A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Árurendezési alapismeretek

A kereskedelmi szakmunkásképzés számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 90 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-222-239-3
Megjegyzés: Második, változatlan kiadás. Tankönyvi szám: 21 724. Fekete-fehér és színes fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az emberek mindennapi szükségleteinek egyre szélesebb körét állítja elő fogyasztásra, felhasználásra készen, automata gépekkel jó minőségben az ipari termelés. Az utóbbi évszázadban ezzel... Tovább

Előszó

Az emberek mindennapi szükségleteinek egyre szélesebb körét állítja elő fogyasztásra, felhasználásra készen, automata gépekkel jó minőségben az ipari termelés. Az utóbbi évszázadban ezzel párhuzamosan fejlődött a kereskedelem is, létrehozva a városokban azt az üzlethálózatot, amelyben minden termék megtalálható és megvásárolható. A kereskedelmi haszon annál nagyobb, minél gyorsabb az áru útja a vásárlóig. A vásárlási szándék realizálásában több tényezőnek (egymás után, vagy egyidejűleg) is fontos szerepe van. Leglényegesebb ebből a szempontból az áruválaszték, az, hogy legyen miből válogatni, sőt, hogyan legyen olyan áru is, amire a vevő nem is gondolt. A kínálatban, bemutatásban, tájékoztatásban segíti a kereskedő munkáját a kirakatban elhelyezett áru és árcédula. Ezek mint ,,néma eladók" hatékonyan segítik a vásárlói döntés megszületését. Mindkét tevékenység - az áru elhelyezése, kirakása és az árcédula megírása és kihelyezése az áruhoz - mesterség, melynek megtanulása a szakma gyakorlásával, a szakmai fogások megismerésével sajátítható el. Hatásukban a kereskedelmi reklám esztétikai mozzanata válik elsődlegessé (esztétikus = művészi, ízléses). A kirakati látvány művészi egységként, alkotásként tölti be feladatát. Az esztétikai kategóriák közül a ,,szép", a szépre törekvés, mindenki által ismert. A kereskedelem általában a "kellemes'' érzetét igyekszik elérni a vásárlás során. A kirakatrendező, a dekoratőr a kellemes érzetére törekvés által szűkíti az esztétikai lehetőségek körét, de még így is többféle hangulatot tud céljának elérésére felhasználni: az idillit, a bájost, a humorost, a komikust, a groteszket, az emelkedettet, a fenségest. Ezeken a hangulatokon kívül még a szép ellentétét, a rútat is (boszorkány, manó, törpe, darázs, robot, pók stb. képében) éppen a legfogékonyabb, a legfiatalabb korosztály részére, ezt bizonyítja az Úttörő Áruház dekorációinak sikere. A kirakatrendezési alapismeretek elsajátítása során mindezen hatások teljes körű megismerésére, megtanítására nem vállalkozhatunk, de azt szeretnénk, hogy a kereskedelmi tanulók megismerjék a dekoratőr szakma alapjainak egy részét, a közös cél, a minél nagyobb forgalom elősegítése érdekében. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
Első rész: A kézírás és története 7
1. Az írás története 9
Az egyiptomi hieroglif írás 9
A babilóniai-asszír írás 10
A föníciai írás 11
A görög írás 12
A római írás 13
Középkori írásfajták 14
A nyomdabetű fejlődése 17
2. A kézírás 22
Az írás alapja, anyagai, eszközei 23
Abetű 24
A betűk arányai 25
A betű statikája 25
A betűszárak vastagsága 26
A betűk optikai hatása 27
A sorköz 27
A szóköz 28
A törzsmagasság 28
A szövegalkotás 28
A betűritmus 28
A szövegritmus 28
A szövegtükör 29
A szimmetrikus szövegtükör 29
Az aszimmetrikus szövegtükör 29
Az árcédula 30
G. L. Thompson kézírástípusa 31
Erőgyakorlatok 31
A betűelemek kialakítása 40
Az első részhez ajánlott irodalom 40
Második rész: Az árurendezés elméleti alapjai 41
Bevezető: Miért kell vizuális műveltségünket fejleszteni? 43
3. Az arány és a kompozíció 45
Az egész 45
A rész 46
Az arány 49
Az aranymetszés 50
Helyek és irányok 54
Nevezetes helyek és irányok 57
A kirakati szektorok (kirakati tér) hatékonysága 59
A divat 61
Az egyensúly 61
Sorolás 63
ívbe sorolás 64
Vonalba sorolás 65
Térbe sorolás 66
Csoportosítás (gruppírozás) 67
Ritmus 68
Egyszerű ritmus 68
Perspektív ritmus 69
Összetett ritmus 70
Dinamikus ritmus 70
Szimmetria 71
4. A kirakat 73
A kirakat reklámeszköz 73
Mindent a vásárló szeme elé 74
Különlegességre törekvés 74
Együtt a divattal, a szokásokkal 75
5. Színelmélet 76
A színek keletkezése 77
A színkör 78
Színkontrasztok 82
Magábanvaló szín kontrasztja 82
Fény-árnyék kontraszt 82
Hideg-meleg kontraszt 83
Komplementer kontraszt 83
Szimultán kontraszt 84
Minőségi kontraszt 84
Mennyiségi kontraszt 84
A színek keverése (gyakorlatok) 85
Keverési egyenesek 85
Keverési háromszögek 85
A második részhez ajánlott irodalom 86
Melléklet 87

Kiss Győző

Kiss Győző műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kiss Győző könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv