kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 184 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi száma: J 11-732. |
| Előszó | |
| Az iskolai könyvtár az oktató-nevelő munkában | |
| A könyv, a könyvtár szerepe az oktatásban | 3 |
| Az oktatás korszerűsítése | 7 |
| Olvasás és tanulás | 10 |
| Didaktikai elvek | 12 |
| A könyv mint munkaeszköz | 15 |
| A könyvtárhasználat alapvető módszerei | 18 |
| Könyvek használata az órán | 19 |
| Könyvek használata az órán kívül | 21 |
| Mindkét formában követendő alapelvek | 23 |
| A korszerűsített oktatási folyamat | 24 |
| A túlterhelés ellen | 26 |
| A tanulók olvasásának és értékelésének összefüggése | 27 |
| A könyvtár a nevelési célok megvalósításának szolgálatában | 30 |
| Személyiségfejlesztés | 30 |
| Érdeklődés és olvasás | 30 |
| Az olvasás mint az önismeret egyik tényezője | 34 |
| Permanens művelődésre nevelés | 35 |
| Olvasás és pályaválasztás | 36 |
| A hátrányos helyzetű tanulók segítése a könyvtárhasználat útján | 36 |
| A szépirodalom szerepe | 38 |
| A tanuló saját könyvtára | 40 |
| A könyveket felhasználó pedagógiai munka feltételei | 42 |
| A helyes pedagógiai szemlélet kialakítása | 42 |
| A korszerű iskolai könyvtár | 45 |
| Egységes könyvtár az iskolában | 47 |
| Kihelyezett állományrészek | 47 |
| Az iskolai könyvtár állománya | 49 |
| Az iskolai könyvtár elhelyezése | 56 |
| Az iskolai könyvtár az órán kívüli pedagógiai munkában | 62 |
| A napköziotthon | 62 |
| Az ifjúsági mozgalom és az olvasás | 64 |
| Közéleti nevelés | 64 |
| Rendezvények | 65 |
| A szakkörök | 71 |
| Tanulmányi versenyek, pályázatok | 72 |
| A tanulmányi kirándulások | 73 |
| A bentlakásos oktatási intézmények könyvtárairól | 75 |
| A bentlakásos oktatási intézmények könyvtárainak jellegzetességei | 75 |
| Az önálló tanulásra nevelés | 80 |
| Szabad foglalkozások | 82 |
| A könyvtárhasználat a felnőttoktatásban | 86 |
| Szakirodalmi tájékozódás | 91 |
| Az írásos dokumentumok | 93 |
| A dokumentumok fajtái | 93 |
| A könyv | 96 |
| A könyvek részei | 101 |
| Az időszaki kiadványok | 105 |
| Tájékozódás a könyvtárban | 107 |
| Szabadpolc | 107 |
| Katalógusok | 107 |
| A katalóguscédula | 108 |
| Címleírás | 109 |
| Raktári jelzet | 116 |
| A katalógusok fajtái | 118 |
| Betűrendes katalógus | 119 |
| Szakkatalógus | 120 |
| A könyvtári osztályozás | 121 |
| Tárgyszókatalógus | 128 |
| Egyéb katalógusfajták | 129 |
| A kutatómunka fázisai | 131 |
| A kutatási téma pontos meghatározása | 131 |
| Előzetes irodalomkutatás | 131 |
| Források | 132 |
| Segédkönyvek | 132 |
| Bibliográfiák | 132 |
| Repertóriumok | 134 |
| Az információs források tanulmányozása | 135 |
| Anyaggyűjtés | 136 |
| Az anyag rendezése | 137 |
| A pedagógusok és a tanulók könyvtári ellátásának rendszere | 139 |
| A magyar könyvtárak országos rendszere | 141 |
| A pedagógiai információs rendszer | 146 |
| Az OPKM információs kiadványai | 150 |
| Együttműködés az iskolai és egyéb könyvtárak között | 153 |
| Bibliográfiai jegyzetek | 156 |
| Függelék | 159 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.