatás lehetősége és transzcendentális megalapozása | 29 |
| A felvilágosodás és a "lehetőségi apologetika" | 29 |
| A kinyilatkoztatás lehetősége skolasztikus nyelven | 30 |
| A kinyilatkoztatás transzcendentális megalapozása | 31 |
| Az ember nyitott a "Te" felé | 31 |
| Az ember nyitott az Isten felé | 33 |
| A hittitkok világa sem idegen az embernek | 34 |
| A misztérium és mítosz kapcsolata | 35 |
| Mítosz és a kinyilatkoztatás | 36 |
| A kinyilatkoztatás jellegzetességei | 39 |
| A kinyilatkoztatás is "rejtőző Isten" | 39 |
| A kinyilatkoztatás elutasítása is lehetséges | 40 |
| Az isteni kinyilatkoztatás emberi közvetítőkön át történik | 41 |
| A kinyilatkoztatás történetisége | 42 |
| A kinyilatkoztatás üdvtörténeti struktúrája | 45 |
| A kinyilatkoztatás szükségessége | 46 |
| A kinyilatkoztatás ténye | 48 |
| A kinyilatkoztatás a Szentháromság fényében | 48 |
| Izrael útja és Istene | 50 |
| Jahve állandósága Izrael változásaiban | 51 |
| Az Ószövetség sajátos jellegzetességei | 53 |
| Izrael Istene: Jahve | 54 |
| Az Isten-élmény válsága és megoldása | 55 |
| Az "őskinyilatkoztatás" kérdése | 56 |
| Az Ószövetség magyarázata: a kinyilatkoztatás | 57 |
| Az ige teológiája | 59 |
| Az ige jelentősége és jelentése | 59 |
| Az Isten szava az emberi szóban | 63 |
| Jézus Krisztus és az ige teológiája | 67 |
| A kinyilatkoztatás kritikája | 70 |
| A kinyilatkoztatás ismertetőjegyei | 70 |
| A csoda a klasszikus és az újabb teológiában | 73 |
| A kinyilatkoztatás az egyházban | |
| Az egyház a kinyilatkoztatás hordozója | 83 |
| Az Egyház mint egyetemes Ige | 83 |
| Az apostoli igehirdetés és Krisztus kapcsolata | 85 |
| Élő kapcsolat a Lélekkel és Krisztussal | 86 |
| Az Egyház szava - Isten szava | 87 |
| Az ige kegyelmi hatékonysága | 88 |
| A Szentírás | 90 |
| A Szentírás jelentősége | 91 |
| Isten igéje Írássá lett | 92 |
| A Szentírás kánonjának kialakulása | 94 |
| A Szentírás sugalmazottsága | 94 |
| A sugalmazás teológiája és "lélektana" | 96 |
| A Szentírás tévedhetetlensége | 100 |
| "Lélekben visszaállítani Kelet múltjába" | 102 |
| A Szentírás és az Egyház kapcsolata | 103 |
| Hagyomány és átadás | 106 |
| A tradíció kettős értelme | 106 |
| A "kettős forrás" kérdése | 107 |
| A hagyomány hordozója, forrásai | 110 |
| Evangelizáció, dogma és dogmafejlődés | 112 |
| A kinyilatkoztatás hirdetése a világban | 112 |
| A dogma jelentkezése és fogalma | 113 |
| A dogma tulajdonságai | 113 |
| A dogma tulajdonságai | 115 |
| A dogma történetisége | 117 |
| A dogmafejlődés értelme | 118 |
| A dogmafejlődés mint probléma | 119 |
| A dogmafejlődés magyarázata | 120 |
| A kinyilatkoztatás az emberben (A hit teológiája) | |
| A hit fogalma és teológiatörténete | 125 |
| A kinyilatkoztatás és a hit | 125 |
| A hit a köznyelvben és a teológiában | 125 |
| A hit biblikus fogalma | 127 |
| A hit teológiatörténete | 128 |
| A hit tárgya és tulajdonságai | 130 |
| A hit tárgya | 130 |
| A hit természetfelettisége | 131 |
| A hit szabad és "ésszerű" | 131 |
| A hit bizonyossága | 133 |
| A hit homálya | 133 |
| A hit-aktus lélektana | 135 |
| A lélektan szerepe a hit-aktus elemzésében | 135 |
| Értelem, akarat, kegyelem | 135 |
| A hit indítékának problémája | 136 |
| A hit mint személyes elkötelezettség | 137 |
| A hitbeli megtapasztalási igénye | 140 |
| A kinyilatkoztatás és a hit tudománya | 142 |
| A "hívő tudás" igénye | 142 |
| A teológia szó és tudomány története | 142 |
| A hittudomány fogalma | 144 |
| A teológia tárgya és forrásai | 144 |
| A teológia tárgya és forrásai | 144 |
| A teológia tudományos jellege | 145 |
| A hittudomány módszere és filozófiája | 146 |
| A hittudomány tagozódása és rendező elve | 147 |
| A teológia és az élet kapcsolata | 148 |
| A teológia mai útjai és problémái | 150 |
| A hittudomány útvesztői | 150 |
| A teológia megújulása | 151 |
| A kérügmatikus teológia | 151 |
| Az üdvtörténeti teológia | 151 |
| Kelet és a világiak hatása a teológiában | 152 |
| A fundamentális teológia útkeresése | 152 |
| Irodalom | 157 |
| Jegyzetek, a szövegben előforduló irodalmi utalások | 164 |
| Tartalomjegyzék | 167 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.