| Kiadó: | ELTE |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 68 oldal |
| Sorozatcím: | Iskolapszichológia |
| Kötetszám: | 7 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Megjelent 700 példányban. |
| Bevezető | 5 |
| A kommunikáció kontextusa | 7 |
| A kommunikációs folyamat elemei | 7 |
| Az osztálytermi kommunikáció szintjei | 11 |
| Családi szocializációs hatások | 12 |
| Oktatási környezetek és kommunikáció | 17 |
| Az oktatott csoport nagysága | 19 |
| Mit tartanak fontosnak a diákok a hatékony tanárok kommunikációjában? | 20 |
| Előadások, kérdések és válaszok | 22 |
| Az osztály irányításában szerepet játszó kommunikáció | 30 |
| A tanári elvárások kommunikálása | 31 |
| A dícséret kommunikálása | 35 |
| Az elbátortalanítás nyelvezete | 38 |
| Túlélési stratégiák | 40 |
| A személyre orientált kommunikáció, a segítségnyújtás nyelvezete | 43 |
| Értékek kommunikálása | 48 |
| Az önészlelés és a megfigyelők észleléseinek jelentősége a kommunikáció értelmezésében | 52 |
| A tanári kommunikáció megfigyelése | 54 |
| Az iskolapszichológus szakmai működése a kommunikáció szempontjából | 61 |
| Összegzés helyett | 66 |
| Irodalom | 67 |