1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új Pedagógiai Szemle 2006. február

A Magyar Pedagógiai Társaság és az Országos Közoktatási Intézet folyóirata - LVI. évfolyam 2. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Szerkesztés közben
Néhány nappal ezelőtt az autóbuszon együtt utaztam egy osztálynyi ötödikes kisdiákkal. Érdeklődéssel figyeltem a hallótávolságban ülő gyerekek beszélgetését arról, hogy kinek... Tovább

Előszó

Szerkesztés közben
Néhány nappal ezelőtt az autóbuszon együtt utaztam egy osztálynyi ötödikes kisdiákkal. Érdeklődéssel figyeltem a hallótávolságban ülő gyerekek beszélgetését arról, hogy kinek milyen mobiltelefonja, DVD-lejátszója, televíziója, számítógépes játékprogramja van. A gyerekek meglepő biztonsággal magyarázták egymásnak, hogy melyik programhoz hány megás memóriára, winchesterre van szükség. Továbbá megtudhattam azt is, hogy ki milyen márkájú edzőcipőt kedvel, s milyen dzsipet és motort fog vásárolni a nem távoli jövőben. A gyerekek öltözékéből manapság nem könnyű következtetni családi hátterükre, hiszen a dzsekik, edzőcipők, sapkák, sőt még a hátizsákok is szinte egyformává tesznek egy-egy gyerekcsoportot. Vissza

Tartalom

Tanulmányok
Kasik László: Együttműködés és versengés. Fejlesztési elképzelések négy középiskola pedagógiai programjában 3
Nézőpontok
Tanulás Magyarországon.
Az Oktatáspolitikai Elemzések Központjának nyilvános közpolitikai jelentése (részlet)(Válogatta: Békési Kálmán) 11
Egy ember akkor tanul, akár hatévesen, akár ötvenévesen, ha szeret és tud tanulni. Részletek a Tanulás Magyarországon című OPEK nyilvános elemzés szerkesztőségi vitájából (Schüttler Tamás) 29
Kajtár Barna: A számítógép szerepe az élethosszig tartó tanulásban 44
Informatikai nevelés
Kleininger Tamás: IKT-eszközök a földrajz oktatásában 59
Műhely
Tóth Tiborné: A horizontális tanulás lehetőségei világszerte 71
Kapornai Judit - Bíró Gyula: A közoktatás fejlesztésének lehetséges irányai a kistérségi társulás keretei között 81
Erdélyiné Barakony Ilona - Kiss Ferenc - Pálnokné Pozsonyi Márta: A fejlesztő pedagógiai munka vizsgálata Borsod-Abaúj-Zemplén megyében 85
Karakas Zsuzsanna: Teret adunk a térhatású olvasásnak 95
Világtükör
Mihály Ildikó: Egyirányú utca vagy zsákutca? Gondolatok a franciaországi gyújtogatások kapcsán 105
Zsigmond Anna: Amerikai közoktatáspolitika magyar szemmel 113
Kritika-figyelő
Paradigmaváltás a motivációkutatásban.
Réthy Endréné: Motiváció, tanulás, tanítás (Kovátsné Német Mária) 123
Olvasni - érteni - érettségizni.
Orbán Gyöngyi irodalomtankönyveiről (Szanda Zsuzsa) 126
A Majzik-jelenség (Schüttler Tamás) 128
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv