| Hegedűs András: Előszó | 3 |
| Hegedűs András: Korszerűség és nevelés a tanárképzésben | 5 |
| Az A-szekció előadásai | |
| Drien Károly: Korszerűség és nevelés a társadalomtudományok oktatásában | 17 |
| Dorothea Goetz: A marxizmus-leninizmus mint a tanári pályára való felkészítés alapvető stúdiuma az NDK-ban | 23 |
| Fehér István: A tanulócsoportos foglalkozások és a marxista-leninista oktatás korszerűsítése | 27 |
| Bezdán Sándor: mai tőkés és szocialista valóság néhány kérdése a politikai gazdaságtan oktatásában | 35 |
| Fenyvesi István: Az internacionalista nevelés néhány aspektusa az orosz szakos tanárképzésben | 41 |
| Riesz Béla: Korszerűsítés és nyelvoktatás | 47 |
| Erdei Mihály: A grammatika helye az idegen nyelvek oktatásában | 53 |
| P. Ny. Lizanyec: A magyar-ukrán nyelvi kapcsolatokról | 57 |
| Pálmai Kálmán: Az irodalomtörténet oktatása az általános iskolai magyar szakos tanárképzésben | 59 |
| Péter Józsefné: A hallgatók világnézeti nevelésének problémái és lehetőségei az Ének-Zene Tanszék oktatási és óránkívüli munkájában | 65 |
| Frank Oszkár: Korszerűsítési ksérletek a főiskolai zeneelmélet oktatásában | 69 |
| Cs. Pataj Mihály: Színérzékenység pszichés vetülete 5 éves kortól a felnőtt korig | 73 |
| A B-szekció előadásai | |
| Megyeri János: Korszerűség és nevelés a természettudományok oktatásában | 81 |
| Bruno Janke: Az általános iskolai természettudomány szakos tanárképzés egynéhány szempontja | 87 |
| Kontra György: A kommunikáióelmélet és a természettudományok tanításának fejlesztése | 93 |
| Rigó Jázon: A természettudományos szemlélet szerepe a marxista filozófia oktatásában | 99 |
| Szendrei János: A matematikai logika és a nyelv szerepe a korszerű tanárképzésben | 105 |
| Gazsó István: A programozott oktatás jelentősége és lehetőségei a matematika szakos tanárképzésben | 109 |
| Halász Tibor: A fizikai idealizmus a ma oktatott fizikában | 113 |
| Forgách Géza: Az oktatott kémiai anyag nevelési vonatkozásai | 117 |
| Sipos Sándorné Kedves Éva: A tanulmányutak szerepe a kémiai szakos hallgatók képzésében | 121 |
| Kiss István: Az oktató-nevelő munka megszervezése a botanikai tárgyak körében, különös tekintettel a leendő tanárok iskolai és iskolán kívüli tevékenységére | 125 |
| Végh Joachinné Varga Izabella: A növényszervezettan oktatása és az általános iskolai fogalomalkotás viszonya | 133 |
| Horváth Ilona: Kísérletek az ellenőrzés és értékelés módszereinek a korszerűsítésére a főiskolai állattani oktatásban | 137 |
| Moholi Károly: Hazaszeretetre és internacionalizmusra való nevelés a korszerű földrajzoktatásban | 141 |
| Timár András: A technikai nevelés korszerűsítésének nemzetgazdasági hatásai | 147 |
| Mihály Endre: A hallgatók előképzettségének hatása a mezőgazdaságtan szakos tanárképzésben | 151 |
| A C-szekció előadásai | |
| Benno Kaiser: A pedagógiai-pszichológiai alapvetés és a gyakorlati pedagógiai tevékenység szerepe az alkotó tudományos képzési rendszerben | 161 |
| Geréb György: Pszichológiai alapfogalmak, mint a műveltség középiskolai tartozéka pedagógusképzés megindulásakor | 165 |
| Kiss Ferenc: Korszerű logikai oktatás a tanárképzésben | 169 |
| Bereczki Sándor: A tanári személyiség formálásának lehetőségei a korszerűsített oktatás folyamatában az előadás és a szeminárium keretei között | 173 |
| Nánási Miklós: Negatív tanári személyiségjegek, mint a korszerűsítés akadályai | 179 |
| Zentai Károly: A hallgatók önállóságra nevelése a pedagógiai tárgyak oktatásában | 185 |
| Békési Imre: Feladataink egy alapvető pedagógustulajdonság kialakításában | 189 |
| Waldmann József: A közéleti személyiség nevelésének szükségessége és lehetősége tanárképző főiskolán | 193 |
| Kozma Róbert: Az előadások korszerűsítésére végzett kísérlet és tapasztalatai | 199 |
| Szabó Tibor: A mozgófilm alkalmazása a szaktárgyi képzésben | 203 |
| Héjjas Endre: A diákklub mint az óránkívüli nevelőmunka komplex formája | 207 |
| Rakonczás Pál: A csoportkirándulás, mint nevelési alkalom | 211 |
| Benkő László: A vizsga mint a nevelés eszköze | 215 |
| Czimer László: A nevelés, az önnevelés és hivatástudat a hallgatói csoport munkájában | 221 |
| Függelék | |
| Hegedűs András: Emlékezés és eszméltetés | 229 |