| I. kötet | |
| Előszó | |
| Gyermekkor és ifjúság (1799-1811) | |
| A vén diófa | 3 |
| Az apa, eredete és jelleme | 5 |
| Károly születése; az anya halála | 10 |
| Károly Győrött; a falu és a város | 17 |
| Kisfaludy hadapród, utóbb zászlótartó | 23 |
| A katonaság ellenkezik Károly természetével; állásának becsülete az övé is | 30 |
| Első szerelme; a Vallomások | 37 |
| Király otthon; nénjéhez megy | 52 |
| Jegyzetek az első fejezethez | 66 |
| A hányatás évei (1812-1818) | |
| Pályaválasztása; miért lesz festő? | 79 |
| Kisfaludy és a színház | 90 |
| A Gyilkos; a valószínűség kérdése | 99 |
| Zách Klára | 111 |
| Versek | 122 |
| Kisfaludy és a bécsi műakadémia | 130 |
| Olaszországba megy; meddig marad oda | 139 |
| Hepplerné | 149 |
| Lyrai költemények | 162 |
| Jegyzetek a második fejezethez | 177 |
| Ifjúkori dolgozatok (1819-1820) | |
| Kisfaludy és a színészet | 189 |
| A színészet hatása drámairodalmunkra | 202 |
| Budapest; lakosság és város; a társadalmi élet hija | 214 |
| A Fehérmegyei társulat | 226 |
| Ilka | 241 |
| A Kérők; ingatag alapja; a komoly alakok | 261 |
| Szécsi Mária; a tárgy fölfogása és Kisfaludy komikai ereje; mivel védekezik Gaal kifogásai ellen | 276 |
| Gaal György; hogyan fordul hozzá Kisfaludy | 282 |
| Hogyan jut Kisfaludy a német színpadra? | 293 |
| Jegyzetek a harmadik fejezethez | 305 |
| A műdráma és nyelve (1820-1822) | |
| Kisfaludy drámai dictiója és lényének alapvonásai; drámai kifejezésének kifejlődése | 319 |
| Helmeczy figyelmessé teszi Kisfaludyt a neologiára | 328 |
| Átmenet a műdrámához | 341 |
| Mikes adomája Mohamedről; Bólyai szomorújátéka | 352 |
| Első Ulászló | 367 |
| Kisfaludy drámai tehetsége; az események s a jellemek drámaisága | 373 |
| Hogyan él Kisfaludy; a múlt árnyékai és az eszmék világa | 388 |
| Jegyzetek a negyedik fejezethez | 400 |
| II. kötet | |
| Az Aurora (1822-1830) | |
| A nőnevelés Magyarországon a század elején | 5 |
| Kisfaludy indítványa és az írói társaság | 18 |
| Igaz Sámuel zsebkönyve | 25 |
| A kiadás terhe és Kisfaludy jelleme | 32 |
| Az Árpádia; előrajza | 39 |
| A költészet és a képírás | 46 |
| A régi és új szerkesztés módja | 59 |
| Jegyzetek az első fejezethez | 71 |
| A magyar romanticismus | |
| A franczia forradalom és a német romanticismus | 81 |
| A romanticismus és Kisfaludy egyénisége | 90 |
| Kisfaludy mint lyrikus | 96 |
| A népköltészet emelkedése Európában | 107 |
| A romanticismus az Aurorában | 121 |
| A türelmetlen fiatalok | 128 |
| Kisfaludy és Kazinczy | 135 |
| Kisfaludy egyénisége; szíve és jelleme; gavallér, nem tud gazdálkodni | 155 |
| Az Aurora-kör | 164 |
| Jegyzetek a második fejezethez | 175 |
| A vígjáték | |
| Állandó lakás; dr. Löffler és családja | 185 |
| A német romantikus dráma | 197 |
| A Betegek | 206 |
| Kénytelen jószívűség; Kotzebue; Klingsberg | 217 |
| Csalódások; tartalma | 229 |
| A tragédia és komédia | 242 |
| Jegyzetek a harmadik fejezethez | 259 |
| A próza | |
| Allegóriák: Élet és Halál; Pálma és Cyprus; Vándor és Sphinx | 265 |
| Víg elbeszélések: Barátság és Szerelem | 283 |
| A neologia és az ellenzék | 301 |
| A társadalmi romanticizmus | 314 |
| Magyarország 1825 előtt | 325 |
| Aesthetikai irodalmunk kezdete; Schedius és Greguss; Bitnicz és Toldy | 340 |
| A cosmopolitikus vonás és fejlődés a magyar romanticizmusban | 356 |
| Kisfaludy tevékenysége a közügyek felé hajlik | 362 |
| Kisfaludy betegsége | 377 |
| Jegyzetek a negyedik fejezethez | 384 |
| Függelék | 395 |