1.114.963

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Környezetismeret az óvodában

Szerző
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 83 oldal
Sorozatcím: Útmutató óvónők számára
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-7801-02-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Második kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


A Nevelési Program új alapokra helyezte az óvodai oktatást. A gyerekek aktivitására, tevékenységére épít, az ismeretek halmozása helyett a készségek, képességek fejlesztését, az oktatás nevelő... Tovább

Előszó


A Nevelési Program új alapokra helyezte az óvodai oktatást. A gyerekek aktivitására, tevékenységére épít, az ismeretek halmozása helyett a készségek, képességek fejlesztését, az oktatás nevelő funkcióját helyezi előtérbe. Az oktatás megváltozott koncepciója különösen érinti a környezetismeretet, amely korábban főleg verbális az ismeretközlésre-ismeretbefogadásra épült. A Nevelési Program hatására már megindult az átalakulás, s e módszertani útmutató célja a segítségadás a mindennapi gyakorlati munkához.
Nem törekedtem a környezetismeret módszertanának rendszerbe foglalására. Azokkal a problémákkal foglalkozom, amelyekkel az utóbbi időben gyakran találkoztam. Az óvónők konzultációs kérdéseikkel állandóan probléma elé állítottak és válaszkeresésre késztettek, kérdéseik szabták meg e módszertani útmutató tartalmát. Kevés szó esik például a verbális módszerekről, hiszen ezek alkalmazásában mindenki gyakorlott. Főleg azokat az eljárásokat emelem ki, amelyek most kezdenek meghonosodni, és ezért még bizonytalanság veszi körül alkalmazásukat. Ezek a szemléletes cselekvő gondolkodást, a gyerekek önálló munkáját elősegítő módszerek. Vissza

Tartalom

TARTALOM
Előszó 3
A környezetismeret funkciója a nevelés-oktatás folyamatában 5
Az alkalomszerű és a szervezett, irányított megismerés kapcsolata 8
A megismerés, a megismertetés lehetőségei a foglalkozásokon 11
A motiváció helye, szerepe a környezetismeretben 17
A módszerekről, eszközökről 21
A foglalkozások kiscsoportban 41
Foglalkozások a középső csoportban 49
Foglalkozások a nagycsoportban 58
A foglalkozások megtervezése 75
Irodalom 81

Szabadi Ilona

Szabadi Ilona műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szabadi Ilona könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem