| Előszó az 1935-ös kiadáshoz | 11 |
| Utószó, 1962 | 17 |
| A por | 21 |
| Félig | 23 |
| Doh | 23 |
| A pletyka | 23 |
| Koravén szemek | 24 |
| Közelről s távolról | 25 |
| Pennaforgató giccs | 26 |
| Tartás nélkül | 27 |
| Első rész | |
| Az alkalmazottak és a szórakozás | 29 |
| A lankadt | 31 |
| A gallérok | 31 |
| Kisváros (1924) | 32 |
| Mesterséges közép (1929) | 33 |
| A csillogó ember a filmben | 35 |
| Nincstelenül | 37 |
| A képes újság diadala (1929) | 38 |
| Leíró látszat | 41 |
| Pótlék és új | 42 |
| Második rész | |
| Nem-egyidejűség és kábítás | 43 |
| Hátraugrás | 45 |
| Düh és nevethetnék (1929) | 45 |
| Szászország - erdő nélkül (1929) | 46 |
| Zord éjszakák a városban és vidéken (1929) | 49 |
| Amusement Co., Harmadik Birodalom (1930. szeptember) | 53 |
| A forradalmi látszat inventáriuma (1933) | 63 |
| Az újság új rabszolgamorálja (1934) | 72 |
| Szemfényvesztők ünnepe az akasztófa tövében (1937) | 79 |
| A nagy pazarlás történetéből (1934) | 84 |
| Fajelmélet a "Vormäz" idején (1934) | 91 |
| Németország mítosza és az orvosi hatalmak (1933) | 95 |
| Összefoglaló átmenet: A nem-egyidejűség és dialektikájának kötelessége (1932. május) | 99 |
| Korai állapot | 111 |
| Nem-egyidejűségekről, beszámoló | 111 |
| Nem-egyidejűség és egyidejűség; filozófiai szempontból | 119 |
| A Harmadik Birodalom eredettörténetéhez (1937) | 135 |
| Nem Hadész, hanem földi mennyország | 164 |
| Emlékezés: a hitleri erőszak (1924. április) | 173 |
| Zárótétel | |
| Romantikus horogképzés | 179 |
| Tarka menekülés | 181 |
| A meséről, a ponyváról és a mondáról | 182 |
| Hüvelyk Matyi | 182 |
| Winnetou ezüstpuskája (1929. március 31.) | 183 |
| Álombéli látszat, vásár és ponyva | 188 |
| Az óriások játéka mint monda | 197 |
| Okkult fantasztikus és pogányság | 202 |
| Elsajátított borzongás | 206 |
| Science drolatique | 206 |
| Titkolódzás nagyüzemi módon | 209 |
| Rejtett minőség | 212 |
| A távoliság dalai | 215 |
| Csapda, méreggel | 220 |
| Harmadik rész | |
| Nagypolgárság, tárgyiasság és montázs | 223 |
| A mozdulás | 225 |
| Új sarokablak | 225 |
| Ludwigshafen-Mannheim (1928) | 226 |
| Átmenet: Berlin, funkciók az üres térben | 230 |
| A lendület | 234 |
| Tárgyiasság, közvetlenül | 234 |
| Tárgyiasság, közvetve | 237 |
| Montázs, közvetlenül | 240 |
| Ismét montázs: a magasabb rendé | 242 |
| Montázs, közvetve | 245 |
| Az üresség | 248 |
| A hajóház | 249 |
| A Koldusoperáról | 249 |
| Sztravinszkij, a korvisszhang | 252 |
| A furcsaság regényei és a montírozott színház | 261 |
| A színpad leninistája (1938) | 272 |
| Az expresszionizmus, mai szemmel (1937) | 278 |
| Viták az expresszionizmusról (1938) | 288 |
| Ismét az expresszionizmus kérdéséről (1940) | 301 |
| Relativitások és az üresség montázsa | 305 |
| A szem | 307 |
| A fiktívek | 307 |
| Az empiristák | 308 |
| Laza, társadalmi és fizikai relativizmus | 311 |
| A fenomenológia alaptőkéje | 323 |
| A bőség és a mulandóság "ontológiái" | 331 |
| Egzisztenciamegvilágosodás és szimbólumlátás - "oldalvást a jelenvalóléttől" | 340 |
| Az erény adózik a bűnnek | 346 |
| Függelék: Spengler ragadozói és viszonylagos kultúrkertjei | 348 |
| Nyugtalan filozófiák, folyamat, Dionüszosz | 361 |
| Okos kábulat | 361 |
| A szeplős ősfolyam | 361 |
| A jégkorszak romantikája | 365 |
| Az imágó mint látszat a "mélyből" | 376 |
| Bergson élan vitalja | 384 |
| A Nietzsche-impulzus | 391 |
| Gondolkodó szürrealizmusok | 401 |
| A játék részese | 401 |
| Revüforma a filozófiában (1928) | 402 |
| A Wagnert megmentő szürrealista ponyva (1929) | 406 |
| A 19. század hieroglifája | 416 |
| A világ számos kamrája (1928) | 424 |
| Aktuális akadály: félelem a "káosztól" (1932) | 435 |
| Vörös és arany lobogó (1932) | 442 |
| Hit, hazugság nélkül | 444 |
| Szövegmagyarázatok | 449 |
| Jegyzetek | 451 |
| Életrajzi adatok | 479 |
| Utószó | 794 |
| Névmutató | 537 |