865.916

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Iskolakultúra 2009. május-június

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XIX. évfolyam 5-6. szám

Fülszöveg

A MAGYAR OKTATÁSI RENDSZER SZELEKTIVITÁSA A NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÓ VIZSGÁLATOK EREDMÉNYEINEK TÜKRÉBEN
A PISA-felmérések felhívták a figyelmet a magyar iskolarendszer nemzetközi mértékben is kiemelkedő szelektivitására. Az egyes iskolák tanulóinak átlagos teljesítményei között jelentős különbségek vannak, miközben a legjobb eredményeket elérő országok iskolái válogatás nélkül befogadják a diákokat, és az iskolák között kisebbek a különbségek. Az iskolai szelekció mértéke a magyar oktatási rendszer egyik legkritikusabb problémájává vált. A kedvezőtlen tendenciák megváltoztatásához szükség van a jelenség mélyreható elemzésére és az okok feltárására.

AZ EGYÜTTMŰKÖDŐ ÉS VERSENGŐ ÁLLAMPOLGÁR NEVELÉSE: OSZTÁLYTERMI MEGFIGYELÉSEK
Az együttműködés és a versengés a társas viselkedés jelentős vonatkozásai, és mint ilyenek, nem hagyhatók figyelmen kívül a neveléstudósok, a társadalomtudósok és az állampolgáriság jelenségkörében vizsgálódók számára. A jó állampolgár fogalma legalább két... Tovább

Tartalom

tanulmány
Buda Mariann: Közérzet és zaklatás az iskolában 3
Dombi Judit - Nikolov Marianne - Ottó István - Öveges Enikő: Osztálytermi megfigyelések tapasztalatai szakképző intézmények nyelvóráin 16
Fejes József Balázs - Kasik László - Kinyó László: Bevezetés a mentorálás kutatásába 40
Bredács Alice: Az érzelmi intelligencia és fejlesztése az iskolában - különös tekintettel a tehetséggondozásra 55
Sántha Kálmán: Körkép a hazai kvalitatív pedagógiai kutatásokról 73
Köpeczi Béla: Prévost abbé, Rákóczi József és Brenner 84
szemle
Ceglédi Erzsébet: A csoportmunka hatása az iskolai teljesítményre 95
Fényes Hajnalka: Az eltérő nemi szerepekkel kapcsolatos viselkedés a felsőfokú jelentkezésben és intézményválasztásban 106
Kiss László: A pragmatizmus és a konstruktivizmus hatása a pedagógiára 113
Kovács Balázs: A felsőfokú szakképzés helyzete az oktatási rendszerben Franciaországban és Magyarországon 121
Láng Eszter - Torok Melinda: A lingvisztikái-orális és a vizuális kommunikáció néhány összefüggése 129
kritika
Mezei Gabriella: Motiváció, nyelvi identitás, második nyelvi motivációs én 134
Dörnyei Zoltán és Ushioda, Ema (2009, szerk.): Motivation, language identity and the L2 self
Ottó István: A másodiknyelv-elsajátítás pszichológiája 139
Dörnyei, Z. (2009): The Psychology of Second Language Acquisition
Szakall Judit: Módszertani kézikönyv az iskolák önértékeléséhez 141
Makkai Katalin (2004): Iskolai önértékelés - hogyan?
Fóti Péter: Erőszakos könyvek, erőszakos gyerekek? 143
Kovács Henrik: Gyermektáncközeiben 151
Nagy István könyve a cigándi Zemplén Gyermektánc-együttes négy évtizedes krónikájáról (2006)
Avedikian Viktória: Egy komplex, emberközpontú módszer a szabad zenei kifejezéseit 153
Tölgyesy Zsuzsa: Debreczeni Tibor új könyvéről 156
Debreczeni Tibor (2009): És élmény és vers és próza
Pethő Villő: A neveléstörténet-írás új útjai 158
Pukánszky Béla (2008, szerk.): A neveléstörténet-írás új útjai
Bolvári-Takács Gábor: A „Debreceni Iskola" monográfiája 161
Brezsnyánszky László (2007, szerk.): A „Debreceni Iskola" neveléstudomány-történeti vázlata
melléklet
Kövecsesné Gősi Viktória: Az erdei iskola a környezeti nevelés szolgálatában 3
Balázs Henrietta: Kik azok a verekedők? 11
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2009. május-június Iskolakultúra 2009. május-június Iskolakultúra 2009. május-június
Állapot:
540 Ft
270 ,-Ft 50
1 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Iskolakultúra 2009. május-június Iskolakultúra 2009. május-június Iskolakultúra 2009. május-június Iskolakultúra 2009. május-június

A borító enyhén kopott.

Állapot:
540 ,-Ft
3 pont kapható
Kosárba