1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ellenpont

A klasszikus vokális polifónia tankönyve

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Zeneműkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 261 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-330-065-7
Megjegyzés: Kottákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Palestrina-stílusról írott könyvem, amelyben az alapokból kiindulva vizsgáltam meg a 16. század polifóniájának bizonyos kérdéseit 1), kizárólag stílustörténeti célokat szolgált, habár a tárgynak... Tovább

Előszó

A Palestrina-stílusról írott könyvem, amelyben az alapokból kiindulva vizsgáltam meg a 16. század polifóniájának bizonyos kérdéseit 1), kizárólag stílustörténeti célokat szolgált, habár a tárgynak az ellenpontelméleti kérdésekkel való közeli kapcsolatai szükségszerűen pedagógiai következtetésekhez is vezettek. Némiképpen a dolgok természetéből folyik tehát, hogy a tanulmányt, e teljesen tudományos jellege ellenére, megpróbálták a kontrapunktika tankönyvének tekinteni. Ugy hiszem, mindebből arra következtethetek, hogy ez idő szerint hiányát érzik egy olyan ellenponttannak, amely számol a Palestrina-zene területén végzett újabb kutatásokkal. Ez a gondolat adott kedvet és bátorságot a jelen munkához.
Munkám alapjának ezek szerint a Palestrina-stílus törtvényszerűségeit tekintem. Egyesek nyilván különösnek találják ezt a gondolatot. Természetesen nem azt akarom, hogy a modern zeneszerzők a magukévá tegyék Palestrina kifejezésmódját (ilyen veszély egyébként aligha fenyeget9, meggyőződésem azonban, s ebben osztom a teoretikusok több évszázados sorának véleményét, hogy Palestrina stílusából lehet mindazt a legjobban megtanulni, ami minden időkben a kontrapunkttanulmányok legfőbb célja volt.
A zeneelméletnek tudvalevően leíró és visszatekintő jellege van. Még senki sem kezdte azzal, hogy néhány szabályt állított fel - a semmiből, s azután ezekről egyezkedett volna. Előbb volt meg a zenemű s ebből vezették le később azokat a törvényszerűségeket, amelyek szerint keletkezett (más szóval: az elméletet). 2) Vissza

Tartalom

Előszó7
Előzetes tudnivalók14
Az ellenpont-elmélet történetének alapvonalai14
A hangjegyírás59
Az egyházi hangnemek63
A dallam84
Az együtthangzás98
Ellenpont-gyakorlatok104
Kétszólamú ellenpont105
1. szerkesztési mód105
2. szerkesztési mód110
3. szerkesztési mód114
4. szerkesztési mód127
5. szerkesztési mód132
Szabad kétszólamú szerkesztés146
Imitáció157
Háromszólamú ellenpont167
1. szerkesztési mód167
2. szerkesztési mód170
3. szerkesztési mód171
4. szerkesztési mód177
5. szerkesztési mód182
Háromszólamú imitáció185
Négyszólamú szerkesztés188
1. szerkesztési mód188
2. szerkesztési mód189
3. szerkesztési mód190
4. szerkesztési mód192
5. szerkesztési mód196
Négyszólamú imitáció198
Sokszólamú szerkesztés200
A kánon211
A motetta216
A mise224
Függelék235
A vokális fúga235
Kettős és többszörös ellenpont247
A legfontosabb ellenpontozási törvények és szabályok áttekintése254
Dallam254
Konszonáns együtthangzások254
Disszonáns együtthangzások256
Névmutató259

Knud Jeppesen

Knud Jeppesen műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Knud Jeppesen könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv