| A Közép-Kelet a Kr. e. ezredik év táján | |
| Dávidot Salamon követi. Tanúságot tesz bölcsességéről | |
| Salamon királyi udvarának a megtervezése. Nemzetközi kapcsolatok | |
| Salamon fölépíti a Templomot. Az épület leírása | |
| A Templom megnyitása. Salamon imádkozik Istenhez | |
| Salamon külpolitikája. Sába királynője | |
| Salamon uralkodásának utolsó éveiben vallási és politikai zavargások törnek ki | |
| Salamon halálakor Dávid királysága kettéoszlik | |
| Izrael királyságának nehéz vallási és politikai kezdete | |
| Juda királyságát meghódítják az egyiptomiak | |
| A királyok könyvei. Két könyv, amely elbeszéli Izrael és Juda királyságának történetét | |
| Izrael és Juda a szövetség iránti hűség és az igaz Isten megtagadása között | |
| Az Omriták dinasztiája és Szamaria megalakítása | |
| A Biblián kívüli prófécia | |
| Izraelben prófétának tartják az, aki Isten nevében beszél | |
| Illés próféta Isten és az igazi vallás védelmezője | |
| Acháb király, aki föníciai asszonyt vett feleségül, és aki megengedi a bálványimádást, üldözi Illést | |
| Illés kihívja Baal papjait | |
| Isten Hóre hegyén kinyilvánítja magát Illésnek | |
| Nabot szőlőskertje | |
| Az arameusok és az izraeliták váltakozó hadiszerencsével háborúznak egymással | |
| Izrael és Juda szövetséget köt az arameusok ellen, de vereséget szenvednek | |
| Illés próféta a mennybe ragadtatik, Elizeus örökli szellemét | |
| Elizeus ugyanazokat a csodákat teszi, mint Illés, életre keltett egy meghalt gyermeket | |
| Illés meggyógyítja Naamánt, a hadseregparancsnokot, megparancsolva neki, hogy fürödjön meg hétszer a Jordánban | |
| Isten közbelépésére, amit Elizeus megjövendölt, Szamaria megszabadul az arameusoktól | |
| Elizeus fölkeni Jehut, aki föllázad Joram és Izebel ellen | |
| Az egymást váltó történetek Izrael és az arameusok között, az asszírok jövetele | |
| Szamaria 750 táján társadalmi jólétnek örvend | |
| Ámosz próféta az udvar fényűzése és a társadalmi igazságtalanság ellen prófétál | |
| Ámosz prófétai tevékenysége erős reagálást vált ki. Amajca papa elűzi Bételből | |
| Ozeás próféta feleségül vesz egy hűtlen asszonyt, hogy tanúskodjon a nép hűtlenségéről Istennel szemben | |
| Ozeás az istentisztelettel való visszaélés ellen prófétál | |
| Isten szeretete és gyöngédsége népe iránt | |
| Juda királysága 850-től 700-ig | |
| 750 táján Juda is társadalmi jólétnek örvend | |
| A Földközi-tenger menti kultúrák a 8. század közepe táján | |
| Az asszírok államberendezése, hadserege és katonai portyázásai | |
| Ozeás próféta tiltakozik a társadalmi igazságtalanságok ellen, és megjövendöli Szamaria pusztulását | |
| Izajás könyve. Prófétai küldetése egy látomással kezdődik | |
| Izrael és Damaszkusz királya szövetséget köt Juda ellen | |
| Izajás próféta nagy irodalmi képességekkel volt megáldva. Példája a szőlőskertről szóló példabeszéd | |
| Az asszírok ostrom alá veszik és elfoglalják Szamariát | |
| Hiszkija király fontos vallási reformot visz végbe | |
| Izajás messiási jövendölései | |
| Hiszkija tásul egy asszír ellenes szövetséghez, és fogadja a babiloni küldöttséget | |
| Jozija újra megtalálja Deuteronomiumot (Második Törvénykönyv) | |
| Jozija vallási reformjához intenzív irodalmi tevékenység társul | |
| A 7. század vége felé Közép-Keletet nagy politikai változások rázkódtatják meg | |
| A Közép-Kelet a 7. és 6. század fordulóján | |
| Jeremiás próféta | |
| Jeremiás próféta szózata a Templom ellen | |
| A babiloniak megtámadják és elfoglalják Jeruzsálemet | |
| Jeremiás próféta igával a vállán a Templomba megy | |
| Jeremiás próféta a remény jeléül szántóföldet vesz egyik unokaöccsétől | |
| Jeruzsálem végleges pusztulása | |
| Isten új szövetséget köt népével | |
| Az e könyvben használt fontosabb fogalmak | |