A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Bevezetés a testnevelés és sport oktatástechnológiájába

Szerző
Lektor

Kiadó: Sport
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 306 oldal
Sorozatcím: Testnevelési Főiskolai Tankönyv
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 963-253-035-7
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés és célkitűzés7
Oktatástechnika, oktatástechnológia pedagógiai technológia, testnevelés, sport13
"Oktatástechnológia mindig volt"23
A hatóeszközök négy nemzedéke23
Néhány történeti példa24
Oktatástechnológia a testnevelésben és a sportban27
A sport és testnevelés oktatástechnológiájának legátfogóbb értelmezése27
Emlékeztető utalások más tanulmányaink oktatástechnológiai jelentőségére32
Oktatástechnológiai kutatások a testnevelésben és a sportban40
Mivel hatunk? Mi hat?46
Problémafelvetés: terminológiai "csatatér"46
Az oktatási eszközök és az oktatástechnikai eszközök fogalma48
Az oktatási eszközök rendszerezése50
Az oktatási eszközök rendszerezése általában51
Az oktatási eszközök rendszerezése a testnevelés és a sport szemszögéből59
Oktatási eszközök a testnevelésben és a sportban62
Hivatkozás más tanulmányainkra62
Oktatástechnikai eszközök a testnevelés és a sport gyakorlatában63
Miért? Mi célból használjuk eszközeinket?70
Illetékes-e az oktatástechnológia a célok világában?71
A célok konkrét meghatározásának szükségessége az oktatástechnológiában75
Célszintek, mérhető célok77
Taxonómiai gondolkodás. Bloom taxonómiája80
Minden célszférából válasszuk célelemeket!81
Más taxonómiák és hasznosak!82
Bloom taxonómiája a sportpszichnológia tükrében84
A terminális viselkedés szintjén megadott legkonkrétabb mérhető célok lényege (teljesítménycélok87
Hogyan? Előzetes áttekintés93
Hogyan hatnak eszközeink! Hatásfolyamatok94
A tanítási-tanulási hatásfolyamatok egysége és a hatás korszerűsége98
Az audivizuális hatásfolyamatokról99
A szemléltetés folyamata100
A figyelem kiváltása107
A motivációs hatás109
Élményi hatás110
A vizuális hatás. A vizuális kép kialakulásának "hogyanja"112
A kinesztétikus hatás114
Hogyan vélnak hatékonnyá eszközeink?117
A módszer értelmezése az oktatástechnológiában117
Módszerelvek122
A munkáltató és a játékos stratégia123
A tudatformálás stratégiája125
Az érzelmek, attitűdök fejlesztése és a szerepformálás126
Módszerelvek az oktatási-oktatástechnikai eszközök szempontjából128
Rendszerező kiegészítés130
Az oktatási eszközök hatákonyságának tartalmi feltételei131
A tartalom korszerűsége131
Totális hatásra törünk131
Az oktatási eszköz akkor hatékony, ha általánosabb és legkonkrétabb célfunkcióját egységben látjuk132
Az oktatási eszköz céirányultsága révén hat133
Az oktatási eszköz akkor hatékony, ha módsezrtanilag biztosítjuk a visszacsatolás lehetőségét133
Az oktatási eszköz akkor hatékony, ha a tanító szemléletét teszi szemléletessé135
Az oktatási eszköz akkor hatékony, ha életkori sajátosságok ismeretében készítik és használják136
Az oktatási eszközök akkor hatékonyak, ha a tanítási-tanulási folyamat megfelelő helyén alkalmazzuk őket137
Hogyan válik hatékonnyá a személyiség?139
"Puszta kézzel eszköztelen?139
A közvetlen emberi kommunikáció jelenségvilága142
A tanár és az edző beszéde143
A sportszakember nem verbális közléslehetőségei a közvetlen kommunikációban149
Milyen? Értékszempont152
Az első nemzedék eszközeiből158
Táblai rajz, táblai vázlat158
"Papír-ceruza" megoldású eszközök162
Fénykép, fényképsorozat166
Mi a fénykép?167
Miért? Mi célból fényképezzünk?168
Hogyan?169
Faliújság174
Oktatótábla, oktatóalbum, oktatókártya175
Applikációs eszközök181
Modellek182
Tükör184
A második nemzedék eszközeiből186
Könyv, újság, folyóirat186
Tesztek, feladatlapok189
Sokszorosító, másoló gépek193
A harmadik nemzedék eszközeiből195
Diavetítés, diaporáma, hangos dia195
Mi? A diavetítés és eszközei196
Miért? Diavetítések célfunkciói199
Hogyan válik hatékonnyá a diavetítés?199
Írásvetítő205
Mi az írásvetítő?205
Miért, hogyan hasznosítsuk az írásvetítőt?205
Hogyan üzemeltessük az írásvetítőt?207
Hogyan készítsük az írásvetítő információhordozóit?209
Epi(da) szkóp210
Rádió211
Lemezjátszó213
Térhangosítás: mikrofon, erősítő, hangfal (hangszóró), gégemikrofon214
Magnetofon218
Mi a magnetofon jelentősége, lényege?219
Miért?218
A zene és a mozgás cselekvés219
Szövegfelvételek magnetofonon222
Jelenségek természetes hangja magnetofonon223
Hogyan készítsünk magnófelvételt?224
Zenekomputer224
Oktatófilmek226
Mi az oktatófilm?227
Miért használunk, használjunk oktatófilmet?229
A hogyan? kérdése az oktatófilmek felhasználásában, készítésében234
Hogyan hatnak az oktatófilmek?234
Hogyan, milyen módszerrel válnak a hatákonnyá az oktatófilmek?235
Hogyan készül az oktatófilm? Hogyan készítsünk oktatófilmet?238
Milyen az oktatófilm? Az oktatófilmek értékelése253
Hogyann kezeljük a filmvetítőt?253
Televízió-képmagnó (video), tévéscope, képlemez, zárt láncú televízió255
Mi? A televízió-képmagnó eszközegyüttes255
Miért? Milyen sajátos célok érdekében?262
Hogyan? A televízió-képmagnó technológiai hasznosításának lehetőségei, módszerei263
A televízió használatának lehetőségei, módszerei263
A képmagnó használatának lehetőségei, módszerei, zárt láncú televízió, tévéscope266
Hogyan készítsünk helyszíni videofelvételt?276
A negyedik nemzedék eszközeiből280
Komplex eszközök280
A kinesztézis eszközeiről282
Számítógépek286
A számítógépről általában286
Mit tud a számítógép?287
Milyen jó a program?290
Számítógépes lehetőségek az iskolai testnevelésben290
A számítógép alkalmazási lehetőségei a sportban291
A szövegközi feladatok megoldásai295
Ajánló bibliográfia302
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv