A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Az Opera-per

Fülszöveg

Az opera ma a legsikeresebb színházi műfaj, miközben sokan változatlanul a halálát harangozzák. Ennek az ellentmondásnak próbáltam utánajárni az operaművészet huszonöt hazai és külföldi sztárjával folytatott beszélgetésekben. Zeneszerezőket, karmestereket, rendezőket, énekeseket kérdeztem, és szenvedélyes tanúvallomásokat kaptam egy képzeletbeli perben, amely az opera létjogosultságáról szól.

Tartalom

Előszó5
Vámos László: Operarendezés, operajátszás10
Csengery Adrienne - Polgár László: "Eszközök vagyunk a rendező kezében"20
Mihály András: "Az operát újra és újra ki kell találni"30
Fischer Iván: Alázat vagy kreativitás?44
Mikó András: Az operarendezés előadó-művészet54
Petrovics Emil: Lehet, hogy nincs többé opera66
Peter Brook: A reformizmus kevés85
Békés András: Az opera és az Opera presztízse98
Szinetár Miklós: "Az operában műélvező vagyok"114
Jean-Pierre Ponnelle: "Az operarendező a művekben él"127
Kalle Holmberg: Az opera szép valósága142
Wolfgang Wagner: Fesztivál, kultusz nélkül152
Harry Kupfer: Az opera: konfrontáció161
Götz Friedrich: Az opera mint társadalmi pszichoterápia172
Ruszt József: A struktúra boldog rabsága194
Giuseppe Patané: Az első ember: a karmester206
Fodor Géza: Az opera dimenziói213
Szokolay Sándor: Az opera megújulásáról234
Marton Éva: Az alakítás lényege a személyiség249
Kulka János: Az opera funkciója: a zene263
Fischer Ádám: Egy múlt századi műfaj jelene276
Melis György: A zenében rejlik a titok290
Samuel Ramey: Aki előbb énekelt operát, mint látott297
Jevgenyij Nyesztyerenko: Az opera a legdemokratikusabb műfaj305
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az Opera-per Az Opera-per Az Opera-per

A lapélek és néhány lap foltos.

Állapot:
1.540 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba