1.031.429

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulmányok a gyógypedagógia köréből

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 339 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 1000 példányban jelent meg, 18 fekete-fehér ábrával. Tankönyvi szám: 98 141.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A gyógypedagógiai iskolarendszer valamennyi pedagógusának közös Ugye az iskolai oktató-nevelő munka színvonalának emelése, a nevelés hatékonyságának növelése, eredményességének fokozása. Nem lehet... Tovább

Előszó

A gyógypedagógiai iskolarendszer valamennyi pedagógusának közös Ugye az iskolai oktató-nevelő munka színvonalának emelése, a nevelés hatékonyságának növelése, eredményességének fokozása. Nem lehet kétséges, hogy ez a törekvésünk csak akkor jár sikerrel, ha fejleszteni tudjuk oktató-nevelő munkánk tudományos megalapozottságát.
A tudományos megismerés gyors ütemű fejlődése következtében napi munkánknak egyre inkább szerves részévé válik ismereteink gyarapítása, tudásunk tökéletesítése. Napjainkban egyre általánosabb a gyógypedagógiai tanárok között is az a felismerés, hogy a folyamatos önképzés nélkülözhetetlen eredményeink fokozásához.
Változatlanul úgy látjuk, hogy iskolaügyünk jelenlegi helyzetében legfontosabb feladatunk a gyógypedagógiai nevelés egyes konkrét változatainak tanulmányozása, sokoldalú vizsgálata, elemzése. Ugyanakkor nem tagadjuk azt sem, hogy bizonyos kérdések esetében szükség van átfogó elemzésre, az általános érvényű összefüggések vizsgálatára is. Kötetünkben mindkét törekvés megtalálható. Az aránybeli különbség azonban úgy érezzük megnyugtatóan tükrözi meggyőződésünket.
A kötet szerzőit az a szándék vezette, hogy a kisegítő iskolai oktatás-nevelés különböző kérdéseinek feldolgozásával szerény részt vállaljanak azokból az erőfeszítésekből, amelyeket nevelőink napjainkban a kisegítő iskolai oktatás-nevelés korszerűsítéséért, továbbfejlesztéséért végeznek.
Szeretnénk, ha megértéssel fogadnák és eredményesen használnák fel munkánkat.

A szerkesztő Vissza

Tartalom

Mihály Ottó: Neveléselméleti problémák a gyógypedagógiában 9
Ősz Szabó Géza: A kisegítő iskolai ifjúsági mozgalom néhány elméleti és gyakorlati problémája 91
Krausz Éva: A tanulás motiválásának fontossága és lehetőségei a kisegítő iskola oktató-nevelő munkájában 115
Kiss Imre: A kisegítő iskolai tanulók véleménye a tanári magatartásról 129
Dr. Illyés Sándor: A tanulás közvetett (transzfer) hatása az
értelmi fogyatékos tanulóknál 145
Dr. Bődör Jenő: Szempontok a kisegítő iskolai tanulók "gondolkodási tevékenységének korrekciós neveléséhez 171
Balogh Gyula - Lovász Tibor: A kisegítő iskolai fogalmazás és nyelvi ismeretek tantárgyak
főbb tartalmi problémái 205
Subosits István: A kisegítő iskolai tanulók nyelvi-helyesírási készségeinek kialakításáról 239
Hatos Gyula: A változatos gyakoroltatás jelentősége a számtantanitásban 261
Subosits István: Törekvések a történelemtanítás korszerűsítésére 281
Kiss Imre - Lovász Tibor: Adatok az értelmi fogyatékosok iskoláztatásának továbbfejlesztéséhez 293
Zsótér Pálné: Tapasztalataim, megfigyeléseim a szemléltetéssel kapcsolatban 327
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv