1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A mi iskolánk

Neveléspszichológiai módszerek az iskola belső értékelésében

Szerző
Lektor

Kiadó: Közoktatási Modernizációs Közalapítvány
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 247 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-8323-248
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A nevelés és az oktatás eredményességének leírása megvalósíthatatlan vállalkozás. A pedagógiai munka összetettsége, a jelenségek és folyamatok szövevénye, a résztvevő személyek tevékenységének,... Tovább

Előszó

A nevelés és az oktatás eredményességének leírása megvalósíthatatlan vállalkozás. A pedagógiai munka összetettsége, a jelenségek és folyamatok szövevénye, a résztvevő személyek tevékenységének, egymásra hatásának és a történések mozgatórugóinak megismerhetetlensége a próbálkozást eleve kudarcra ítéli. S ha még a gyerekek puszta ismeretkincsének és néhány alapkészségének mérése meg is kísérelhető, ezek képességszintű háttere, a viselkedést befolyásoló érzelmek, értékek, motívumok alakulása és egyéni különbségei többnyire "fekete doboz" marad. S mindez sokszorosára növekszik, amikor a gyermekcsoportok fejlődését, az iskola nevelési hatékonyságát szeretnénk megismerni.
Ugyanakkor erős bennünk az igény, hogy pedagógiai munkánk fogadtatásáról tájékozódjunk, hogy visszajelzést kapjunk a gyerekekben zajló változásokról, hogy céljaink, szándékaink, nevelési módszereink nyomán tanítványainkkal alakuló közös tennivalóink minőségi jellemzőiről és kölcsönös kapcsolatunkról információkat szerezzünk. Fontos számunkra, hogy érzik magukat a gyerekek az iskolában ás tulajdonképpen mit tanulnak meg (a szó széles értelmében), milyen útravalót visznek magukkal. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 3
A BELSŐ ÉRTÉKELÉS 4
Ajánlott irodalom 5
A GYEREK - ÉS FELNŐTTKÖZPONTÚ ISKOLA 5
Ajánlott irodalom 6
HOGYAN HASZNÁLJUK A KÖNYVET? 6
Ajánlott irodalom 7
I. AZ ISKOLAI KÖRNYEZET 8
TÁRGYI KÖRÜLMÉNYEK 9
AZ ELHELYEZÉS 17
LÉTSZÁMOK 26
Összlétszám és fluktuáció 26
Hiányzások 29
Túlkorosok és akik kimaradtak az iskolából 32
SPECIÁLIS SZAKEMBEREK 33
Ajánlott irodalom 35
II. A CSALÁD 36
CSALÁDJELLEMZŐK 37
HÁTRÁNYOS HELYZETŰ, VESZÉLYEZTETETT
GYEREKEK 38
SZÜLŐI ÉRTEKEZLET, FOGADÓÓRA 39
Ajánlott irodalom 42
III. TELJESÍTMÉNY ÉS VISELKEDÉS 43
A TANULMÁNYI EREDMÉNY 44
TANULMÁNYI VERSENYEK 45
A MAGATARTÁS 46
ELISMERÉSEK ÉS ELMARASZTALÁSOK 47
Ajánlott irodalom 49
IV. CÉLOK ÉS ÉRTÉKEK 50
AZ ISKOLA FELADATAI 51
ISKOLAI CÉLOK 52
TULAJDONSÁGOK ÉS ATTITŰDÖK 53
VÉLEMÉNYEK A PEDAGÓGUSOK MUNKÁJÁRÓL 56
Ajánlott irodalom 61
V. ÉLETKERETEK 62
A házirend 65
AZ ÖLTÖZKÖDÉS 67
A KÉSÉS 69
AZ ÓRAREND 70
A SZÜNET 71
AZ ÉTKEZÉS 75
A KÖNYVTÁR 76
ISKOLAÚJSÁG, ISKOLARÁDIÓ, SZAKKÖRÖK 77
ÜNNEPÉLYEK 79
A SZAKTANTERMI RENDSZER 80
DIFFERENCIÁCIÓ, INTEGRÁCIÓ, TEHETSÉGES GYEREKEK 81
Ajánlott irodalom 84
VI. A LÉGKÖR 85
BIZTONSÁGOS ÉS RENDEZETT KÖRNYEZET 88
AZ ISKOLA „TULAJDONSÁGAI" 89
AZ IGAZGATÓ 90
A NEVELŐTESTÜLET 92
A GYEREKEK KÖZÉRZETE 93
Ajánlott irodalom 95
VII. A PEDAGÓGUS ÉS A GYEREK KAPCSOLATA AZ OSZTÁLYBAN 96
AZ ÜLÉSREND 97
A MEGSZÓLÍTÁS 99
A PEDAGÓGUS-GYEREK KAPCSOLAT KÖLCSÖNÖSSÉGE 100
A PEDAGÓGUS ÉS A GYEREK VERBÁLIS AKTIVITÁSA 101
Ajánlott irodalom 102
VIII. A MOTIVÁCIÓ 103
A HÁZI FELADAT ÉS A FELSZERELÉS 104
HOGYAN MOTIVÁL A PEDAGÓGUS? 105
A GYEREKEK MOTIVÁLT MAGATARTÁSA 107
A TANULÁS IRÁNTI ATTITŰD 108
A TANTÁRGY IRÁNTI ÉRDEKLŐDÉS 110
A TANTÁRGY IRÁNTI ATTITŰD 111
Ajánlott irodalom
IX. A TANULÁS 115
A FELADATOK 116
A PEDAGÓGUS ÉS A GYEREKEK KÉRDÉSEI 117
A KREATIVITÁS ÖSZTÖNZÉSE 118
A GYEREKEK TANULÁSI SZOKÁSAI 119
A SZÜLŐK A TANULÁSRÓL 122
PEDAGÓGUSOK A TANULÁSRÓL 125
Ajánlott irodalom 127
X. ÉRTÉKELÉS - ÖNÉRTÉKELÉS 128
HOGYAN ÉRTÉKEL A PEDAGÓGUS? 130
AZ ELVÁRÁSOK KIFEJEZÉSE 132
JUTALMAK ÉS BÜNTETÉSEK 133
MILYEN VAGYOK 135
ÉNKÉP - SZOCIÁLIS KÉP 139
GYEREKEK AZ OSZTÁLYOZÁSRÓL 141
GYEREKJELLEMZÉS 142
A PEDAGÓGUS ÖNÉRTÉKELÉSE 143
AZ OSZTÁLY „ÉNKÉPE" 145
Ajánlott irodalom 146
XI. A NEVELÉSI STÍLUS 147
A DIREKT ÉS AZ INDIREKT IRÁNYÍTÁS 148
A DEMOKRATIKUS, AZ AUTOKRATIKUS ÉS A LAISSEZ
FAIRÉ IRÁNYÍTÁS 149
Ajánlott irodalom 152
XII. TÁRSAS VISZONYOK AZ OSZTÁLYBAN 153
AZ ÚJ GYEREK 158
A CSOPORTMUNKA 160
AZ EMPÁTIA 161
TÁRSAS KÉSZSÉGEK 163
A TÁRSAS BEILLESZKEDÉS 167
A HIERARCHIKUS SZOCIOMETRIA 169
Kérdéseim az osztályom kapcsolatrendszeréről 169
Kérdőívkészítés 171
A kérdőívfelvétel 175
A feldolgozás 176
Az osztálytükör megismertetése 177
Kiscsoportos beszélgetések 178
INFORMÁLIS SZEREPEK A NEVELŐTESTÜLETBEN 179
„OSZTÁLYBULI" 182
A KIRÁNDULÁS 184
Ajánlott irodalom 185
XIII. Konfliktushelyzetek 186
A KONFLIKTUSOK MEGELŐZÉSE 189
MI JÓ AZ ISKOLÁBAN? MI VÁLTOZZON MEG? 190
KONFLIKTUS - ÉLMÉNYEK 191
NEVELÉSI KONFLIKTUSHELYZETEK ZZZl93
Ajánlott irodalom
XIV. MAGATARTÁSI NEHÉZSÉGEK, DEVIÁNS
VESZÉLYEZTETETTSÉG 196
A MAGATARTÁSI PROBLÉMÁK ELŐREJELZÉSE 200
A MAGATARTÁSI NEHÉZSÉGEK ELŐFORDULÁSA 203
MIT CSINÁLSZ, HA NEM TUDSZ FELKÉSZÜLNI AZ ÓRÁRA? 205
A NEHEZEN NEVELHETŐSÉG OKAI 206
DOHÁNYZÁS, ALKOHOL, KÁBÍTÓSZER 207
VESZÉLYEZTETETTSÉG A DEVIANCIÁRA 209
Ajánlott irodalom 213
XV. A LELKI EGÉSZSÉGVÉDELEM 214
A LELKI EGÉSZSÉGET ELŐSEGÍTŐ KÖRÜLMÉNYEK 217
KAPCSOLAT A SZAKINTÉZMÉNYEKKEL 218
A GYEREKEK ÉLETMÓDJA 219
MITŐL FÁRADOK EL? 220
HAJLAM A SZORONGÁSRA 220
MI JELENT STRESSZT A GYEREKEKNEK? 222
MI JELENT STRESSZT A PEDAGÓGUSNAK? 224
Ajánlott irodalom 225
SZAKIRODALOM 226

Kósáné Ormai Vera

Kósáné Ormai Vera műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kósáné Ormai Vera könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A mi iskolánk
Állapot:
3.480 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba
konyv