1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fórum '83/84 I-II.

Az iskolai nevelőmunka rendszere fejlesztésének, a tudat és magatartás formálásának módszertani alternatívái/Beszámolók - tanulmányok

Szerző
,
Kiadó:
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 212 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 180 példányban jelent meg.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Szabályos művek elé szoktak bevezetőt írni, azaz előszót. A Fórum '83-84 I-II-III. szabálytalan műnek mondható, mivel az 1980-1984. közt folytatott kutatások egy részéről különböző eszközök... Tovább

Előszó

Szabályos művek elé szoktak bevezetőt írni, azaz előszót. A Fórum '83-84 I-II-III. szabálytalan műnek mondható, mivel az 1980-1984. közt folytatott kutatások egy részéről különböző eszközök segítségével ad számot. Publikációk, iskolakonferenciák, iskolai beszámolók és más dokumentumok alkotják az itt nem szereplő kiadás tartalmát.
Miről és kinek szól a soron következő elég szerteágazó tájékoztató anyag? Főként a KLTE Neveléstudományi Tanszéke által művelt /415. kódszámú/ kérdéskörökről ad rövid összegzést, s értelmezi a legfontosabb tapasztalatokat. Az I. kötet Kutatási beszámolókat tartalmaz azzal a céllal, hogy érzékeltessük az innovációs kutatások egyik típusának előre haladását az elmúlt ciklusban.
A II. kötet egy-egy részkérdés tanulmány szerű elméleti áttekintését nyújtja a sokrétű, összetett és Igen sajátos kutatási eredményeknek /pontosabban szólva - részeredményeinek/.
A tanulmányok szerzői további orientációnak is szánták ezen dolgozatokat, hiszen az évtizedre tervezett vizsgálatok első, egyáltalán nem minden buktatótól mentes lépéseit tehettük meg eddig. A III. kötetben a végzett munka és a témához közel álló kutatások /rokonintézmények kutatóit is bemutatva/ dokumentumait olvashatják akik kézbe veszik azt. Minden bizonnyal a legnagyobb érdeklődést az Iskolák kutatási tapasztalatainak áttekintése válthatja ki.
Kinek szólnak ezek az írások? Szándékunk szerint információink kutatóknak, gyakorló pedagógusoknak és érdeklődő kollégáknak készültek. További együttgondolkodást, vitát és cselekvő magatartást kívánnak ösztönözni. Nem befejezett kutatásokról szólnak a kötetek. Az utóbbi évek erőfeszítéseiről, az iskolákban végzett elemzésekről kaphatnak összegzést az olvasók. Ezért észrevételeiket kérjük, s a további gyakorlati munkában szeretnénk minél több kutató közösség álláspontjára építeni. Minden érdeklődő iskolát vagy nevelési intézményt szívesen tájékoztatunk a további tudnivalókról is. A velünk együtt dolgozóknak pedig ezúttal is megköszönjük a szíves közreműködést és fáradozást. Vissza

Tartalom

FÓRUM '83/84. I. Kutatási beszámolók
Előszó helyett... 1
Témazáró beszámoló 3
BREZSNYÁNSZKY László: Az állampolgári tudat és magatartásformálás iskolai feltételei 30
SASS Attila: Középiskolások világnézetének alakulására ható iskolai és iskolán kívüli tényezők vizsgálata 37
POLONKAI Mária: A tanulás irányítása a középiskolában 43
BODNÁR Gabriella: A tanulmányi teljesítménykudarcot befolyásoló tényezők vizsgálata alsótagozatos gyermekeknél 47
KISS Tiborné: A tanulók közösségi programválasztása 50
NANSZÁKNÉ CSERFALVI Ilona: A közösségi munkatevékenység értékorientáló hatása a 10 - 14 éves tanulók körében 52
SCHEIBERT Ferenc: Tanítójelöltek pedagógiai felkészítésének kérdései 61
TURJÁNYINÉ SZÁSZ Ágnes: Általános és középiskolások tevékenységstruktúrájának elemzése 63
FÓRUM '83/84. II. Tanulmányok
PETRIKÁS Árpád: Neveléstudomány és az iskola megújulása 68
BREZSNYÁNSZKY László - KISS Tiborné: Nevelői vélemények a tanulók döntéskészségéról és a részvételi késztetés hatékonyságáról 83
SASS Attila: A világnézetformálás néhány kérdése a középiskolában 101
POLONKAI Mária: A tanulás mint alapvető tevékenység 121
BARTHÁNÉ KMETTY Éva: Középiskolás tanulók tevékenységeinek jellemző vonásai a gimnázium, a szakközépiskola és a szakmunkásképző tevékenységrendjének összehasonlító elemzése alapján 132
BODNÁR Gabriella: Az iskolai teljesítmények és teljesítménykudarcok vizsgálata alsótagozatos gyermekeknél 151
SCHEIBERT Ferenc: A nevelői hivatástudat és korszerűsítési törekvések a neveléstudomány oktatását 173
VIDA Péterné: A játék, a játékosság vizsgálata 196
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Fórum '83/84 I-II. Fórum '83/84 I-II.

A borító gerince elszíneződött.

Állapot:
2.480 Ft
1.240 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba
konyv