1.034.795

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléslélektan IV/1. (töredék)

Illusztrációk 1. kötet/Kézirat/Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 319 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Kivehető melléklettel. Fekete-fehér és színes illusztrációkkal. Tankönyvi szám: J2-1491. Töredék kötet.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A céltudatos pedagógiai-pszichológiai munka sokoldalú emberismeretet, tapasztalatok sokaságát és nem utolsósorban önismeretet igényel. A pedagógusok nap mint nap kerülhetnek új nevelési... Tovább

Előszó

A céltudatos pedagógiai-pszichológiai munka sokoldalú emberismeretet, tapasztalatok sokaságát és nem utolsósorban önismeretet igényel. A pedagógusok nap mint nap kerülhetnek új nevelési helyzetekbe, hiszen állandóan változó feltételek és elvárások között végzik felelősségteljes munkájukat. Meggyőződésünk, hogy ebben a tevékenységben semmilyen eszköz nem pótolhatja a nevelők és tanítványaik stabil, személyes kapcsolatának szerepét és jelentőségét. Egymás megismerésének számtalan módja és eszköze kínálkozik.
Ebben a folyamatban alakulhat ki a pedagógusban olyan szemlélet, amely a jelenségek okainak keresésére ösztönzi és segíti abban, hogy ne véletlenszerűen reagáljon a gyermek megnyilvánulásaira.
Ehhez a feltáró munkához szeretnénk hozzájárulni gyakorlati kézikönyvünkkel. Kötetünk közreadásának célja, hogy az 1984-ben megjelent Neveléslélektani vizsgálatokhoz kapcsolódóan néhány konkrét elemzési anyagot nyújtsunk át pedagógusoknak és pszichológusoknak, valamint az e pályákra készülőknek. A teljesség igénye nélkül bemutatunk elvégzett vizsgálatokat, valamint lehetőséget nyújtunk elvégezhető elemzésekhez. Ebben a munkában az olvasó segítségére lehet az a szinte sorozattá bővülő "könyvcsalád", amelynek egyik tagja az 1975-ben megjelent Fejlődéslélektani vizsgálatok. A "család" fontos tagjának tekintjük az 1978-ban megjelent Neveléslélektani szöveggyűjtemény I., II. és III. kötetét, amely a vizsgálatok témáihoz szervesen kapcsolódó tanulmányokat és bibliográfiát tartalmaz. Vissza

Tartalom

1. kötet
Bevezetés 7
I. Pedagógiai pszichológiai portrék és személyiséglapok 9
A) Pedagógiai pszichológiai portrék 11
Néhány javaslat a felhasználáshoz 11
1. új kislány (Pásztor Péterné) 12
2. Formálom a személyiséget (Tóth Andorné) 14
3. Esetelemzés 17
4. Esetelemzés 21
5. Esetelemzés 28
6. Esetelemzés 36
7. Esetelemzés 40
8. Esetelemzés 47
9. Z. Eszter 62
10. B. Andrea 63
II. M. Zsolt 64
12. B. Zoltán 65
13. K. Csaba 67
14. M. Éva 69
15. S. Tamás 70
16. B. Eszter 71
17. Szempontok a tanköteles korba lépő gyermekek
megfigyeléséhez és jellemzéséhez (Dokumentum) 72
18. Feljegyzések a tanulóról (Dokumentum) 81
19. Osztályfőnöki feljegyzések a tanuló személyiségének fejlődéséről (Dokumentum) 93
20. Kérdőív pedagógusok részére (Langer, S.) 93
B) Nevelési helyzetek 101
Néhány javaslat a felhasználáshoz 101
1. Indulatok 102
2. Jelzések 104
31 Próbálkozások 105
4. Lopás 107
5. A halálról 107
6. Alku 109
7. Erőfeszítések 111
8. Kollégák 112
9. Kapcsolatok 113
10. Bizonytalanság 115
11. Kamaszok 115
12. A név 117
13. Elvárások 117
14. Pályaválasztás 119
15. önérzet 120
16. Házirend 121
17. Verseny 123
11. Beilleszkedési zavarok és veszélyeztetettség 127
Néhány javaslat a felhasználáshoz 129
1. Tünetrangsor (Kósáné Ormai Vera) 130
2. A gyermek fejlődését, nevelését veszélyeztető
tényezők (B. Kiss Éva) 132
3. Az iskolai bűnügyi prognosztika (IBP) (Conger,
J.H. - Miller, W.G.) 135
4. Nyilvántartási lap (Dokumentum) 143
5. A családi zavarok tipológiája (Winkel, R.) (Ábra) 148
III. Óvodai és iskolai jegyzőkönyvek 153
Néhány javaslat a felhasználáshoz 155
1. Játék 157
2. Környezetismeret 161
3. Környezetismeret 164
4. Matematika 173
5. Matematika 181
6. Matematika 185
7. Történelem 194
8. Tanári kérdések 197
9. Tanári kérdések 205
10. A pedagógus értékelő megnyilvánulásai 208
111. A pedagógus értékelő megnyilvánulásai 211
12. Az iskolaalkalmasság összetevői (Bernart, E.)
(Ábra) 213
13. Az iskolai teljesítményt meghatározó tényezők
(Kulcsár Tibor) (Ábra) 214
14. A tanítás - tanulás szervezeti formái (Tausch,
R. - Tausch? A.M.) (Ábra) 215
15. Kiscsoportok a napköziben (Kereszty Zsuzsa) (Ábra) 216
16. Az osztály szociogramja (Weiss, C.) (Ábra) 217
17. Tipikus szociometriai pozíciók (Weiss, C.) (Ábra) 218
18. Tipikus szociometriai alakzatok (Weiss, C.) (Ábra) 219
19. Általános iskolai 6. osztály szociogramja (Mérei
Ferenc) (Ábra) 220
20. Gimnáziumi IV. osztály szociogramja (Mérei
Ferenc) (Ábra) 221
21. Egészségügyi Szakközépiskola II. osztályának
szociogramja (Mérei Ferenc - Várhegyi György)
(Ábra) 222

IV, A pedagógus 223
Néhány javaslat a felhasználáshoz 225
1. Emlékezések, vallomások (Kériné Sós Júlia) 226
2. Pedagógusnak készül? (Tanárjelöltek vallomása) 230
3. Interjú a pedagógussal (Modellhelyzet) 239
4. Interjú a pedagógussal (Modellhelyzet) 254
5. Szempontok az interjú elemzéséhez 261
6. Interjú 262
7. Interjú 273
8. A személyiség - tevékenység - környezet kölcsönhatása a.pedagógiai munka komplex rendszerében
(Rókusfalvy Pál - Stuller Gyula - Kelemenné Tóth
Éva) (Ábra) 280
9. A pedagógus eredményes munkáját meghatározó tényezők (Mitzel) (Ábra) 281
10. A tanár-tanuló interakció egyszerű modellje
(Runkel, Gage N.L.) ( Ábra) 282
11. A pedagógusok tevékenysége. A pedagógiai tevékenységek rangsora iskolatípusonként (Ferge
Zsuzsa) (Táblázat) 283
12. Pedagógus tevékenysége. Az ideális iskolavezetéssel kapcsolatos fontosabb követelmény (Ferge
Zsuzsa) (Táblázat) 284
13. A pedagógus pozitív és negatív tulajdonságai a
tanuló szerint I. (Stafanovič, J.) (Táblázat) 286
14. A pedagógus pozitív és negatív tulajdonságai a
tanulók szerint II. (Stefanovič, J.) (Táblázat) 288
15. A pedagógus pozitív és negatív tulajdonságai a
tanulók szerint III. (Stefanovič, J.) (Táblázat) 290
16. A pedagógus pozitív és negatív tulajdonságai a
tanulók szerint IV. (Stefanovič, J.) (Táblázat). 292
17. A pedagógus pozitív és negatív tulajdonságai a
tanulók szerint V. (Stefanovič, J.) (Táblázat) . 294
18. A pedagógus pozitív és negatív tulajdonságai a
tanulók szerint VI. (Stefanovič, J.) (Táblázat). 296
19. Pedagógus tulajdonságok (Ryans, D.G.) 298
19/a. Pedagógus tulajdonságok (Ryans, D.G.)fedél III
20. A nevelői magatartás típusai (Tausch, R. -
Tausch, A.M.) (Ábra) 304
21. Konfliktushelyzetek (Ungárné Komoly Judit) 305
22. A tanári magatartás alakulása fegyelmi konfliktusokban (Schreiner, G. - Sowa, A.) 308
23. A pedagógiai tanfolyam hatékonyságának vizsgálata (Cohen, R. - Despagne, N.) 311
24. Az egyetemi oktatás kiértékelése (Falk, B. -
Dow, K.L.) 317
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv