Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!
A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Koncz András kiállítása

Fővárosi Képtár Kiscelli Múzeum Templomtér, 2002. március 28-május 12./Kiállítási katalógus

Szerkesztő
Fordító
Fotózta

Kiadó: Fővárosi Képtár-Kiscelli Múzeum
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 35 oldal
Sorozatcím: Fővárosi Képtár katalógusai
Kötetszám: 117
Nyelv: Magyar   Angol  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN: 963-9340-14-6
Megjegyzés: Kiállítási katalógus. Színes reprodukciókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Koncz Kiscellben
A Templomtér nem alkalmas nagy. Összefoglaló életműkiállítások megrendezésére Koncz Andrásé sem ilyen, mégis, több mint másfél évtized pályaív rajzolódik fel az 198ó-os Délutáni... Tovább

Előszó

Koncz Kiscellben
A Templomtér nem alkalmas nagy. Összefoglaló életműkiállítások megrendezésére Koncz Andrásé sem ilyen, mégis, több mint másfél évtized pályaív rajzolódik fel az 198ó-os Délutáni vágyakozástól az idén festett Ezt elszúrtuk (Malevics) című képig A műtárgy együttes tehát nem kronologikus, sokkal inkább a tegnap és ma motívum-kapcsolatai, téma összefüggései teremtenek láncolatot, azaz a kirajzolják Koncz művészetének mai állapotát.
A 80-as évek kirobbanó erejű festészeti pályakezdése, amely Konczot az új festészet hazai mezőnyének egyik meghatározó figurájává tette, a '8o-o.s képével van jelen, és most is ugyanúgy hat, mint másfél évtizeddel ezelőtt. Különös zsánerjelenet és csendélet keveréke, sziluett-figurával és tárgyakkal. meleg ellenfényekkel és színes kontúrokkal, a tegnapot és a holnapot összekötő, titokzatos, elvágyódó kompozíció. Ez volt az az időszak (1980-87), amikor nagyméretű arcképeket is festett, melyek nem portrék voltak, hanem szenvedélyes és titokzatos korképek, életérzés-lenyomatok, melyek különös kivágataikkal, rendkívüli méreteikkel szinte emblémaként határozták meg Koncz művészetét Ezeknek most egy újabb, idézet-változata van itt. 1999-ből (A mintában "én" vagyok) amelyre meg vagy három, a pályafutás során bejárt stilréteg rakódott. Az önarckép maga is idézet, egy 70-es évekbeli konceptuális fotósorozat arcmásának visszajátszása, a 90-es évek tapéta-motívumának jelzése és a 2000-es évek elejének geometriai jele - a körök - egy művön belül tűnnek fel Ha úgy tetszik, összegző kép. nem csak ikonográfiailag, de minden benne van, amit Koncz a festészetről mondani akar titokzatos, nárcisztikus. finoman jelzett, de bonyolult idézet-rendszer, amely vonatkozik önmagára, a művészet történetére. S ugyanakkor lenyűgöző érzelmi töltéssel telített Közel áll gondolatilag ehhez a fejezethez a 2002-ben festett kettős kép is, az Ezt elszúrtak (Malevics), ahol két képtáblát, egy nagyot és egy kicsit illeszteti össze a művész. A felső, monumentális képen különös torzításban szigorú tekintetű arc tölti ki a képmező kétharmadát, előtte más léptékben megfestett, fejre álló, fürdőruhás férfi, míg a maradék teret virágos tapétamotívum borítja. Mindez rendkívül gazdag festői eszközökkel, színekkel vérbőn megfestett, képileg tobzódó kompozíció. Az alsó, illeszkedő, kicsi képtáblán Malevics-idézet: egy racionálisan puritán, geometrikus formákat felsorakoztató, szürke-fehér idomokat megjelenítő, egy elénk sárga négyzetet felvillantó, a felső képpel erős kontrasztot képező, azzal mintegy vitatkozó képecske együtt a nagy képtáblával bizarr harmóniát teremt A „római korszak" antikizáló, apostolokat, angyalokat felsorakoztató sorozatának újabb idézetei is megjelennek. Az apostol nézi a XX. századot, Arisztotelész szol vált velem. Az apostol nem hisz istenben azonos képépítési elvek szerint készüllek, a burjánzóan gazdag tapétamotívum háttér előtt finom rajzolatú római szobormotivumok kombinálódnak gonoszul-pajkosan elő-előbukkanó Donald kacsa figurájával. Ez a különös kulturális idézetrendszer Koncz művészetének legjobb oldala, egyesíti a transzavantgárd mitológiai toposzait a műtörténeti és önmagára való utalásokkal. Hasonló gondolatkör uralja a legújabb vásznakat (Piet Mondrian és Koncz András a tapétamintában, Matisse egy nőről beszél) ahol is egy-egy hommage kép - Mondrian vagy Matisse - kompozíciójába nyúl bele Koncz Andrásul, s alakítja, formálja át a művészettörtenet világát a saját képére Koncz Andrásnak 1998 óta nem volt jelentős kiállítása, s remélhetőleg ez mostani újabb távlatokat nyit meg számára. Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Koncz András kiállítása Koncz András kiállítása Koncz András kiállítása Koncz András kiállítása

A borító enyhén foltos, elszíneződött.

Állapot:
2.900 Ft
1.450 ,-Ft 50
13 pont kapható
Kosárba
10-100% kedvezmény!