| Előszó | 3 |
| A stílustörténet elmélete és módszertana | 5 |
| Stilisztika és stílustörténet - A tudományág története - A stílusfejlődési tendencia - A tárgyalás módja - A korszakolás | |
| Az irodalmi írásbeliség kialakulásától Kazinczy stílusreformjáig | |
| A szépíró stílus kezdetei | 25 |
| Az irodalmi írásbeliség kialakulása - A kódexfordítások - Nyelvi források | |
| A kódexirodalom stílusa (gótika) | 32 |
| Az explikáló részletezés - A képes beszéd - A halmozás - Jelentősége | |
| A reneszánsz | 39 |
| Az antikvitás - Az emberközpontúság - Balassi Bálint stílusának reneszánsz sajátosságai - A fejlődés mérlege | |
| A biblikus - zsoltáros stílus | 52 |
| A népies, élőnyelvi stílus | 57 |
| A manierizmus | 68 |
| Stiláris sajátosságai - Előbarokk | |
| A barokk | 75 |
| Általános művészeti sajátosságai - A képalkotás - A szóhasználat. - A kompozíció és mondatszerkezet. - A verselés. - Jelentősége | |
| A rokokó | 92 |
| Művészeti sajátosságai - A díszítettség - A mesterkéltség - A miniatűrkultusz | |
| Kazinczy reformjától Petőfi és Arany stílusforradalmáig | |
| A stílusfelújítás | 103 |
| A felvilágosodás nyelvi és irodalmi programja - A stílusújítás célja - Stíluskeveredések - Újítási törekvések - Kazinczy reformja | |
| A klasszicizmus | 122 |
| Általános művészeti elvei - A deákos klasszicizmus - Az antikos klasszicizmus - Klasszicizmus és romantika | |
| A szentimentalizmus | 136 |
| Az irányzat sajátosságai - Stílusa | |
| A népies stílus | 149 |
| A tájnyelviség - A folklorizálódás - A romantika népiessége | |
| A romantika | 159 |
| Általános sajátosságai - Képalkotás, szóhasználat, zeneiség - Mondat- és szövegszerkezetek - Változatok, egyéni színezetek - Jelentősége | |
| Az almanachlíra stílusa | 181 |
| Petőfi és Arany népies stílusforradalmától a Nyugat újításáig | |
| A népies stílusforradalom | 187 |
| Az újítás eredményei - Petőfi népiessége - Arany népiessége | |
| A népies stílustendenciák | 202 |
| A Petőfi-utánzók - Az Arany - iskola - Az irányzat túlhaladása | |
| A romantika továbbélése | 213 |
| Főbb változatai - Sajátos eszközei - Elavulása | |
| Korszerűsítési tendenciák | 222 |
| A hangulatköltészet - A preszimbolizmus - Mikszáth stílusszintézise | |
| A Nyugat stílusforradalmától a jelenig | |
| A Nyugat stílusforradalma | 240 |
| A változás okai - Az újítás eredményei | |
| A szecesszió | 251 |
| A díszítőmotívumok - A stilizáció - Az indázó szerkezetek | |
| Az impresszionizmus | 265 |
| Az érzetkultusz - Az összképzetegység - Fejlődési szakaszok, egyéni változatok | |
| A szimbolizmus | 279 |
| A szimbólum - A zeneiség - Ady szimbolizmusa - Fejlődési változatok | |
| Az avantgarde stílusok | 296 |
| Az expresszionizmus - A futurizmus - A szürrealizmus | |
| Egyszerűsödés és klasszicizálódás | 313 |
| A népies stílus | 318 |
| Élőnyelv, tájnyelv - Népköltészet, népi mitológia | |
| A tárgyias-intellektuális stílus | 328 |
| A stiláris tárgyiasság és intellektualitás - A konstruktivista szerkezet - Főbb változatai - Jelentősége | |
| Általános, több korszakot is magába foglaló irodalom | 351 |
| Rövidítések | 352 |
| Névmutató | 353 |