1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Segédkönyv az osztályfőnöki munkához

Az általános iskolák nevelői számára

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az elmúlt tíz évben a pedagógiai szakirodalom számos kiadványban, cikkben, tanulmányban, tapasztalatgyűjteményben, segédkönyvben és útmutatóban vizsgálta az osztályfőnöki munka néhány területét,... Tovább

Előszó

Az elmúlt tíz évben a pedagógiai szakirodalom számos kiadványban, cikkben, tanulmányban, tapasztalatgyűjteményben, segédkönyvben és útmutatóban vizsgálta az osztályfőnöki munka néhány területét, kérdését. Általában az időszerű pedagógiai kérdésekben feltárta a kívánt eredmények elérését akadályozó tényezőket, és kidolgozta azoknak a fő elveknek és módszereknek rendszerét, amelyekkel az igényesebb munkára törekvő osztályfőnökök az iskolai nevelés célkitűzéseinek megfelelő eredményeket érhettek el Korántsem mondhatjuk, hogy kielégítő volt az a neveléselméleti, módszertani előkészítés, illetve gyakorlati útmutatás, amit az osztályfőnökök ezekből a kiadványokból merítettek, illetve meríthettek. El kell ismernünk azonban, hogy e kiadványok testületeink pedagógiai szemléletét nagymértékben befolyásolták, és hozzájárultak, illetve fejlesztették az osztályfőnöki munka tervszerűségét, szervezettségét, valamint a nevelő ráhatások egységét. Azt is meg kell állapítanunk azonban, hogy az osztályfőnöki munkát támogató szakirodalom 1957-1958-ig az osztályfőnöki órán folyó neveléshez viszonylag kevés elvi és gyakorlati segítséget nyújtott, de ezzel szemben az utóbbi években a kiadványok kizárólag az osztályfőnöki órák céljával, feladataival, anyagával, valamint az óratervezés, óravezetés legfontosabb elveivel, módszereivel foglalkoztak. Ez a segédkönyv sem készült olyan igénnyel, hogy a sokrétű osztályfőnöki munka minden jelentősebb kérdésében útmutatást adjon. Vissza

Tartalom

Bevezető (Vass Gyula) 2
Az osztályfőnök feladatai, munkája (Juhász Ferenc) 5
Az osztályfőnöki munka tervezése (Horváth Lajos) 11
A tanulók személyiségének megismerése (Bakonyi Pál) 22
Az osztályfőnök feladatai a tanulók világnézeti nevelésében (Horváth Lajos) 30
Az osztályfőnök feladatai a tanulók munkára nevelésében (Dobos László) 47
Az osztályfőnök munkája a tanulók egészségügyi nevelésében (Majzik Lászlóné) 66
Áz osztályfőnök munkája a családban (Komlósi Sándor) 74
Az osztályfőnöki munkaközösségek szerepe, feladatai és működése (Kiss Gyula) 95
Az osztály- és iskolaközösségek kialakításának, fejlesztésének és nevelésének legfontosabb elvei és feladatai (MM Alsófokú Oktatási Főosztálya) 108
Az osztályfőnöki óra helye és szerepe az osztályfőnöki munkában (Juhász Ferenc) 135
a) Az osztályfőnöki órák tárgya 136
b) Felkészülés az osztályfőnöki órára 186
Tanmenet, óravázlat 189
c) Az osztályfőnöki órán folyó etikai beszélgetések célja és feladatai 195
d) Az osztályfőnöki órák módszere 195
Hogyan használjuk fel a szemelvényeket az osztályfőnöki órán? 211
Szemelvénygyűjtemény (Seres József) 217
V. osztály
VI. osztály
VII. osztály
VIII. osztály
A film szerepe a tanulók nevelésében (Nemeskürthy István) 390
Ajánlott olvasmányok a felső tagozatos tanulók számára (Tóth Béla) 399
Az osztályfőnökök számára ajánlott irodalom jegyzéke (Vass Gyula) 405
A szülők számára ajánlott irodalom (Vass Gyula) 411
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv