| Dr. Mátrai László: Elnöki megnyitó a Magyar Pszichológia Tudományos Társaság III. Nagygyűlésén (1970. október 12.) | 11 |
| Általános pszichológia | |
| Dr. Tánczos Zsolt: A háttértevékenység szerepe a színtónus meghatározásában | 19 |
| Dr. Szabó Imre és Dr. Peter M. Milner: A megerősítési funkcióban részt vevő struktúrák neuronális organizációjának vizsgálata | 29 |
| Dr. Kerpel-Fronius Sándorné: Rövid tartamú fényadaptáció hatásának tükröződése az elektroretinogramban | 39 |
| Dr. Szirtes József: Szemantikus ingerminták kiváltott potenciál-korrelátumai | 43 |
| Lomov, B. F. és Osznyickij, A. K.: A valószínűségi prognosztika hatása az események nem szándékos megjegyzése | 51 |
| Marton L. Magda, Urbán János és Dr. Szirtes József: A percepció viselkedése és elektrográfiás vizsgálata majmoknál | 55 |
| Dr. Illyés Sándor: Az akaratlagos mozgás önkéntelen sebességingadozásainak érzékelése | 67 |
| Dr. Tunkli László: A rádióhírek közvetlen emlékezeti effektusának befolyásolása | 75 |
| Dr. Kürti Jarmila: Az optimális stratégia alakulásának vizsgálata kísérleti modellhelyzetben | 85 |
| Dr. Hermann Imre: Még egyszer: Bolyai János | 95 |
| Dr. Kulcsár Zsuzsanna: Túltanulás transzferhatásának vizsgálata introvertált és extravertált személyiségtípus-csoportokban | 101 |
| Pedagógia pszichológia | |
| Dr. Kelemen László: A gondolkodásfejlesztés pszichológiai probléma | 111 |
| Dr. Domján Károly: A jelenségek összefüggéseire vonatkozó gyermeki magyarázatok néhány pszichológiai sajátossága | 119 |
| Dr. Kürti Jarmilla és Kalmár Magda: Kísérlet a heurisztikus tanulás fejlesztésére az élővilág tantárgy keretében | 137 |
| Dr. Forrai Tiborné: Tanulók teljesítményigényének és önértékelésének alakulása rendszeres teljesítményértékelés hatására | 147 |
| Porkolábné Dr. Balogh Katalin: Serdülők cselekvéses feladatmegoldsainak oktatáslélektani problémái (Egy oktatáslélektani kísérlet eredményei) | 157 |
| G. Cseres Judit és Gergely Ferenc: A vitamódszer alkalmazásának néhány pszichológiai sajátossága | 163 |
| Keményné Pálffy Katalin és Dr. Tóth Béla: Könyvillusztrációk hatásának kísérleti vizsgálata serdülő gyermekek körében | 173 |
| Kovács J. Sándor: Adatok az írásvizsgálat kérdéseihez, különös tekintettel az egyéni sajátosságok jelentkezésére a grafikus ábrázolásban | 187 |
| Dr. Várnagy László: Racionális és emocionális jellemzők a gyakorlati foglalkozás munkafeladatainak értékelésében | 193 |
| Dr. Hegedüs György és Dr. Szabó Pál: Első osztályos tanulók inhomogenitása komplex vizsgálatok tükrében | 203 |
| Gádorné Dr. Donáth Blanka: A személyiségfejlesztő célzatú kiscsompot-beszélgetés néhány dinamikai és tartalmi vonatkozása | 213 |
| Rusznyák Péter: Kollégista és nem kollégista tanulók tárgyi megfigyelőképességének és emlékezetének összehasonlítása | 219 |
| Ungárné Komoly Judit: Pedagógiai alkalmassági vizsgálatok a Budapesti Tanítóképző Intézetben | 227 |
| Gáspárné Dr. Zauner Éva: A személyiség fejlődésének előmozdítása az értékrendszerből kiemelt jelmondat segítségével | 233 |
| Dr. Kiss Tihamér: A gimnáziumi tanulók szabad ideje és felhasználásának hatása személyiségük fejlődése | 239 |
| Dr. Szabó Pál, Ladócsy Mária és Dr. Róna Borbála: Környezeti tényezők hatása a gyermeki személyiség fejlődésére (Állami gondozott és családi környezetben élő gyermekek komplex vizsgálata) | 247 |
| Murányi-Kovács Endréné: Az intézetben nevelkedő, nem hospitalizált gyermekek és serdülők emocionális fejlődése | 253 |
| Járó Miklósné: A nevelőotthoni gyermekek patronálásának vizsgálata és eredményei | 263 |
| Dr. György Júlia: Az antiszociális személyiség redukálásának útjai - különös tekintettel a fiatalkorúakra | 271 |
| Fejlődéspszichológia | |
| Tardos Anna: A csecsemő mozgásfejlődése során megnyilvánuló tanulási folyamatok egyes sajátosságai | 281 |
| Dr. Vincze Mária: Az együttes tevékenység alakulása egy együtt nevelkedő csoportban 3 hónapos kortól 2 1/2 éves korig | 289 |
| Harmath Péter: Adatok az aszimmetrikus tónusos nyakreflex (t-n-r) alakulásához újszülöttek és csecsemők testtartásában | 297 |
| Dr. Bartha Lajos: A beszéd szerepének kísérleti vizsgálata az akaratlagos reakciók kialakulásában | 303 |
| Dr. Salamon Jenő: Óvodások elemi konstruáló tevékenységének néhány fejlődési mutatója | 315 |
| Dr. Ranschburg Jenő: Az emóció ontogenezisének vázlata | 325 |
| Dr. Falk Judit: Tapasztalatok a csecsemőintézmények gondozási és nevelőmunkájának ellenőrzésére kidolgozott módszerünkkel | 335 |
| Szociálpszichológia | |
| Dr. Pataki Ferenc: A kiscsoport pozíciója a tágabb szociális rendszerben | 345 |
| Dr. Hunyady György: Személy- és szerep-percepció iskolai és üzemi csoportokban | 357 |
| Munkapszichológia | |
| Dr. Hódos Tibor és Dr. Jóni Anna: Időészlelési vizsgálatok eredményei | 367 |
| Vaszkó Mihály és Harangozó Anna: A szignál-bizonytalanság hatása a szimulációs szituációkban végzett operátori tevékenységre | 377 |
| Dr. Geréb György: Modell-vizsgálatok a monoton munkavégzés néhány sajátosságának megállapítására | 387 |
| Dr. Dancs István: Tipológiai sajátosságok a munkatanulásban | 397 |
| Sportpszichológia | |
| Dr. Rókusfalvy Pál: A korszerű sportpszichológia szemléletmódja és alapkérdései | 407 |
| Dr. Nádori László: A teljesítmény és az időészlelés kapcsolata úszóknál | 419 |
| Dr. Ried József. Újabb adatok az időjárás-érzékenységi típusba tartozás pszichés reakciók segítségével történő meghatározására | 423 |
| Dr. Nagy György: Sportpszichológiai kutatások az MTS központi sportiskolájában | 429 |
| Művészetpszichológia | |
| Dr. Halász László: Attitűd-dinamikai változások irodalmi mű befogadásában | 437 |
| Orvosi pszichológia | |
| Dr. Gerbner Mátyás: Frontál-mechanizmusok pszichofiziológiai elemzése | 445 |
| Dr. Popper Péter, Dr. Makói Zita és Dr. Gegesi Kiss Pál: A csecsemősírás mint jelzőfunkció | 461 |
| Dr. Németh Nóra: Vegetatív mutatók összehasonlító viszgálata kisagydaganatos gyermekeknél, longitudinális esetmegfigyelések alapján | 467 |
| Kolos Tamás: Az enuresis nocturna korszerű szemlélete és terápiája a gyermekpszichológiában | 477 |
| Dr. Böszörményi Zoltán és Dr. Solti Gyöngyi: Farmakoterápiában részesült betegek csoportműködésének értékelése | 485 |
| Dr. Szinetár Ernő és Dr. Buda Béla: Szempontok a rövid, intenzív, egyéni pszichoterápia elméletéhez és módszertanához, és ezek alkalmazása a kiképző pszichoterápiában | 495 |
| Dr. Buda Béla és Dr. Hidas György: Megfigyelések a visszajelentés hatásáról kiképző csoportokban | 505 |
| Dr. Koronkai Bertalan és Dr. Sipos Kornél: Tapasztalatok különböző módszerrel gyakorolt relaxációs pszichoterápiákkal kapcsolatban | 513 |
| Hirsch Margit: Metodikai variációk gyermek- és fiatalkori személyiségfejlődési zavarok rendezésében | 521 |
| Dr. Povázsai Éva: A depressziós szindrómák tartalmi elemzése, valamint a premoribid személyiség-struktúra és konfliktus-dinamika alakulása 50 pszichogén depressziós betegnél | 529 |
| Dr. Haits Géza: Idős depressziós betegek vizsgálata tünetmentes időszakban a Brengelman-féle személyiségvizsgáló kérdőív magyar változatával | 543 |
| Dr. Kardos György: Klinikai, pszichológiai és szociológiai vizsgálatok az alkoholizmus-betegségnek a szokásos és szimptómás abuzusoktól való elkülönítése | 549 |
| Dr. Pethő Bertalan, Horváth Szabó Katalin és Mórotz Kenéz: Nozológiailag differenciált szkizofréniák rendszeresen kialakított tesztsorozattal történő vizsgálatának jelentősége | 557 |
| Mérei Ferenc: A szociopátiás és a neurotikus személyiségfejlődés elkülönítése Rorschach-próbával és önismereti vizsgálattal | 563 |
| Dr. Kleininger Ottó és dr. Gombi Róza: Pszichológiai tesztvizsgálatok talamusz-tumoros betegeknél | 571 |
| Dr. Szakács Ferenc és Dr. Münnich Iván: Szimpátia-modellek kutatása Szondi-képekkel | 575 |
| Hegedűs Imre: A piktogram-próba mint új klinikai-pszichológiai vizsgáló módszer | 593 |
| Dr. Füredi János: Pszichiátriai osztályok miliőjének szociálpszichológiai vizsgálata | 599 |
| Dr. Pisztora Ferenc: A cönesztéziás-hipchondriás kórképek Észak-Afrikában észlelhető sajátosságai (Kulturális antropológiai és transzkulturális pszichiátriai elemzés) | 607 |
| Gyógypedagógiai pszichológia | |
| Dr. Lipák János, Kovács István, Kengyéné Bessenyei Márta és Pásztor Irma: A vizuális diszkriminációs dominancia változása oligofrén gyermekeknél | 619 |
| Dr. Pálhegyi Ferenc: A haptikus tér mint élettér-modell | 635 |
| Dr. Bödör Jenő: Emlékezetvizsgálatok kisegítő iskolai tanulókon | 645 |
| Kriminálpszichológia | |
| Majláth György: Kettős emberölés elkövetőjének pszichológiai vizsgálata | 655 |
| Dr. Lak Lajos: A tudat állapotánál összehasonlító elemzése két emberölési ügy elkövetőinél | 663 |