1.034.934

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A komplex matematikatanítási módszer pszichológiai hatásvizsgálata

Szerző

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 349 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-051-737-x
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó11
Bevezetés17
A pedagógiai módszerek pszichológiai hatásvizsgálatának problémáiról17
Világméretű mozgalom az általános iskolai matematikatanítás megújítására21
Pszichológiai alapok23
Pedagógiai törekvések26
A komplex matematikatanítási kísérletről29
A komplex matematikatanítási kísérlet kialakulása és fejlődése30
Célok és alapelvek32
Átfogó, távlati kísérlet33
Egységes tervezés az óvodától az egyetemig33
Rugalmasság, alkalmazkodás34
A matematikatanítás fő feladata: A dialektikus gondolkodásra nevelés35
A tanulók önállósága, az egyéni különbségek figyelembevétele36
A pedagógusok önállósága, munkakedve41
Tekintélyelv helyett munkából eredő tekintély42
Számtan helyett matematikatanítás42
Az életkori sajátosságok figyelembevétele43
Az absztrakció mint a konkrét tapasztalatok interiorizációjának folyamata44
A külső motiváció felváltása belső motivációval45
A "kell" szerepének csökkentése46
Az aktivitás kiaknázása, nem pedig elfojtása47
"Ezt még nem tanultuk!"47
Pszichológiai vizsgálatunk hipotézisei48
A matematikai tárgyi tudás felmérése61
A felmérés célja61
A hagyományos anyag63
A feladatok ismertetése63
A feladatok értékelése65
Az eredmények számszerű elemzése65
Az eredmények minőségi elemzése69
A kísérleti anyag75
A feladatok ismertetése75
A feladatok értékelése77
Általános megjegyzések82
Fáradtságvizsgálat83
Vizsgálataink célja83
A fáradtság fogalmának pszichológiai értékelése84
A fáradtságvizsgálatok módszerei85
Fáradtságvizsgálatok a gyakorlatban (néhány példa)89
Vizsgálataink megszervezése92
Vizsgálati módszerek93
A reakcióidő mérése fény- és hangingerre93
A pulzusfrekvencia mérése94
Látómező-vizsgálat96
A vegetatív tremor vizsgálata100
A Toulouse-Pieron-teszt104
A vizsgálat eredményei. Az eredmények értelmezése106
Záró megjegyzések116
Tanulóképesség (intelligencia)-vizsgálat118
A vizsgálat célja és elvi alapja118
Intelligenciavizsgálat tanulóteszttel120
Módszerünk elvi alapja: Vigotszkij "legközelebbi fejlődési zóna" elmélete120
A tanulóképesség mérésének problémái123
Intelligencia és tanulóképesség127
Vizsgálatok komplex tanulási feladatokkal az NDK-ban128
Az általunk javasolt tanulóképesség (intelligencia)-vizsgálati eljárás130
Az információelsajátítás és alkotó alkalmazása (IA) vizsgálatára kidolgozott eljárásunk első kipróbálása133
Intelligencia- és tanulóképesség-vizsgálat a Jázmin utcai iskolában134
Intelligencia- és tanulóképesség-vizsgálat a Váci utcai iskolában139
A vizsgálat menete139
Hagyományos intelligenciavizsgálati módszerek141
Az információelsajátítás és alkotó alkalmazás (IA) vizsgálata142
Záró megjegyzések156
Kreativitásvizsgálat158
A vizsgálat célja és elvi alapja158
A kreativitás fogalma161
A kreativitás vizsgálata163
Kreativitásvizsgálat a Jázmin utcai iskolában173
Vizsgálati módszerek173
A vizsgálatok kiértékelése178
A vizsgálatok eredményeinek értelmezése180
Kreativitásvizsgálat a Váci utcai iskolában193
Vizsgálati módszerek193
A kreativitásvizsgálatok eredményei. Az eredmények értelmezése193
Záró megjegyzések194
A perszeveráció vizsgálata197
A perszeveráció fogalma197
A vizsgálat célja198
A vizsgálat módszere199
A vizsgálat eredményei. Az eredmények értelmezése205
Záró megjegyzések208
Az iskolára és a számtanórára vonatkozó attitűd felmérése209
A felmérés célja209
Az attitűd fogalma211
Az attitűd mérése211
Standardizált verbális specifikus módszerek212
Az általunk használt attitűdmérési módszer: Osgood szemantikus differenciál módszere215
A felmérés menete220
Az adatok feldolgozása, a felmérés eredményei221
Záró megjegyzések226
"Szociometirai" felmérés az ítélőképesség vizsgálatával227
A vizsgálatok célja és módszere227
A szociometriai felmérésről229
A felmérés eredményei, az eredmények értelmezése232
Záró megjegyzések233
A szorongás vizsgálata235
A vizsgálatok indokolása235
Mi a szorongás,237
Iskolai teljesítmény és szorongás239
A szorongás mérése241
A szorongás vizsgálata a Jázmin utcai iskolában244
A szorongás vizsgálata a Váci utcai iskolában246
Záró megjegyzések251
A projektív történetekben (TAT) megnyilvánuló teljesítménymotiváció vizsgálata253
A vizsgálatok célja253
A teljesítménymotiváció fogalma és összetevői256
Belső motiváció259
Belső és külső motiváció: az ún. "hagyományos" és a valóban "modern" matematikatanítási módszerek közötti választóvonal259
Belső és külső motiváció: melyik az eredményesebb?260
Belső motiváció és teljesítményszükséglet261
Vizsgálati módszerek261
Az általunk használt projektív módszer: a Thematic Apperception Test (TAT)263
A TAT felhasználása a teljesítménymotiváció vizsgálatára265
A TAT értékelése a teljesítménymotiváció szempontjából269
A vizsgálatunkhoz felhasznált képek271
A vizsgálat menete272
A vizsgálat eredményei274
Záró megjegyzések a teljesítményszükséglet (nAch) vizsgálatához278
Záró megjegyzések a szorongás és a teljsítményszükséglet együttes vizsgálatához279
Összefoglalás280
Függelék283
Hagyományos anyag283
Kísérleti anyag288
Titkosírás-teszt (részletek)300
Tanítási órák leírása303
A teljesítménymotiváció vizsgálatában felhasznált képek leírása vizsgálati anyagunkból kiemelt egy-egy példával illusztrálva309
Irodalom314
A könyvben felhasznált, kéziratban levő írások, szakdolgozatok és tudományos diákköri munkák349

Klein Sándor

Klein Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Klein Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A komplex matematikatanítási módszer pszichológiai hatásvizsgálata A komplex matematikatanítási módszer pszichológiai hatásvizsgálata A komplex matematikatanítási módszer pszichológiai hatásvizsgálata
Állapot:
2.980 ,-Ft
24 pont kapható
Kosárba
konyv