A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kommunikáció az idegenforgalomban

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor

Kiadó: Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 128 oldal
Sorozatcím: Oktatási struktúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN: 963-637-197-0
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal. 5. változatlan utánnyomás.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
"„Utazni nem könnyű mesterség, mesterségnek sem mesterség, hanem inkább művészet. S mint minden művészetet, az utazás művészetét is tanulni kell."
(Részlet az 1930-ban kiadott... Tovább

Előszó

Részlet:
"„Utazni nem könnyű mesterség, mesterségnek sem mesterség, hanem inkább művészet. S mint minden művészetet, az utazás művészetét is tanulni kell."
(Részlet az 1930-ban kiadott magatartási kódexből)

1.1. Emberi tényezők a vendégforgalomban
Az utazó embert a tárgyi és személyi benyomások vegyesen érik, de a legtetszetősebb fizikai élményeket is (természeti látnivalók, fejlett, kényelmet adó technika és komfort, a szolgáltatások anyagi színvonala) személyi-emberi benyomások veszik körül. A minőségi színvonalat a szolgáltató személyzet emberi figyelmessége garantálja; a komfort nagyrészt a vendéglátó törődésének következménye; a szórakozási lehetőségekre, a látnivalókra, programokra a fogadó szervek munkatársai hívják fel a figyelmet. Onnan kezdve, hogy a bérelt gépkocsit az utas számára kifogástalan műszaki állapotban adjuk át, addig, hogy lehetővé tesszük számára az apátsági templom orgonahangversenye nyújtotta esztétikai élmény átélését, temérdek emberi tényező lép működésbe, mind a fogadó, mind a fogadott részéről. Az idegenforgalomban az erkölcsi-lelki-szellemi tényezők nagy számban és rendkívüli változatosságban sorakoznak fel. A finom, árnyalt esztétikai élmény éppúgy helyet kap e sorozatban, mint a gasztronómia, a partik keltette érzékszervi-biológiai örömérzés, vagy - ellenkező végletként - az elégedetlenség, a hiányérzet, a kiszolgáltatottság.
Az idegenforgalmi szakemberek és a szakmai írások a nyolcvanas évek óta arról szólnak, hogy lezárult az a szakasz, amelyben a minél nagyobb vendéglétszám elérése volt a cél. A mennyiségi szemléletmódról át kellett térni a minőségire. E szemléletmód abból indult ki, hogy a fejlesztés sürgető igényével meg kellett vizsgálni a vendégekről való gondoskodás tartalmi minőségét. A mérce az, hogy határtól határig hogyan látja el a vendégeket a szakszemélyzet. E felfogás hivei szívesen idézik az egykori szakmai hírességet, aki" a vendéglátás, a gasztronómiai ízléskultúra kiválósága volt: „meghívni és vendégül látni valakit annyit jelent, mint felelősséget vállalni jólétéért, közérzetéért mindaddig, amíg közöttünk marad." (Brillat-Savarin) Az utazási irodákban folytatott első érdeklődő tárgyalásoktól egészen a hazaérkezésig terjed a tartalmi minőség megítélése." Vissza

Tartalom

Bevezetés7
Emberi tényezők a vendégforgalomban7
Nem "idegen", hanem "vendég"10
Tömegturizmus11
A hazai turizmus részeredményei a 2000. év első felében13
A gyakorlati pszichológia tanulságai14
Legfontosabb lelki-szellemi jelenségeink17
A pszichológia-divattudomány?17
Értelmi (megismerő) működésünk19
Az időérzék és az időviszony19
Figyelem, figyelmesség22
A szellemi igénybevétel foka egyes tevékenységeknél24
Emlékezetpszichológia26
A gondolkodás folyamatai28
Érzelempszichológia30
A turizmus élménygyógyászat is!31
Motiváció, cselekvésformák, indítékok33
Ismételjünk önellenőrzéssel és a tananyag gyakorlati alkalmazásával!37
Emberismeret, önismeret, típustan39
Tudni kell "emberrül"39
Ki a jó emberismerő?40
Egy kis önismeret: énünk nyílt és rejtett területei42
Önellenőrző feladat43
Egy kis típustan45
Egy áttekintő PQ-személyiségteszt48
Leszűkített, konkrét szempontok szerinti típusok50
Vérmérsékleti típusok50
A kifelé és a befelé forduló ember54
Ismétlés és gyakorlati alkalmazás57
A bánásmód és a kapcsolatteremtés pszichológiája59
Bánásmódbeli alapelvek59
Személyiségproblémák, "nehéz" ügyfelek65
Az idős ember pszichológiája66
A "félbeteg" gyógyvendég67
Utazó gyermekek68
Ismétlés és gyakorlati alkalmazás70
Személyek közötti kommunikáció71
A kommunikatív összbenyomás71
A közvetlen kommunikáció71
"Uralkodó" kommunikációs eszközünk, a beszéd (egy kis retorika)74
Munkánk nyelvi háttere75
Miért "domináns" (uralkodó) a beszéd?76
Beszédhibák, hátrányos beidegződések78
Példa a nyelvi kultúrára80
A telefonos kommunikáció interperszonális tényezői80
Ismétlés és gyakorlati alkalmazás82
A metakommunikáció és a "testbeszéd"83
Jelentősége, szerepe83
Példa a metanyelvre91
Tárgyi jelzések, "dekorációk" az emberi kapcsolatokban91
Ismétlés és gyakorlati alkalmazás93
A vendég közérzete95
Az utazás - stressz is!95
A szabadidő "szabadsága"97
Élményadás és élménybefogadás97
"Turistaextázis"98
Tengeri (utazási) betegségek ("marintisz")99
Légi utazási betegségek (aerofóbia)101
Az utas kizökken a bioritmusából102
Időjárás és közérzet103
Ismétlés és gyakorlati alkalmazás107
Emberi tényezők a hivatalos kapcsolatokban109
Elvi alapunk: A szolgáltatói szerepkör109
Viselkedésszabályozás a pozitív kapcsolatrendszer érdekében112
Egy kis tárgyaláspszichológia115
Hogyan tárgyalnak a különböző embertípusok?118
Stratégia szerint118
Vérmérséklet szerint119
Ismétlés és gyakorlati alkalmazás121
Függelék122
Az egyes fejezetekben feltett kérdések megoldásai122
Példa a munkaköri leírásra az egykori hotelszakmából123
Felhasznált és a továbbtanuláshoz ajánlott szakirodalom127

Király József

Király József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Király József könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv