kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Pénzügyi és Számviteli Főiskola |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 210 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 28 cm x 20 cm |
| ISBN: | |
| A költségvetési gazdálkodás jellemzői | 3 |
| Költségvetési gazdálkodás | 4 |
| A gazdálkodás és a költségvetési gazdálkodás fogalma | 4 |
| A költségvetési gazdálkodás tartalma | 7 |
| A költségvetés szerkezeti rendje | 11 |
| A költségvetési szervek osztályozása | 21 |
| Bruttó finanszírozású költségvetési szervek | 25 |
| Bevételeik felhasználására jogosult költségvetési szervek | 26 |
| A költségvetési szervek pénzügyi irányításának eszközei és az irányítás szervezete | 30 |
| A költségvetési szervek pénzügyi irányításának alapvető eszközei | 30 |
| A költségvetési szervek pénzügyi irányításának szervezete | 35 |
| A költségvetési szervek gazdálkodásának operatív szervezete és e szervezet feladatai | 41 |
| A gazdálkodás operatív szervezete | 42 |
| A gazdálkodás operatív szervezetének feladatai | 43 |
| A költségvetési szervek pénzügyi tervezési rendszere | 51 |
| A költségvetési szervek kiadásait meghatározó tényezők | 51 |
| A különböző időtartamú népgazdasági tervek egységes rendszere | 54 |
| A hosszútávú terv szerepe a költségvetési szervek kiadásainak meghatározásában | 56 |
| A középtávú népgazdasági terv szerepe a költségvetési szervek kiadásainak tervezésében | 59 |
| Az éves népgazdasági terv és a költségvetés | 62 |
| A tervezés második üteme | 63 |
| A tervezés második üteme | 64 |
| Az intézményi költségvetés tartalma | 66 |
| A normatív tervezési módszer | 68 |
| A költségvetés tervezési rendszerének néhány sajátos vonása | 74 |
| A tanácsok önállósága saját költségvetésük meghatározásában | 74 |
| A minisztériumok, illetve megyei tanácsok önállósága a költséghelyek előirányzatainak megállapításában és megváltoztatásában a tervezés két üteme közt | 77 |
| A terv által szabályozott piac egyes hatásainak figyelembe vétele a tervezésnél | 78 |
| A költségvetési szervek előirányzatainak évközi megváltoztatása | 80 |
| Az előirányzatok megváltoztatásának módjai | 82 |
| A minisztériumok saját hatáskörben történő előirányzatmódosítása | 82 |
| A minisztérimok előirányzatátcsoportosítási hatásköre | 83 |
| Előirányzatfelhasználási hatáskör a központi költségvetési szerveknél | 84 |
| A költségvetési folyószámlás szervek előirányzatának megváltoztatása | 85 |
| Kiadási előirányzatok változtatásával összefüggő pénzfedezet biztosítása és az előirányzatváltoztatások bejelentése | 86 |
| A minisztérium hatáskörében nem engedélyezhető előirányzatváltoztatások | 87 |
| A Kormány és a pénzügyminiszter előirányzatátcsoportosítási hatásköre | 87 |
| A kiadási előirányzatok növelésének pénzügyi fedezete | 87 |
| Bevételi előirányzatok évközi módosítása | 88 |
| A tanácsok költségvetési előirányzatainak és fejlesztési alapjainak megváltoztatása | 89 |
| A költségvetési szervek pénzellátásának rendszere | 90 |
| A pénzellátás rendszeréről általában | 91 |
| A pénzellátás fogalma | 91 |
| A pénzellátás alapvető formái | 92 |
| A költségvetési szervek bankszámláinak rendszere | 95 |
| A bankszerű pénzkezelés | 95 |
| A bankszámlák csoportosítása | 96 |
| A bankszámlák csoportosítása rendeltetésük szerint | 97 |
| A bankszámlák csoportosítása a bankszervezet információs rendszerébe való illeszkedésük szerint | 98 |
| A bankszámlák csoportosítása számjeleik szerint | 99 |
| A bankszámlák csoportosítása a központi és tanácsi költségvetéshez való tartozás szerint | 102 |
| A költségvetési szervek pénzellátása | 108 |
| A költségvetési szervek pénzellátási rendszerével szemben támasztott követelmények | 109 |
| A minisztériumok és az országos hatáskörű szervek pénzellátása | 111 |
| Az önállóan gazdálkodó szervek pénzellátása | 114 |
| Az intézményi pénzellátás módszerei | 123 |
| A normatív finanszírozási módszer | 123 |
| A költségvetés arányos hányada alapján történő finanszírozási módszer: az intézményfinanszírozás | 127 |
| A normatív finanszírozás tapasztalatai és a pénzellátási rendszer továbbfejlesztésének lehetőségei | 129 |
| A normatív kutatás eddigi eredményei | 131 |
| A pénzellátási rendszer továbbfejlesztésének lehetőségei | 140 |
| A költségvetési szervek bérgazdálkodásának rendszere | 143 |
| A béralap szerkezet megállapítása és felhasználása | 143 |
| A béralap szerkezete | 143 |
| A béralap megállapítása | 146 |
| A költségvetési szerveknél alkalmazható bérrendszerek, bérszabályozók | 160 |
| A bérrendszerek jellemzése | 160 |
| A bérszabályozók jellemzése | 165 |
| A bérrendszerek egységesítésének és egyszerűsíésének követelményei | 170 |
| A költségvetési szervek felújítási rendszere | 175 |
| Az állóeszközök felújításának fogalma | 176 |
| A felújítási előirányzatok tervezésének és a felújítási szükségletek felmérése | 178 |
| A felújítási előirányzatok képzése | 178 |
| A felújítási szükségletek felmérése | 179 |
| A költségvetési szervek állóeszközeinek rendszerében 1968. január 1-től alkalmazott gyakorlat | 181 |
| A költségvetési felújítási rendszer gyakorlata 1970. január 1. óta | 184 |
| A költségvetés szerkezeti rendje a felújítási tevékenység kettős jellegének szolgálatában | 184 |
| A felújítási előirányzatok tervezési metodikája | 188 |
| Gazdálkodás a felújítási célt szolgáló eszközökkel | 190 |
| A felújítási alap rendszer néhány elvi problémája | 192 |
| Egységes felújítási kulcsok elvi megalapozottsága | 192 |
| Önálló felújítási alapképzésre alkalmas szerv | 197 |
| A felújítási célokat szolgáló pénzeszközök év végi maradványa | 199 |
| Eredetileg nem felújítási célokat szolgáló pénzeszközök felújítási alapba helyezése | 200 |
| A felújítási alap rendszer továbbfejlesztésének lehetősége | 201 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.