kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Argumentum Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 436 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-446-385-1 |
| Bevezető | 7 |
| A korai személyiségfejlődés pszichodinamikai elméletei | 13 |
| Melanie Klein: A korai személyiségfejlődés történési és szakaszai Ogden tolmácsolásában, kísérleti pszichológiai és 'távoli' asszociációkkal | 15 |
| Életrajzi vázlat | 15 |
| A kleini koncepció kulcsfogalma: a fantázia | 16 |
| Az életösztön és a halálösztön mint az élményszervezés belső tényezői és a gyermekkori temperamentum | 17 |
| A csecsemő "saját lelkiállapota foglya" | 19 |
| Kilépés a börtönből. A projektív identikfikáció | 20 |
| A korai személyiségfejlődés két pozíciója: a paranoid-szkizoid és a depresszív pozíció | 23 |
| A korai ösztönfejlődés és a felettes-én kettőssége: az Ödipusz-konfliktus és az inceszttilalom | 31 |
| Margret Mahler: Az embergyerek pszichológiai születése. Mikor jelenik meg a pszichológiai én? | 35 |
| Életrajzi vázlat | 35 |
| Bevezető | 35 |
| A szeparációs-individuációs folyamat előfutárai | 37 |
| A szeparáció-individuáció első alfázisa: a differenciáció és a testkép alakulása (4-5-től 7-9 hónapos korig) | 44 |
| Második alfázis: a gyakrolás (két szakasza: a 7-től 10-12 és a 10-12-től 16-18 hónapos korig) | 45 |
| Harmadik alfázis: az újratöltekezés (két szakasza: 15-18, illetve 18-24 hónapos korig) | 54 |
| Negyedik alfázis: az individualitás konszolidációja és az emocionális tárgykonstancia kezdetei (3. életév) | 55 |
| Krenberg személyiségfejlődési elképzelése | 58 |
| Bevezető | 58 |
| A normál autizmus vagy differenciálatlan primer stádium | 60 |
| A normál szimbiózis vagy a primer, differenciálatlan én-tárgy-képzet kialakulásának stádiuma | 60 |
| 3. stádium: az én-tárgy-képzetek differenciálódása | 61 |
| 4. stádium: az én- és tárgyképzetek integrációja és az érettebb intrapszichikus struktúrák kialakulása | 63 |
| 5. stádium: a felettes-én és az énintegráció konszolidációja | 66 |
| A tárgykapcsolat-elméletek alapfeltevései | 67 |
| Az elhárító mechanizmusok és a tudattalan nyelve | 71 |
| Az elhárító mechanizmusok formái | 73 |
| Primitív elhárítási formák | 73 |
| Az elfojtás és a vele rokon elhárítási formák | 79 |
| A tudattalan nyelve | 90 |
| A tudattalan "előcsalogatása". Hermann Imre megfigyelései | 91 |
| A 'végtelen' kogníció helye a modern személyiségteóriákban és a keleti filozófiákban | 98 |
| A pszichoterápiára, a gyógyító kapcsolatokra és az alkotómunkára vonatkozó következtetések | 100 |
| A tudattalan kérdése a kognitív pszichológiában | 101 |
| Kísérletek a fejlődéslélektani és pszichodinamikus irányzatok integrálására | 105 |
| A tárgykoncepció kialakuláslról szóló pszcihoanalitikus elképzelések és a kötődés (attachment)-elméletek Piaget kognitív fejlődéselméletének tükrében, I. G. Leon nyomán | 107 |
| Akciótárgy és esemény mint a kongíció legkorábbi egységei | 107 |
| Asszimiláció és akkomodáció | 108 |
| A humán tárgykoncepció kialakulásának fázisai Leon szerint | 109 |
| Daniel Stern: az énfejlődés kezdetei fejlődéslélektani megközelítésben | 120 |
| Az énérzés egyes aspektusai Stern modelljében | 121 |
| Az énérzés fejlődési szakaszai | 124 |
| A perceptuális integráció csecsemőkori formái | 127 |
| A perceptuális integráció mint 'amodális percepció'. Amodalitás, fiziognómiás észlelés és 'vitalitási affektusok' | 129 |
| Összefoglalás | 137 |
| A korai személyiségfejlődés biológiai vonatkozásai | 139 |
| Bevezető | 141 |
| A gyermekkori temperametum-kutatás | 146 |
| A környezet, az érés és a temperamentum viszonya | 146 |
| A szervezet-környezet interakció formái és temperamentum alakulása | 147 |
| A gyermekkori temperamentum-kutatás főbb irányai | 153 |
| Thomas és Chess | 153 |
| Individuális különbségek újszülöttkorban: Brazelton. Az irritabilitás vonás és az anyai viselkedés | 156 |
| Bischof renszerszemléletű modellje | 156 |
| A csecsemőköri temperamentum és az anyai viselkedés interakciója | 157 |
| A temperamentum mint affektus: Goldsmith | 159 |
| Emocionalitás, aktivitás, szociabilitás: Buss és Plomin | 160 |
| A temperamentum mint "viselkedésgátlás": Kagan | 167 |
| A vágusztónus, a féltekei lateralizáció és a frontális funkciók fejlődésének individuális különbségei a csecsemőkori temperamentum függvényében: Nathan Fox | 176 |
| Reaktivitás és önszabályozás: a Rothbart-csoport | 195 |
| Módszertani próbálkozások: a csecsemőkori, gyermekkori és a felnőttkori temperamentum dinemziói a Rothbart-csoport elemzésében | 196 |
| A gyermektemperamentum-kutatás néhány tanulsága a korai személyiségfejlődés szempontjából | 209 |
| Játék és szabályozófunkciók | 211 |
| Panksepp a játékról | 211 |
| MacLean a játékról | 214 |
| Grastyán a játékról | 216 |
| A játék szabályozó szerepe a korai személyiségfejlődsében | 221 |
| A percepció fejlődése: az interocepcitól az exterocepcióig | 225 |
| A viszcerocepció ontogeneziséről | 225 |
| Az exteroceptív és interoceptív ingerek differenciációjának elvi problémája és a legkorábban fejlődő érzékleti minőségek | 226 |
| A taktilis érzékelés fejlődése, a fejlődés ortogenetikus elve és a hasítás biológiai értelmezése | 227 |
| A fejlődés ortogenetikus elve, mezőfüggés-mezőfüggetlenség | 231 |
| Interszenzoros jelenségek csecsemőkorban | 232 |
| Protokritikus és epikritikus észlelés: kémiai homeosztátok és a 'lokális jel' | 234 |
| Protokritikus érzékelés és a 'hasítás' mechanizmusa | |
| A csecsemőkori memóriafejlődés idegélettani modellje: kettős memóriarendszerek, patológiás és pszichodimanikai összefüggések | 236 |
| Állapotfüggő tanulás: a tanulás korai formája | 238 |
| Emlékezeti funkciók stresszhelyzetekben: a fóbiák patogeneziséről | 241 |
| Következtetések | 242 |
| A memóriafejlődési koncepció a hippokampusz-kutatás újabb eredményeinek fényében | 243 |
| Útban az önkontrollfunkcik kialakulása felé | 245 |
| A propriorecepció fejlődése | 245 |
| A vesztibuláris rendszer | 248 |
| Az önkontroll (viselkedésszabályozás, akarati kontroll) ontogeneziséről | 263 |
| A késleltetési képesség ontogenezisének agyi hátteréről | 263 |
| A késleltetési képesség vizsgálata humán csecsemőknél | 364 |
| Perszeváció és válaszalternálás csecsemőkorban, a nevelési feltételek függvényében | 266 |
| A prediktív motoros programozás mechanizmusai és fejlődése | 267 |
| A szupplementer motoros área lateralizációjáról | 270 |
| A szociabilitás biológiai aspektusai | 272 |
| A szociabilitás vonás a személyiségkutatásban | 272 |
| A szociabilitás szerepe a személyiségfejlődésben, szociabilitás és endogén opiátaktivitás | 278 |
| Személyiségfejlődés 'jó' én- és tárgyképek viszonylagos hiánya esetén | 286 |
| Még egyszer a viselkedés önszabályozásának ontogeneziséről. Neurotremnaszmitter-rendszerek az önkontroll kialakulásában | 291 |
| Az elválasztás szerepe a biológiai és a viselkedéses önkontroll alakulásában | 298 |
| Függelék | 301 |
| A táplálkozási (orális) aktivitás szerepe a viselkedésszervezésben | 301 |
| A latencia- és serdülőkori személyiségalakulás mint a korai énfejlődési minta ismétlődése | 305 |
| Bevezető | 307 |
| A latencia- és serdülőkori személyiségalakulás mint a korai énfejlődési minta ismétlődése | 309 |
| A 'gyakorlási' fázis ismétlődése latenciakorban | 309 |
| A kisiskoláskor legfőbb kognitív és személyiségjellemzői | 311 |
| A preadoleszcens kori viselkedéses aktivitásfokozódás. A dopaminerg rendszerek preadoleszcens kori fejlődéséről | 311 |
| Az adoleszcens újraközeledési krízis | 315 |
| A nárcisztikus személyiségzavar diagnosztikus kritériumai | 316 |
| Az adoleszcenskor pszichoszociális kihívása: elkötelezettségek vállalása. Erikson koncepciója: az adoleszcens krízis | 317 |
| Adoleszcens krízis, regresszió és kreativitás | 318 |
| Adoleszcens krízis és a 20. századi ifjúsági mozgalmak | 320 |
| Regresszió és deautomatizáció | 321 |
| Struktúra és 'antistruktúra' társadalmi méretekben | 323 |
| Összefoglalás | 324 |
| A központi idegrendszer változásai latencia- és serdülőkorban | 325 |
| A szinapszissűrűség adoleszcenskori változásai. A túlprodukció-elimináció elve az idegrendszer fejlődésében | 325 |
| Az alvásmintázat adoleszcenskori változásai | 328 |
| Az eseményfüggő potenciálok (event related potential: ERP) változásai adomleszcenskorban | 328 |
| Az agyi metabolizmus (cerebral metabolic rate, CMR) adoleszcenskori változásai | 329 |
| Neuroanatómia agyi pleszticitás és funkcionális 'erő' | 329 |
| Szinaptikus sűrűség és deltahullám-amplitúdó | 330 |
| Az adoleszcenskor központi idegrendszeri és pszichés történéseinek lehetséges összefüggései | 330 |
| Énfunkciók és az én neurofiziológiája | 333 |
| Bevezető | 335 |
| Az 'énkiterjesztés' és szinonimái a személyiségelméletekben | 336 |
| Énállapotok és alszemélyiségek | 342 |
| Az énfejlődés felsőbb fokai. Wilber koncepciója | 345 |
| Énérzés és egoautonómia | 347 |
| Önindította mozgás és énérzés | 348 |
| Énérzés és mozgásindítás összefüggése szkizofrén betegeknél | 349 |
| A szupplementer motoros área lehetséges szerepe az énérzés szervezésében | 352 |
| Féltekei lateralizáció, SMA-funkció és egoautonómia | 353 |
| A következményes kisülés, efferenciakópia vagy belső feedback-funkció, a mozgástervek belső regisztrálása, az autopragmatikus és autobiografikus emlékezet | 354 |
| Önreflexió, énkép és énazonosság | 357 |
| Önreflexió és self-monitoring | 359 |
| Zárszó | 361 |
| Irodalom | 363 |
| Névmutató | 401 |
| Tárgymutató | 413 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.