A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Közoktatás és pedagógia az abszolutizmus és a dualizmus korában

1849-1918

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 306 oldal
Sorozatcím: Egyetemes neveléstörténet
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 11 cm
ISBN: 963-17-1406-3
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52 301/43-46.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a kötet a magyar közoktatás és pedagógia fejlődésének történetét tekinti át 1849-1918-ig. Az időszak terjedelme, de főként a rendelkezésre álló kutatási eredmények nem tették lehetővé, hogy az... Tovább

Előszó

Ez a kötet a magyar közoktatás és pedagógia fejlődésének történetét tekinti át 1849-1918-ig. Az időszak terjedelme, de főként a rendelkezésre álló kutatási eredmények nem tették lehetővé, hogy az oktatás egészével foglalkozzunk. Csupán az általánosan képző alsó és középfokú iskolák történetének, fejlődésének fordulópontjait igyekeztünk nyomon követni. Nem foglalkozunk az alsó fokú és középfokú szakképzés problémáival, noha egy-egy területről értékes régebbi irodalom áll rendelkezésre.
Az alsó fokú és középfokú oktatás tárgyalása után külön fejezetben foglalkozunk a hazai munkásmozgalom közoktatási törekvéseivel. Ezt az indokolja, hogy a régebbi neveléstörténeti irodalom ezzel a területtel szinte egyáltalán nem foglalkozott. Célszerűnek látszott tehát, hogy - korábbi kutatásainkra támaszkodva - külön összefoglaljuk az itt jelentkező problémákat és értékeket. Ezenkívül arra is tekintettel voltunk, hogy itt olyan jellegzetes törekvések is jelentkeznek, amelyeknek kibontakozását napjainkban a szocialista közoktatásban figyelhetjük meg... Vissza

Tartalom

Bevezetés5
Az osztrák önkényuralom közoktatás-politikája (1849-1867)7
A népoktatás helyzetének alakulása9
A középfokú oktatás helyzete18
Közoktatási reformtervek a provizórium idején27
A közoktatás a dualizmus időszakában (1867-1918)37
Az alsó fokú oktatás fejlődése39
Eötvös művelődéspolitikai elvei és a népiskolai törvény39
Eötvös küzdelme a népiskolai törvény végrehajtásáért52
A népoktatás tartalma és az 1869-es tanterv58
A közoktatás-politika Eötvös halála után63
Az új népiskolai törvénytervezet és annak vitája73
Az 1905-ös népiskolai tanterv82
A középiskolai oktatás fejlődése93
Az 1883-as középiskolai törvény93
A közpiskolai tanterv és Kármán Mór tantervelméleti munkássága102
Vita a középiskolai oktatás reformjáról114
A munkásmozgalom harca a közoktatás demokratizálásáért130
A hazai munkásmozgalom közoktatási törekvései 1890-ig130
A szociáldemokrata párt népoktatási törekvései144
A szociáldemokrata párt népoktatási törekvéseinek hatása a pedagógusokra161
A hazai polgári pedagógia fontosabb elméletei171
A herbarti pedagógia és Kármán Mór munkássága172
A pedagógia mint tudomány. Jellege, felosztása176
A nevelés célja és feladatai179
A műveltség és a művelődés fogalma187
Az oktatás módszerei190
A személyiségpedagógia magyar elmélete200
A személyiség értelmezése és fejlődése202
A személyiséggé válás folyamata204
Iskolaszervezési és tantervi javaslat207
Az oktatás tartalma és módszere210
A nemzetnevelés elmélete és művelődéspolitikai programja214
A nemzetnevelés társadalmi és elméleti forrásai215
A korabeli közoktatás bírálata225
A közoktatás átalakításának programja228
A gyermektanulmányi mozgalom és Nagy László pedagógiája237
A gyermektanulmányozás kezdetei237
A Gyermektanulmányi Társaság tevékenysége243
Nagy László életútja246
A gyermektanulmány értelmezése250
Nagy László érdeklődéstana254
Az új didaktika körvonalai260
Az Új Iskola pedagógiai alapvetése268
Jegyzetek275

Köte Sándor

Köte Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Köte Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Közoktatás és pedagógia az abszolutizmus és a dualizmus korában
Állapot:
980 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba
konyv