kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Dacia Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Kolozsvár |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Tűzött kötés |
| Oldalszám: | 255 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Előszó | 11 |
| Oktatásszemlélet és szemléletváltás | 15 |
| A didaktika fogalma, tárgya, értelmezése és problematikája | 15 |
| A didaktika fogalma tárgya és a hagyományos oktatáselmélet korlátai | 15 |
| A tanulás - mint didaktikai tevékenység - strukturális és relációs elemei | 21 |
| Szemléletváltás és korszerűsítés | 31 |
| A tudomány és a tudománymetodológia fejlődése | 31 |
| A tudományok fejlődése és a szemléletváltás szükségessége | 31 |
| A rendszerszemlélet mint tudománymetodológiai paradigma | 44 |
| A szummatív-atomisztikus szemléletmód | 44 |
| A rendszer fogalma | 46 |
| Rendszer, rend és rendezetlenség | 48 |
| A rendszerek osztályozása | 53 |
| A rendszer és struktúra egyetemessége | 71 |
| A strukturál-szisztemikus feltárásmód metodológiai mozzanatai | 73 |
| A didaktika mint szabályozható és önszabályozó nyílt rendszer | 79 |
| Az oktatási rendszer struktúrája | 79 |
| Az oktatás gyakorlatának és elméletének - mint társadalmi alrendszernek - általános sajátosságai | 79 |
| Az oktatási rendszer és alrendszereinek strukturális elemei | 84 |
| Az oktatási alrendszerek relácionális elemei | 92 |
| Az oktatási rendszer dinamikája | 98 |
| Az oktatási alrendszerek ciklikus dinamikája | 98 |
| Az oktatási rendszer dinamikájának hatékonysága | 103 |
| Az oktatási tevékenység fejlődésének dinamikája | 106 |
| A didaktikai alapelvek mint a megismerő-tevékenység dinamikáját vezérlő és szabályozó tényezők | 113 |
| A rendszerszemléletű didaktikai technológia metatudományos premisszái | 126 |
| Műveletesítés (operacionalizálás) és algoritmizálás | 126 |
| Az objektív valóság operacionáltságának egyetemessége | 126 |
| Az ember által létrehozott rendszerek műveletesítése | 128 |
| A művelet és műveletesítés pszichológiai vetületei | 130 |
| Gondolkodás és műveletesítés viszonya a didaktikai megismerésben | 132 |
| Az oktatási rendszer műveletesítése | 134 |
| Az operacionalizálás és az algoritmizálás viszonya | 136 |
| Modell és modellezés | 139 |
| A modell és modellezés gnoszeológiai értelmezése | 139 |
| A modell és modellezés dinamikája a kutatás és termelés egységének vetületében | 141 |
| Az objektum, modell és a megismerő alany viszonya | 146 |
| A modellek osztályai | 149 |
| A modell-osztályok közötti dimenzióváltás a megismerés folyamatában | 156 |
| A modellek funkciói és szerepe az ember megismerő, alkotó és átalakító tevékenységében | 163 |
| A rendszerszemléletű didaktikai technológia struktúrája és dinamikája | 167 |
| A szisztemikus didaktikai technológia struktúrája és vektorialitása | 167 |
| A pedagógiai és didaktikai technológia viszonya | 167 |
| A didaktikai technológia struktúrája | 168 |
| A didaktikai technológiák hierarchikus szintjei | 171 |
| A didaktikai technológiák kidolgozásának kritériumrendszere és irányultsága | 175 |
| Rendszerszemléletű didaktikai céltaxonómia kidolgozásának elvi és technológiai problémái | 178 |
| A személyiség szummatív felfogása a hagyományos pedagógia célkoncepciójában | 178 |
| A céltaxonómia kidolgozásának metodológiai irányzatai | 180 |
| Az általános nevelési céltaxonómia kidolgozásának alapvető technológiai kritériumai | 186 |
| Az általános nevelési céltaxonómia technológiájának dinamikája és irányusltsága | 192 |
| A rendszerszemléletű didaktikai céltaxonómia kidolgozásának kritériumai | 195 |
| A didaktikai (nevelési) céltaxonómia alapvető funkciói | 198 |
| A korszerű oktatási tartalom struktúrája és absztrakciós szintjei | 200 |
| Az oktatási tartalom helye és szerepe a didaktikai technológia rendszerében | 200 |
| A tudománylogika és tantárgylogika viszonya | 204 |
| A céltaxonómia és az oktatási tartalom korrelációja | 205 |
| A tantárgy tartalmi és formai absztrakciós szintjei | 208 |
| Az oktatási módszerek mint a didaktikai megismerő tevékenység kivitelezésének paradigmatikus vetületei | 222 |
| Az oktatási módszerek hagyományos és korszerű felfogása | 222 |
| A didaktikai tevékenység struktúrája és a módszer viszonya | 224 |
| Az oktatási módszerek alapvető funkciói | 227 |
| A tanuláselméletek és a módszerek viszonya | 228 |
| A didaktikai megismerés alapvető metodológiai paradigmái | 229 |
| Az oktatási rendszer hatékonyságának felmérése, értékelése és korszerűsítése | 244 |
| A hagyományos oktatásban megvalósuló ellenőrzés korlátai | 244 |
| A hatékonyság felmérésének korszerűsítésére irányuló törekvések | 244 |
| Az oktatási rendszer hatékonyságának felmérése és értékelése | 245 |
| Az oktatási rendszer korszerűsítése a felmérés vetületében | 247 |
| Könyvészet | 249 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.