Fülszöveg
Az üzleti innovációk alapja és kiindulópontja a tudomány, a tudomány egyik - és nem csak pénzügyi - hajtóereje pedig az üzlet. Ez a könyv e két terület egyébként etikai és anyagi kihívásoktól sem mentes kapcsolatát egyetlen szóban kívánja megragadni: a kommunikációban. Az egyre táguló, egyszersmind töredező médianyilvánosságban a kommunikáció megújuló kihívást jelent a sikeres és etikus üzleti működés számára csakúgy, ahogyan az érthető és megélhető tudomány számára. Úgy véljük, hogy mind a tudomány, mind az üzlet világában érvényes a kommunikációtudomány egyik, általunk itt kibővített alaptézise: nem lehet nem (jól) kommunikálni. A harmadik évezred bővelkedik a globális változásokban és a nagy fordulatokban, pedig még csak két évtized van a hátunk mögött. Az ilyen feszültségekkel teli időszakokban még jelentősebbé válik a kommunikáció szerepe, azé a kommunikációé, amely kultúrát formálhat. Akkor !s. ha rossz, és akkor is, ha jó.
E kötet az utóbbi fejlesztését tűzi ki célul....
Tovább
Fülszöveg
Az üzleti innovációk alapja és kiindulópontja a tudomány, a tudomány egyik - és nem csak pénzügyi - hajtóereje pedig az üzlet. Ez a könyv e két terület egyébként etikai és anyagi kihívásoktól sem mentes kapcsolatát egyetlen szóban kívánja megragadni: a kommunikációban. Az egyre táguló, egyszersmind töredező médianyilvánosságban a kommunikáció megújuló kihívást jelent a sikeres és etikus üzleti működés számára csakúgy, ahogyan az érthető és megélhető tudomány számára. Úgy véljük, hogy mind a tudomány, mind az üzlet világában érvényes a kommunikációtudomány egyik, általunk itt kibővített alaptézise: nem lehet nem (jól) kommunikálni. A harmadik évezred bővelkedik a globális változásokban és a nagy fordulatokban, pedig még csak két évtized van a hátunk mögött. Az ilyen feszültségekkel teli időszakokban még jelentősebbé válik a kommunikáció szerepe, azé a kommunikációé, amely kultúrát formálhat. Akkor !s. ha rossz, és akkor is, ha jó.
E kötet az utóbbi fejlesztését tűzi ki célul. Teszi ezt három alapvető megfontolás alapján. Az egyik az, hogy békeidőben a kommunikáció egyszerre csatorna, kapcsolat, tartalom, fegyver és gyógyszer, veszteség és haszon. Aki lenézi a kommunikáció szerepét, az az ember szerepét nézi le a jövő formálásában. A másik, hogy nem születünk jó kommunikátornak. A kommunikáció fejlesztése fontos felismeréseket és folytonos tanulást kíván. A harmadik pedig az, hogy lehet, van új a nap alatt a kommunikációs készségek fejlesztésében is. A döntően meggyőzésre irányuló első „kommunikációs tréningkor" lezárult. Újabb, jövőorientáltabb szemléletek jelennek meg, amelyek nyomán új képzési gyakorlatok alakulhatnak. Jelen kötettel ezek meghonosodásához kívánunk hozzájárulni.
Munkánk kettős célja, hogy a hatékony kommunikációhoz szükséges készségeket új nézőpontból mutassa be, illetve hogy alaposan kidolgozott gyakorlatokkal segítse a fejlesztésben részt vevőket, legyenek akár oktatók, akár tanulni vágyók, egyetemre vagy munkába járók. Ajánljuk a kötetet tudománynak és üzletnek egyaránt, osztozva az ókori szerző, Quintilianus véleményében, mely szerint: „A legjobb szavak ugyanis [ ] a gondolatokhoz tapadnak és saját fényükkel világítanak. Mi azonban úgy vadászunk rájuk, mintha rejtőzködnének és mindig menekülnének előlünk."
Vadászat helyett tehát kíváncsiságot, menekülő szavak helyett pedig megérdemelt sikert és örömet kívánunk a kommunikációban!
Aczél Petra és VeszeíszkiÁgnes
Vissza