1.035.017

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

X. Debreceni Egészségügyi Minőségügyi Napok 2010. (DEMIN X.)

Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyben/Javaslatok az egészségügyi minőségfejlesztés stratégiájának kialakítására az érdekeltek széleskörű bevonásával/Előadások összefoglalói/2010. május 20-21. Debreceni Akadémiai Bizottság Székháza Debrecen/OEC Népegészségügyi Kar Népegészségügyi Iskola

Előszó

Az egészségügy a XX. század utolsó évtizedeiben jelentős változáson és fejlődésen ment át. Megváltoztak a megbetegedési és halálozási viszonyok, az ellátás során alkalmazott diagnosztikus és... Tovább

Előszó

Az egészségügy a XX. század utolsó évtizedeiben jelentős változáson és fejlődésen ment át. Megváltoztak a megbetegedési és halálozási viszonyok, az ellátás során alkalmazott diagnosztikus és terápiás technológiák módszerek. Ugyanakkor az egészségügyi ellátórendszer szerkezete, a szolgáltatások összetétele, az ellátási szintek igénybevétele nem követte sem az orvostudomány és az orvostechnika fejlődését, sem a megváltozott szükségleteket vagy igényeket. Mindennek következtében nőtt a rendelkezésre álló pénzügyi források és a struktúra forrásigénye közötti szakadék, miközben a lakosság egészségi állapota nem javult, sőt egyes területeken romlott. A változatlan szerkezet és működési mód mellett az ellátás minősége elmarad a kívánalmaktól és megfelelő változtatás nélkül további működési zavarok alakulhatnak ki.Magyarországon az egészségügyi közkiadások GDP arányos csökkenése, az egészségügyi kiadások arányának elmaradása az OECD országok átlagától a népegészségügyi helyzet kedvezőtlen mutatóival párosul. A lakosság rossz egészségi állapotát jól jelzi, hogy 2007-ben Magyarországon a születéskor várható élettartam csak 73,3 év volt, szemben az OECD országokban megfigyelt 79 évvel. (OECD, 2009). A rossz egészségi állapot a kezelési költségeken kívül jelentős termelés kiesést is okoz a gazdaságnak, mely elérheti az ezermilliárdos nagyságrendű a veszteséget, azaz a GDP közel 5%-a vész el az idő előtti megbetegedések és halálozások miatt. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 5
Erős társadalmi tőke, sikeres nemzet 9
A versenyképesség puha tényezői 11
NYITÓ ELŐADÁSOK (A TEREM) 13
Minőség globális kihívásai és hatásai 15
Prof. Dr. Molnár Pál:
Minőség az egészségügyben 26
Dr. Gödény Sándor:
Minőségfejlesztés a szakpolitikában 47
Dr. Makara Péter:
I. MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Vezetési rendszer és minőségmenedzsment rendszer kapcsolata az egészségügyi ellátórendszerben 61
Dr. Topár József:
A szervezeti önértékelés buktatatói 67
Dr. Sződi Sándor:
A külpiaci egészségügyi szolgáltatók minőségtanúsítási rendszerének kiépítése 73
Dr. Kincses Gyula:
Javaslat az önjavító egészségügyi ellátásra 77
Sümegi Endre:
A JÁRÓBETEG SZAKELLÁTÁS ÉS A FEKVŐBETEG ELLÁTÁS MINŐSÉGE 93
A betegelégedettségi kérdőívek tapasztalatainak implementálása egy egészségügyi szolgáltató fejlesztési terveibe 95
Dr. Pásztélyi Zsolt:
A stratégia és minőségfejlesztés egy lehetséges kapcsolata járóbeteg szakrendelőben 99
Dr. Várszegi József - Tóth Andrea :
Szakmai indikátorok fejlesztése, avagy új utak keresése a Szent Margit
Rendelőintézetben 107
Dr. László Klára - Tóth Andrea:
A minőségügy célja a fekvőbeteg ellátásban 117
Fábián Zoltán :
A kórházi folyamatszervezés és minőség javítása lean menedzsmenttel 123
Jenéi István:
Minőségkultúra - az oktatás, kutatás, kommunikáció területén - a jövő orvos- és egészségügyi szakdolgozó képzésében 135
Hogemann Éva - Kún Éva - Sümeghy Gyula:
ALAPELLÁTÁS MINŐSÉGE, FOGLALKOZÁS-EGÉSZSÉGÜGY 147
A háziorvosok indikátor alapú teljesítményértékeléséről 149
Dr. Körösi László:
A Háziorvosi Hatásköri Lista, mint az ellátási szintek közötti kapcsolat fejlesztési
lehetősége 157
Dr. Dobos Éva:
Minőségfejlesztés az alapellátásban az OEP indikátorokon is túl 165
Dr. Garay Erzsébet:
Foglalkozás-egészségügy, mint az alapellátás része 171
Dr. Felszeghi Sára:
MINŐSÉG AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN - AZ ÉRDEKELT FELEK SZEMPONTJAI, BETEGJOGO
BETEGOKTATÁS 187
A rákbetegek ellátásának minősége a betegek szemszögéből 189
Prof. dr. Simon Tamás:
A komplex akadálymentesítés ismérvei afogyatékkal élők szempontjából az egészségügyben 193
Simonné Váradi Zsuzsanna:
Tájékozott beleegyezés és az előzetes rendelkezés 199
Dr. Élő Gábor:
Standardizált bizonytalanság 7. 211
Becskeházi András:
Rendszerek bevezetése és integrált működtetése során nyert tapasztalatok a Synlab Hungary Kft.-nél 217
Bálint Gyöngyi - Dr. habil. Kalocsai Renátó:
AZ ISO FÓRUM SZEREPE A HATÉKONY MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 225
Dr. Tombácz Imre:
AZ EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁS EREDMÉNYESSÉGE ÉS BIZTONSÁGA 237
Szervezeti hatékonyság fejlesztése a struktúraváltásban érintett intézményeknél TÁMOP 6.2.5. „A" komponens 239
Dr. Margitai Barnabás:
Az Egészségbiztosítási Felügyelet indikátorrendszere: tapasztalatok és fejlesztési lehetőségek 243
Kiss Norbert:
A diagnosztikus pontosság és a terápiás megfelelőség: az eredményes és biztonságos ellátás alapvető dimenziói 251
Dr. Kulin László:
Az eredményesség és a biztonság mérhetősége/mérése a fekvőbeteg ellátásban 261
Bognár Ágnes:
FINANSZÍROZÁS, KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG, MINŐSÉG ÉS FENNTARTHATÓSÁG 267
A minőség és eredményesség fejlesztésének lehetősége a szolgáltatásvásárlás
keretében 269
Dózsa Csaba:
Rendszer szintjén értelmezett minőségbiztosítás szerepe különös tekintettel a finanszírozásra 281
Dr. Szentes Tamás - Dr. Papp Csaba:
MINŐSÉG - GAZDASÁGOSSÁG - EREDMÉNYESSÉG 287
Dr. Takács Zoltán:
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
X. Debreceni Egészségügyi Minőségügyi Napok 2010. (DEMIN X.) X. Debreceni Egészségügyi Minőségügyi Napok 2010. (DEMIN X.)

A gerinc enyhén töredezett.

Állapot:
1.880 Ft
940 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba
konyv