| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 239 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-18-1587-0 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 53079. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Bevezetés | 9 |
| Elméleti alapok | |
| Deviancia - hátrányos helyzet - veszélyeztetettség | 13 |
| A gyermek- és ifjúkori bűnözés | 13 |
| Hátrányos helyzet és veszélyeztetettség az iskolában | 17 |
| Magatartási zavarok - szociális inadaptáció | 21 |
| A jelenség értelmezése | 21 |
| Előfordulási gyakoriság | 23 |
| Tünetek és okok | 26 |
| Konfliktushelyzetek | 34 |
| Az iskola - a pedagógus | 40 |
| Funkciózavarok | 40 |
| Lehetőségek | 45 |
| Kutatási célok és módszerek | |
| A kutatás célja és hipotézisei | 51 |
| A vizsgálatban részt vevő személyek | 53 |
| A korcsoport | 53 |
| A mintaválasztás | 54 |
| A kutatás módszerei | 57 |
| Kutatási eredmények | |
| Családi nevelés, veszélyeztetettség és az iskolai beilleszkedés | 61 |
| Magatartási nehézségek | 74 |
| Viselkedési problémák az iskolában | 74 |
| Óvodai előzmények | 77 |
| A pedagógus-gyerek interakció | 80 |
| Interakció és nevelési stílus | 80 |
| Alapelvek és módszerek | 88 |
| Az interakció tartalma és gyakorisága | 90 |
| Az interakció társas szituációja | 96 |
| Az interakció lefolyása | 98 |
| Az interakció kognitív szintje | 101 |
| Az elvárások nyílt kifejezése | 103 |
| A pedagógus értékelő-minősítő magatartása | 106 |
| Értékelés az interakcióban | 106 |
| Az értékelés tartalma | 107 |
| Az értékelés minősége | 110 |
| Az értékelés formája | 112 |
| Minősítés a gyerekjellemzésben | 115 |
| A társas kapcsolatok | 123 |
| Társas kapcsolat és nevelői magatartás | 123 |
| Módszer | 128 |
| Iskolai beilleszkedés és társas helyzet | 130 |
| Nevelő-gyerek interakció és kortársminősítés | 136 |
| A gyerekek önértékelése | 155 |
| Énkép és önértékelés | 155 |
| Iskolai beilleszkedés és önértékelés | 157 |
| Önértékelés és nevelői értékelés | 168 |
| Az iskolához és a pedagógushoz való viszony | 177 |
| A gyerek és az iskola | 177 |
| Az iskola és az óvoda szeretete | 178 |
| Pedagógus-gyerek viszony | 187 |
| Következtetések | |
| Összefoglalás | 195 |
| Javaslatok | 198 |
| Mellékletek | |
| Szociológiai kérdőív (szülők számára) | 205 |
| Kérdőív a családi nevelés megismerésére (pedagógusok számára) | 207 |
| Gyakrabban megfigyelt problémás viselkedésformák | 209 |
| Kérdőív a veszélyeztetettség megismerésére (pedagógusok számára) | 210 |
| Óvodai jellemzés | 212 |
| Szempontsorozat az iskolai beilleszkedés értékeléséhez | 215 |
| A pedagógus gyerekértékelése | 216 |
| Elemzési szempontok a nevelői magatartás interaktív sajátosságainak vizsgálatára | 218 |
| Szociometriai kérdőív | 221 |
| A gyerek önértékelése | 224 |
| Az iskolához és a pedagógushoz való viszony | 226 |
| Irodalom | 227 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.