kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Krónika Nova Kiadó Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 184 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-85658-0-2 |
| Megjegyzés: | A könyv fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz. |
| Bevezető | 7 |
| Mi a kommunikáció? (Raátz Judit) | 9 |
| Feladatok | 11 |
| Irodalom | 11 |
| A nyelvi kommunikáció (Raátz Judit) | 12 |
| A nyelvi kommunikáció kutatásának története | 12 |
| Feladatok | 14 |
| A beszédaktus-elméletéről | 16 |
| Feladatok | 17 |
| A kommunikáció alaptételei | 18 |
| Feladatok | 19 |
| A kommunikáció típusai | 20 |
| Feladatok | 20 |
| A kommunikáció csatornái | 21 |
| Feladatok | 22 |
| Irodalom | 23 |
| A nem verbális jelek (Raátz Judit) | 24 |
| A nem verbális jelek szerepe a kommunikáció folyamatában | 24 |
| Feladatok | 25 |
| A nem verbális kommunikáció kutatásáról | 26 |
| Feladatok | 28 |
| A nem verbális jelek funkciói a nyelvi kommunikáció folyamatában | 29 |
| Feladatok | 31 |
| A nem verbális jelek a beszédben | 31 |
| Vokális jelek | 31 |
| Tekintet | 33 |
| Feladatok | 34 |
| Mimika | 35 |
| Feladatok | 38 |
| Mozgásos kommunikáció | 43 |
| Gesztus | 43 |
| Feladatok | 46 |
| Testtartás | 51 |
| Feladatok | 52 |
| Térköz | 53 |
| Feladatok | 57 |
| Emblémák | 58 |
| Feladatok | 63 |
| Kronémika | 66 |
| Feladatok | 66 |
| A nem verbális jelek az írásban (Fercsik Erzsébet) | 67 |
| Feladatok | 71 |
| Irodalom | 78 |
| A verbális jelek (Raátz Judit) | 79 |
| Mi a nyelv? | 79 |
| A nyelv és az egyén | 80 |
| A nyelvek keletkezése | 81 |
| Feladatok | 83 |
| Mi a beszéd? | 86 |
| Az emberi beszéd kialakulása | 86 |
| Az egyén és a beszéd | 87 |
| Feladatok | 88 |
| Mi az írás? (Fercsik Erzsébet) | 89 |
| Az írás keletkezése | 90 |
| Az írás fejlődése | 91 |
| A kézírás és a nyomtatás | 100 |
| Az írás és a kor | 101 |
| Az írás és az egyén | 105 |
| A titkosírás | 108 |
| A gyorsírás | 110 |
| Hatalom-e az írás? | 111 |
| Feladatok | 112 |
| Az írásbeli és a szóbeli kommunikáció kapcsolata (Fercsik Erzsébet) | 115 |
| Melyik a fontosabb: a beszéd vagy az írás? | 115 |
| A szóbeli és az írásbeli kommunikáció összehasonlítása | 116 |
| Le tudjuk-e írni azt, amit mondunk/hallunk? | 118 |
| Az írott nyelv hatása a beszélt nyelvre | 121 |
| Feladatok | 122 |
| Irodalom | 125 |
| A verbális kommunkáció technikai alapjai (Raátz Judit) | 127 |
| A helyesejtés | 127 |
| Feladatok | 128 |
| A légzés, a beszédlégzés | 128 |
| Feladatok | 130 |
| A hangindítás | 134 |
| Feladatok | 135 |
| A beszédhangok | 136 |
| A beszélőszervek és működésük | 136 |
| A beszédhangok észlelése, beszédpercepció | 137 |
| A magánhangzók | 138 |
| A magánhangzók kapcsolódásának törvényei | 138 |
| A mássalhangzók | 139 |
| A mássalhangzótörvények | 140 |
| Feladatok | 141 |
| A kiejtés | 149 |
| A nyelvjárási kiejtés | 150 |
| A beszédhibákról | 150 |
| Feladatok | 153 |
| A szurpaszegmentális tényezők | 153 |
| A hangsúly | 154 |
| A hanglejtés | 155 |
| A beszédszünet | 158 |
| A beszédtempó vagy beszédiram | 159 |
| Feladatok | 159 |
| A helyesírás (Fercsik Erzsébet) | 169 |
| Mi a helyesírás? | 169 |
| Miért kell szabályozni az írást? | 170 |
| Első helyesírási szabályzatunk | 171 |
| 1832-től 1983-ig | 171 |
| Jelenlegi érvényes helyesírási szabályzatunk - az AkH11 | 172 |
| A helyesírási hibákról | 175 |
| És ha nem írunk helyesen? | 175 |
| Feladatok | 177 |
| Irodalom | 184 |