| A KISZ propagandamunkájának alapjai | |
| Tudat, ideológia, politika | 13 |
| A tudat | 13 |
| A társadalmi tudat | 14 |
| A világkép | 16 |
| A világnézet | 16 |
| Az ideológia | 17 |
| A politika | 18 |
| Az ideológia és a politika viszonya | 19 |
| A marxista-leninista ideológia és a kommunista politika | 20 |
| A propagandamunka alapjai | 23 |
| Az ideológiai munka szerepének növekedése | 24 |
| A tudat formálása | 26 |
| A tudat szocialista fejlesztésének fő irányai | 26 |
| A tudatformálás hosszabb távú feladatai | 31 |
| Legfontosabb mai feladataink az ideológiai nevelőmunkában | 32 |
| A fiatalok eszmei-politikai nevelésének célja, feladatai | 33 |
| Az ifjúság körében végzett propagandamunka állandó elemei | 34 |
| Az ember és a munka viszonya | 35 |
| A család a szocialista társadalomban | 37 |
| A közösség, a közéletiség, a szocialista életmód | 39 |
| A szocialista hazafiság és a proletár internacionalizmus | 41 |
| A marxista világnézet és a vallásosság viszonya | 44 |
| A KISZ tudatformáló munkájának rendszere | 47 |
| Az informálódás | 50 |
| A tájékoztatás | 51 |
| Az agitáció | 53 |
| A propaganda | 55 |
| Politikai képzés a KISZ-ben | 56 |
| Ajánlott irodalom | 60 |
| A propagandamunka mint személyiségformálás | |
| A nevelés mint társadalmi tevékenység | 65 |
| A társadalmi gyakorlat és a nevelés viszonya | 65 |
| A nevelés folyamata | 66 |
| A nevelés mint társadalmi folyamat | 67 |
| A nevelés: a személyiségformálás folyamata | 69 |
| A nevelési folyamat belső szerkezete | 70 |
| A kommunista nevelés fő feladatai | 74 |
| A módszerek jelentősége a nevelés folyamatában | 82 |
| A személyiség kibontakoztatása a propagandamunka keretei között | 83 |
| A marxista személyiségelmélet legáltalánosabb szempontjai | 85 |
| Az életkori sajátosságok figyelembevételének jelentősége | 89 |
| A propagandista személyiségével szemben támasztott alapkövetelmények | 95 |
| Vezetői alapkövetelmények | 95 |
| Milyen legyen a propagandista? | 98 |
| A propagandista vezetői személyiségvonásai | 100 |
| A propagandista állandó vezetői feladatai | 102 |
| A propagandista megbízatása: vezetőszerepkör | 105 |
| Ajánlott irodalom | 109 |
| A propagandista munkájának gyakorlati kérdései | |
| A propagandista átfogó és konkrét felkészülése | 113 |
| Átfogó tájékozódás | 114 |
| Konkrét teendők | 119 |
| Az eszmei-politikai képzés folyamata | 123 |
| A képzési folyamat szakaszai | 123 |
| Főbb akadályok | 126 |
| Követelmények | 127 |
| Az aktivizálás szükségessége | 129 |
| A propagandistamunka módszerei | 133 |
| Módszerek és módszerkombinációk | 133 |
| Módszerelemek: közlés, kérdezés, problémamegfogalmazás | 138 |
| A felkészülés irányítása és a tanulás | 142 |
| A tanulni tanítás néhány szabálya | 142 |
| A tanulni tanítás módszerei | 145 |
| Néhány gondolat a propagandista elveiről, magatartásáról és kisebb szervezési gondjairól | 146 |
| Elvek és magatartás | 146 |
| Elvek és szervezési teendők | 153 |
| A KISZ-szervezetek feladatai a propagandista munkájának ellenőrzésében, értékelésében | 157 |
| Mire kell figyelni az ellenőrzés során? | 157 |
| A közösségfejlesztés néhány képzésen kívüli eljárása | 160 |
| A tanulócsoport mint közösség | 160 |
| Ráhatási módok | 163 |
| Munkaformák, -elemek | 165 |
| Ajánlott irodalom | 169 |
| Függelék | |
| Határozatok, dokumentumok | 173 |
| A pártpropaganda soron levő feladatairól, továbbfejlesztéséről (Az MSZMP KB 1976. október 26-i határozata) | 173 |
| Ideológiai, tudomány, művelődés (Részlet az MSZMP XII. kongresszusa határozatából. 1980. március 24-27.) | 184 |
| A politikai képzés időszerű feladatai, a propaganda és a vezetőképzés rendszerének továbbfejlesztése. (A KISZ KB 1981. február 24-i határozata) | 186 |
| A KISZ politikai képzési formáinak szervezése és működtetése (A KISZ KB IB 1981. február 5-i határozata) | 194 |
| Erősítsük a fiatalok tudatának szocialista vonásait (Részlet a KISZ X. kongressszusa határozatából. 1981. május 29-31.) | 199 |