Kiadó: | Magyar Könyvklub |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 367 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 23 cm |
ISBN: | 963-547-921-2 |
Megjegyzés: | Színes és fekete-fehér fotókkal, reprodukciókkal, illusztrációkkal. |
Az ókor újrafelfedezése | |
Bevezetés | 31 |
A humanizmus kezdetei | 34 |
Az északi humanisták | 36 |
A klasszikus minták és az új irodalom | 38 |
A humanizmus világa | 40 |
A régi és az új tudás | 42 |
Platónés Hermész | 44 |
Az allegória | 46 |
A mitológia szerepe | 48 |
Hercules | 50 |
Venus | 52 |
Az ókori művészet bűvöletében | 54 |
Róma romjai | 56 |
Konstantinápoly és a görög nyelv | 58 |
Gyűjtők és gyűjtemények | 60 |
A világi és egyházi hatalom képviselői | |
Bevezetés | 63 |
A pápaság | 66 |
A Szent Német-római Birodalom | 68 |
Az északi monarchiák | 70 |
Itália urai | 72 |
A kormányzás formái | 74 |
Törvény és igazságszolgáltatás | 76 |
Paloták és palazzók | 78 |
Palotabelsők | 80 |
Diplomácia a reneszánsz korban | 82 |
Csataképek | 84 |
Lovas szobrok | 86 |
Vallási körmenetek | 88 |
Világi felvonulások | 90 |
A viselet titkos nyelve | 92 |
A divat mint tükör | 94 |
Nemesi szórakozások | 96 |
Udvari mulatságok | 98 |
Itáliai síremlékek | 100 |
Észak-európai síremlékek | 102 |
Isten és ember | |
Bevezetés | 105 |
Keresztény klasszicizmus: a reneszánsz templomépítészet | 108 |
A templomok belső tere | 110 |
A szentségek | 112 |
A reformáció története | 114 |
Az igehirdetés | 116 |
A Biblia | 118 |
A reformáció: képek harca | 120 |
Képrombolás: a puritánok válasza | 122 |
Az ellenreformáció | 124 |
A szegények istápolása | 126 |
Az Atyaisten | 128 |
Jézus születése | 130 |
A Szűzanya és a Gyermek | 132 |
Krisztus megkeresztelése | 134 |
A szentek beszélgetése | 136 |
Az utolsó vacsora | 138 |
Krisztus keresztre feszítése | 140 |
Krisztus siratása | 142 |
A feltámadás | 144 |
Az utolsó ítélet | 146 |
A reneszánsz világkép | |
Bevezetés | 149 |
A világ feltérképezése | 152 |
Firenze | 154 |
Róma | 156 |
Velence | 158 |
Közép-Európa városai | 160 |
London/Párizs | 162 |
Városvédelem | 164 |
Valóságos vidékek | 166 |
A képzelet tájai | 168 |
Kertművészet | 170 |
Élet és halál | |
Bevezetés | 173 |
Az emberi élet szakaszai | 176 |
Utazás és áruszállítás | 178 |
Szórakozás és időtöltés | 180 |
Állatvilág | 182 |
Vidéki élet | 184 |
Mesterségek | 186 |
Az otthon | 188 |
Házasság és család | 190 |
Új erotika | 192 |
A reneszánsz nő | 194 |
Nemiség | 196 |
Faj és bőrszín | 198 |
Betegség és halál | 200 |
Tudmányok, találmányok, felfedezések | |
Bevezetés | 203 |
A könyvnyomtatás forradalma | 206 |
A nyomtatott könyvoldal | 208 |
Utazók és felfedezők | 210 |
Hajók és hajóépítés | 212 |
Csillagászat | 214 |
Alkímia és asztrológia | 216 |
Matematika: a számok hatalma | 218 |
A zene mértéke | 220 |
A hadviselés művészete | 222 |
Orvoslás: elmélet és gyakorlat | 224 |
Anatómia: a test felépítése | 226 |
Botanika az orvoslásban és a művészetben | 228 |
Az idő és mérése | 230 |
A pénzügyi élet | 232 |
Víz pihenéshez és munkához | 234 |
A fémmegmunkálás mesterművei | 236 |
A művészet ereje | |
Bevezetés | 239 |
A művész képmása | 242 |
A reneszánsz éremművészet | 244 |
Uralom a tér fölött | 246 |
Az emberi test | 248 |
A heroikus ábrázolás | 250 |
Itália: a díszítés nyelvezete | 252 |
A belső tér mint műalkotás | 254 |
A Sixtus-kápolna mennyezete | 256 |
A groteszk | 258 |
Domborművek | 260 |
A szobrászat új dimenziói | 262 |
Az ókor újjáépítése | |
Bevezetés | 265 |
A klasszikus oszloprendek | 268 |
A megtervezett városi tér | 270 |
A gótika továbbélése | 272 |
A centrális terű templom | 274 |
A kupola fénykora | 276 |
A Colosseum | 278 |
Diadalívek | 280 |
A színház | 282 |
Vidéki villák | 284 |
Obeliszkek: "csillagokig érő piramisok" | 286 |
A manierizmus: vég vagy kezdet? | 288 |
Életrajzi lexikon | 290 |
Időrendi áttekintés | 336 |
Térkép | 348 |
Kislexikon | 350 |
Magyar időrendi áttekintés | 352 |
Múzeumok és képtárak | 354 |
Bibliográfia | 356 |
Képek jegyzéke | 360 |
Névmutató | 366 |