kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 341 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 978-963-9795-36-5 |
| Megjegyzés: | Színes fotókkal illusztrálva. |
| Előszó | 12 |
| Személyiségünk az eszköz; Tanítóként-tanárként, itthon, most (Kereszty Zsuzsa) | 15 |
| Tanítói-tanári szerep - ma | 17 |
| Néhány szó a századról, amely mögöttünk van | 17 |
| Az utolsó fél évszázad itthon | 18 |
| Mentális egészség | 21 |
| Több kultúra - együtt | 26 |
| Több kultúra jelenléte | 29 |
| Cigány gyerekek az osztályunkban | 33 |
| Nehézségek | 35 |
| Személyiségünk karbantartása | 38 |
| Öntudatra ébredés | 38 |
| Önreflexió | 39 |
| Természetesség, spontaneitás | 41 |
| A tanár viszonya a gyerekhez és a szülőhöz - különös tekintettel a más (szub)kultúrából érkezőkre | 43 |
| A gyerek és a tanító, a tanár | 43 |
| A szülők és a tanító, tanár | 46 |
| Ki az a gyerek, akit ránk bíztak? | 49 |
| Ki ez a gyerek? Milyen viszonyban vagyok vele? (Lányi Marietta - Kereszty Zsuzsa) | 50 |
| A gyerekek megismerése és fogadása | 50 |
| A beszélgetőkör | 53 |
| A tanulók kognitív képességeinek megismerése | 55 |
| Maga a kapcsolat | 55 |
| "Erőinek és hiányainak rajza" | 57 |
| A többszörös intelligencia vizsgálata | 57 |
| Azok a bizonyos alapképességek | 61 |
| A megérzés, azaz intuíció | 65 |
| Gyerekek együtt: a csoportdinamikai folyamatokról (Kereszty Zsuzsa) | 67 |
| Egyén és csoport | 67 |
| Ősi örökség | 67 |
| Az együttes élmény | 67 |
| Szabályalkotás | 68 |
| Szabálykövetés | 69 |
| Ünnepek | 70 |
| Az elfogadás gyakorlata (Lányi Marietta) | 72 |
| Az elfogadás mint érték | 72 |
| Iskolai tapasztalatok | 72 |
| Hogyan készítsük fel tanítványainkat a személyre szabott tanulásra? (Lányi Marietta) | 79 |
| Differenciálás a diákok szempontjából | 79 |
| Differenciálás a pedagógus nézőpontjából | 80 |
| Az első osztályban | 83 |
| Optimális terhelés | 84 |
| Mit tanítsunk? | 85 |
| A tanítás tartalma; a "tananyag" és a gyerek (Kereszty Zsuzsa) | 86 |
| Mit tanítsunk az iskolakezdés első éveiben? | 87 |
| Mit tanítsunk 1-4. osztályban magyar nyelv és irodalomból? | 89 |
| Mit tanítsunk matematikából? | 98 |
| Mit tanítsunk természetismeretből? | 99 |
| Mit tanítsunk társadalomismeretből? | 100 |
| Mit tanítsunk 5-6. osztályban magyarból? | 101 |
| Mit tanítsunk 5-6. osztályban matematikából? | 102 |
| Ahogyan épül: a tananyag differenciált elrendezése (Lányi Marietta) | 104 |
| A tananyag és a differenciálás (kinek mit?) | 104 |
| A tananyag differenciálásának főbb szempontjai | 105 |
| Példák a kulturális alapkészségek kialakításának kezdő lépéseire | 108 |
| Hogyan tanítsunk? | 121 |
| Miért differenciáltan, miért együttműködve? (Lányi Marietta) | 122 |
| Különbözünk | 123 |
| Differenciált tevékenységek az első osztály első heteiben | 127 |
| Tanulási stílus | 127 |
| Előzetes tudás | 128 |
| Tanulási tempó | 129 |
| Differenciált tevékenységek második osztályban | 129 |
| A differenciáló tanítás jellemzői | 130 |
| Az élményt nyújtó tanulás (Lányi Marietta) | 136 |
| A cselekvés pedagógiája | 136 |
| Tanulás, élmény, döntés, felelősség | 137 |
| Példák egy-egy téma élményt nyújtó megközelítésére | 138 |
| Tanulási szokások, technikák | 147 |
| Így látják a gyerekek | 149 |
| Az úgynevezett munkaformák (Lányi Marietta) | 151 |
| Tanítványaink tehát különböznek | 151 |
| Frontális munka | 152 |
| Kooperatív tanulás (csoport- és páros munka) | 152 |
| Egyéni, önálló munka | 166 |
| A tanulás párhuzamos, többszintű szervezése | 171 |
| Egyéni bánásmód a napköziben (Kereszty Zsuzsa) | 173 |
| Befogadni | 173 |
| A szabadban | 175 |
| Az idő | 177 |
| A lecke | 178 |
| Rugalmasnak maradni | 178 |
| Tervezés, felkészülés a differenciált foglalkozásra (Lányi Marietta - Kereszty Zsuzsa) | 179 |
| Tanterv, tantárgyi programok | 179 |
| Lényegi kérdések | 179 |
| Tantárgyi program | 181 |
| Felkészülés a differenciált foglalkozásra | 181 |
| Az idő és a tér, amelyben együtt élünk a gyerekekkel (Kereszty Zsuzsa) | 188 |
| Az iskolában töltött idő | 188 |
| Ritmus | 188 |
| Projekt | 190 |
| Az értékelésről (Kereszty Zsuzsa - Lányi Marietta) | 199 |
| Az értékelés mint értékkeresés | 199 |
| Milyen gyakran? | 199 |
| Osztályzat vagy szöveg? | 200 |
| Önmagához képest | 201 |
| Központi mérések, egyéni haladás | 204 |
| Értékelési rendszerek | 205 |
| Ki értékeljen? | 208 |
| Az iskola mint egységes "egész" (Lányi Marietta) | 211 |
| Közös és sajátos célok, feladatok | 211 |
| Egységes szemlélet, közös gyerek- és iskolakép | 212 |
| A tantestület mint szakmai műhely | 213 |
| Értekezlet | 213 |
| Együttműködés a pedagógusok között | 214 |
| Segítő párok a Gyermekek Házában | 215 |
| Együttműködés a szülőkkel (beengedni, beszélgetni, elfogadni, osztályba behívni) | 215 |
| Hogyan kezdjünk hozzá? (Kereszty Zsuzsa) | 218 |
| Tapintat önmagunkkal | 218 |
| A füzetek | 218 |
| Kooperatív módszerek | 219 |
| Nehézségek - megújuló jelenlét | 219 |
| Függelék. Foglalkozástervek differenciált tanításhoz | 221 |
| A leírásokban gyakran használt kifejezések értelmezése | 222 |
| A foglalkozástervekben szereplő kooperatív módszerek bemutatása | 223 |
| Anyanyelv, 1. osztály. Készítette: Kókayné Lányi Marietta (Gyermekek Háza) | 227 |
| Anyanyelv, 2. osztály. Készítette: Montay Beáta (Gyermekek Háza) | 235 |
| Matematika, 3. osztály. Készítette: Ilyés Csilla (Gyermekek Háza) | 256 |
| Matematika, 4. osztály. Készítette: Szabóné Vajna Kinga (Gyermekek Háza) | 267 |
| Matematika, 4. osztály. Készítette: Komaság Margit (Baross Gábor Iskola, Erzsébetváros) | 277 |
| Matematika, 4. osztály. Készítette: Komaság Margit (Baross Gábor Iskola, Erzsébetváros) | 283 |
| Természetismeret, 4. osztály. Készítette: Komaság Margit (Baross Gábor Iskola, Erzsébetváros) | 289 |
| Természetismeret, 5. osztály: Diffferenciálás intelligenciaerősségek szerint. Készítette: Lissai Katalin (Gyermekek Háza) | 294 |
| Angol nyelv, 5. osztály. Készítette: Barcsa Melinda (Gyermekek Háza) | 298 |
| Történelem, 5. osztály: Differenciálás intelligenciaerősségek szerint. Készítette: Szenteczkiné Lányi Katalin (Gyermekek Háza) | 308 |
| Rajz és vizuális kultúra, 5. osztály. Készítette: Varasdy Iván (Gyermekek Háza) | 312 |
| Magyar nyelv és irodalom, 6. osztály. Készítette: Varga Julianna (Gyermekek Háza) | 317 |
| Természetismeret, 6. osztály. Készítette: Bernáth Judit (Gyermekek Háza) | 330 |
| A szerzőkről | 338 |
| Tárgymutató | 340 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.