| Bevezető | 5 |
| Írás, nyomtatott betű, könyv | 10 |
| A képírástól a betűírásig | 11 |
| Az élő-ázsiai írásbeliség kialakulása | 13 |
| A görög írás | 15 |
| A latin betű | 15 |
| A római betűtípusok | 18 |
| A korai középkor írása | 18 |
| Az unciális későbbi változatai | 18 |
| A gótika írásformái | 19 |
| A basztard írások változatai | 22 |
| A reneszánsz írásbelisége, a könyvnyomtatás kialakulása | 23 |
| A reneszánsz hazai könyvművészete | 35 |
| A XIV. és XVII. sz. betű- és könyvművészete | 38 |
| A reformáció és ellenreformáció hazai könyvművészete | 40 |
| A késő barokk hazai könyvművészete | 43 |
| A felvilágosodás, a klasszicizmus tipográfiája | 45 |
| A reformkori magyar könyv | 46 |
| A szabadságharc és a magyar könyvnyomtatás | 47 |
| A XIX. sz. könykultúrájának hanyatlása és megújulása | 48 |
| A magyar könyv a századfordulón | 49 |
| Az avantgárd és a klasszikus tipográfia | 53 |
| A mai magyar könyvművészet | 55 |
| Öt évszázad nyotatott betűje | 59 |
| A betűtípusok rendszerezése | 59 |
| Velencei és reneszánsz antikvák | 62 |
| Barokk antikva | 63 |
| Klasszicista antikva | 63 |
| A betűtalpas lineáris antikva (egyptienne) | 63 |
| Talp nélküli lineáris antikva (groteszk) | 64 |
| Egyéb antikvák | 65 |
| Írott típusok | 65 |
| Díszírások | 66 |
| A tipográfia és a könyvtipográfia formanyelve | 66 |
| A tipográfia: a rend mestersége | 66 |
| A tipográfiai stílus | 66 |
| A hagyomány | 67 |
| A tipográfia: formaalkotás | 68 |
| A stílustalan stílus tipográfiája | 69 |
| Az izmusok és a tipográfia | 72 |
| A hagyomány és a korszerűség szintézise | 73 |
| Milyen legyen korunk tipográfiája? | 74 |
| Az olvashatóság | 78 |
| Betűesztétika | 79 |
| A fényszedés esztétikaprogramja és a tipográfiai formaalakítás új lehetőségei | 80 |
| Betű és nyomtatás | 96 |
| A fototipográfia problémái | 96 |
| A tipográfia és a nemzeti nyelvek | 96 |
| Tipográfia és tipografika | 97 |
| A könyvtervezés: technológia és formaalkotás | 98 |
| A könyv kéziratának tipogén kialakítása | 98 |
| A könyv alakja, a szedéstükör | 99 |
| A könyv és a betű | 106 |
| A könyv alakja, a szedéstükör és a betűtípus | 106 |
| A szóközök és a sorköz meghatározása | 107 |
| Az olvasóréteg figyelemevétele a betűtípus és a fokozat meghatározásában | 107 |
| A betű, a díszítő- és illusztrációs elemek összhangja | 107 |
| A papír és a betű | 107 |
| A sokszorosítás módja és a betű | 107 |
| A könyv tipográfiai megformálása | 108 |
| A címlap és az előcímlap | 108 |
| Arcképek és illusztrációk a könyv elején | 109 |
| A címlap hátoldala (versiója) | 109 |
| Szerzők, fordítók, szerkesztők stb. felsorolása a címlap után | 109 |
| A bekezdés | 109 |
| Címek és alcímek, a beütés | 109 |
| Az élőfej | 110 |
| A lábjegyzet | 110 |
| Az oldalak számozása | 111 |
| A marginális | 111 |
| Mottó, jelige | 111 |
| Képszövegek, képaláírások | 111 |
| Az iniciálé | 112 |
| Táblázat a könyvben | 113 |
| Az oszlopos szedés | 116 |
| Számoszlopos szedés hasábvonalak nélkül | 116 |
| Matematikai és kémiai képletek (a matematikai szedés előírásai) | 117 |
| Tartalomjegyzék, név- és tárgymutató | 120 |
| Bibliográfiák és képek jegyzéke | 124 |
| A klofon | 124 |
| A könyv tördelése (a makett) | 125 |
| Tördelés hasáblevonat nélkül | 126 |
| A könyv és a grafika | 127 |
| Az illusztrációs módszerek | 127 |
| Az illusztráció technológiai előkészítése | 128 |
| A műszaki könyv illusztrációja | 129 |
| A képsokszorosítás technikái | 130 |
| Reprodukciós fényképezés helyett színbontó készülékek | 182 |
| A könyvekről - műfajok szerint | 183 |
| Szépirodalmi, prózai művek | 183 |
| A verseskönyv | 183 |
| Színművek | 184 |
| A dramaturgiai könyvek (filmforgatókönyvek) | 184 |
| A gyermek- és ifjúsági könyvek | 184 |
| A tankönyv | 185 |
| A műszaki és tudományos könyv | 185 |
| A művészeti könyv | 196 |
| Szótárak, enciklopédiák | 196 |
| Fotóskönyvek | 196 |
| Zeneművek, kották a könyvben | 197 |
| Mappák, minikönyvek, térképek, atlaszok | 197 |
| A konstruktív és az abszolút tipográfia a könyvben | 212 |
| A könyv köntöse a védő- és táblaborító | 212 |
| A kartonborító, a fedőlap és a táblavédő borító | 212 |
| A könyvtok | 236 |
| A könyv kötése | 237 |
| A könyv tervezése | 238 |
| A síkformák és a tipográfia | 238 |
| A tipográfiai tervezés és az aranymetszés | 239 |
| Az aranymetszés meghatározása | 240 |
| A tördelési minta, a forgatókönyv | 240 |
| A szín és a könyvtipográfia | 241 |
| A spektrum | 241 |
| A színharmónia | 242 |
| Függelék | 243 |
| Felhasznált és ajánlott irodalom jegyzéke | 267 |