| Bevezetés | 7 |
| A probléma aktualitása | |
| E rész természete és célja | 21 |
| Korunk világának alapvonásai | |
| Az állandóan fejlődő világról | 22 |
| A mai világ pluralizmusa | 23 |
| Korunk dinamizmusa | 24 |
| A vallásos érzék állapota | 25 |
| Korunk Egyházának vonásai | |
| Az úgynevezett "hagyományos" hit | 26 |
| A vallási közömbösség és az ateizmus | 27 |
| A hit és a különböző kultúrák | 28 |
| A megújítás műve | 29 |
| Az Ige szolgálata | |
| Az Ige szolgálata és a kinyilatkoztatás | |
| A kinyilatkoztatás Isten ajándéka | 33 |
| A kinyilatkoztatás tettekben és szavakban történik | 34 |
| Jézus Krisztus, a teljes kinyilatkoztatás közvetítője és teljessége | 34 |
| Az Ige szolgálata, vagy Isten Igéjének hirdetése az az élő hagyomány aktusa | 36 |
| A Szentírás | 38 |
| A hit: válasz Isten Igéjér | 39 |
| Az igeszolgálat feladata | 39 |
| A katekézis az Egyház lelkipásztori küldetésében (Természete, célja, hatékonysága) | |
| Az igeszolgálat az Egyházban | 40 |
| Katekézis és evangelizáció | 41 |
| A katekézis formái | 42 |
| A katekézis feladatai | 43 |
| A katekézis és a hit kegyelme | 44 |
| A katekézis és a hit feladatainak végrehajtása | 45 |
| A katekézis és a hitbeli megismerés | 46 |
| A katekézis és az imádság liturgikus, illetve magán formája | 46 |
| A katekézis és az emberi lét keresztény megvilágítása | 47 |
| A katekézis és a keresztények egysége | 47 |
| A katekézis és az Egyház küldetése a világban | 48 |
| A katekézis és az eszkatológikus remény | 49 |
| A katekézisés a hívő élet fejlődése | 49 |
| A katekézis gazdagsága | 50 |
| Isten Igéjének hatékonysága a katekézisben | 50 |
| Isten pedagógiája a kinyilatkoztatásban, és az Egyház pedagógiája a katekézisben | 51 |
| Hűség Istennel szemben és az ember figyelembevétele | 52 |
| Az Egyház tanúságtételének szükségessége | 52 |
| A keresztény örömhír | |
| E rész természete és célja | 55 |
| Szabályok vagy kritériumok | |
| A katekézis anyaga az Egyház életének különböző megnyilvánulásaihoz, a különböző kultúrákhoz és az emberi nyelv sokféle kifejezési formájához viszonyítva | 57 |
| A katekézis célja: hogy a teljes anyagot továbbadja | 58 |
| A katekézis anyaga organikus és eleven egységet alkot | 59 |
| A katekézis középpontjában Krisztus áll | 59 |
| A Katekézis Szentháromság-központúsága | 60 |
| Értünk és a mi üdvösségünkért | 62 |
| Az igazságok hierarchiáját a katekézisnek tiszteletben kell tartania | 62 |
| Az üdvösség misztériumának történeti jellege | 63 |
| A katekézis forrásai | 64 |
| A kateketika metodológiájának általános princípiuma | 65 |
| A keresztény örömhír főbb elemei | |
| A Háromszemélyű Egy Isten misztériuma | 66 |
| Isten igazi tisztelete a szekularizált világban | 68 |
| Isten ismerése és a szeretet tanúságtétele | 69 |
| Jézus Krisztus, az Isten Fia, Üdvözítőnk és az egész teremtés előszülöttje | 69 |
| A teremtés az üdvösség rendjének kezdete | 70 |
| Jézus Krisztus, az egész üdvrend középpontja | 71 |
| Jézus Krisztus valóságos Isten és valóságos ember, de egyetlen isteni személy | 72 |
| Jézus Krisztus: a világ Üdvözítője és Megváltója | 73 |
| A szentségek Krisztus művei az Egyházban, amely maga a kezdeti szentség | 74 |
| A szentségek a maguk teljes gazdagságában | 75 |
| Katekézisa szentségekről | 76 |
| Az Eucharisztia az egész szentségi élet középpontja | 77 |
| A házasság szentsége | 78 |
| Az új ember | 79 |
| Az ember és a keresztény szabadság | 80 |
| Az emberi bűn | 82 |
| A keresztények erkölcsi élete | 83 |
| A szeretet tökéletessége | 84 |
| Az Egyház Isten népe és az üvösség intézménye | 85 |
| Az Egyház mint közösség | 87 |
| Az Egyház az üdvösség intézménye | 88 |
| Mária: Isten Anyja, az Egyház Anyja és példaképe | 89 |
| Végső életközösség Istennel | 90 |
| Módszertani elemek | |
| E rész természete és célja | 91 |
| A katekéta feladata | 92 |
| Az induktív és deduktív módszer | 93 |
| A formulák | 93 |
| A tapasztalat | 94 |
| A növendékek aktivizálása | 95 |
| A csoportok | 97 |
| Az életkorok szerint differenciált katekézis | |
| E rész természete és célja | 99 |
| A kisgyermekkor jellemző vonásai és jelentősége | 100 |
| A gyermekkor jellemző vonásai és jelentősége | 102 |
| Az olyan gyermekek, akik még nem járnak iskolába | 103 |
| Olyan gyermekek, akik vallásilag közömbös családban nőnek fel | 104 |
| A serdülőkor és az ifjúkor adottságai és jelentősége | 105 |
| Az életérzés megszerzése | 107 |
| A figyelem igaz értékekre irányítása | 108 |
| A személyiség autonómiája | 108 |
| A fiatalok szempontjai | 109 |
| Értelmi igények | 109 |
| A cselekvés | 110 |
| Az iskolába nem járó fiatalok | 111 |
| A fogyatékos gyermekek és fiatalok | 111 |
| Az érett felnőttkor | 112 |
| A felnőttkor dinamikus jellemzői: Közösség és magány | 113 |
| A személy tökéletessége | 114 |
| Az öregkor | 115 |
| Speciális formák a felnőttek katekézisére | 116 |
| A felnőtt katekézis sajátos feladatai | 117 |
| Az igehirdetés lelkipásztori megvalósítása | |
| A lelkipásztori tevékenység | 119 |
| Helyzetelemzés | |
| A cél | 120 |
| A helyzetfelmérés tárgya | 121 |
| A módok | 121 |
| A hatások | 122 |
| Tevékenységi program | |
| Az elérendő cél | 124 |
| Az alkalmazandó eszközök | 125 |
| Szabályok | 125 |
| A felelősség felmérése és felkeltése | 126 |
| Katetikai képzés | |
| A katekéták képzése | 127 |
| Felsőfokú intézmények és iskolák katekéták számára | 128 |
| Folyamatos továbbképzés | 128 |
| A katekézis célja | 129 |
| A teológiai, antropológiai és módszertani képzés | 130 |
| A katekézis művészetének megtanulása | 130 |
| A katekéták lelki élete | 130 |
| A katekéták képzése | 131 |
| A munkaeszközök | |
| Kateketikai direktóriumok | 132 |
| Munkatervek | 132 |
| Katekizmusok | 133 |
| Tanítási szövegek | 134 |
| Segédkönyvek a katekétáknak | 134 |
| Az audovizuális eszközök | 135 |
| A tömegkommunikációs eszközök | 135 |
| Programozott oktatás | 135 |
| A katekézis megszervezése | |
| Kateketikai szervezetek | 136 |
| Egyházmegyei szervezetek | 136 |
| Érsekségi szervezetek | 137 |
| Országos szervezetek | 138 |
| A hitoktatás összehangolása az általános lelkipásztori munkával | |
| A hitoktatás és a lelkipásztorkodás | 139 |
| A felnőttek keresztségi előkészülete | 139 |
| A tudományos kutatások szükségessége | |
| A tudományos kutatások | 140 |
| Nemzetközi együttműködés és kapcsolatok a Szentszékkel | |
| Nemzetközi együttműködés | 141 |
| A Római Szentszék | 142 |
| A Klérus Kongregáció | 143 |
| Kiegészítés az első gyónásról és áldozásról | |
| Az értelem használatának kora | 145 |
| A gyermekek erkölcsi lelkiismeretének alakítása és növekedése | 146 |
| A gyónás fontosságának feltárása a gyermek előtt | 147 |
| Néhány új tapasztalatról | 147 |
| Az érvényben levő gyakorlat nagy értéke | 148 |