1.031.433

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2009. szeptember

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XIX. évfolyam 9. szám

Szerző

Kiadó: Pannon Egyetem-Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Veszprém-Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 152 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Kivehető mellékletet tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

SIETETT GYEREKEK
A címet egy amerikai szerzőtől, David Elkindtől (2001) kölcsönöztem, aki már a '80-as években felfigyelt a gyerekfelfogásban és a gyerekekkel való bánásmódban végbemenő átalakulásra. A "siettetés" azt jelenti, hogy a gyerekek és a felnőttek élete, tapasztalatai, tevékenységei egyre kevésbé különböznek egymástól. A gyerekek mind fiatalabb korukban váltanak "felnőttes" életmódra az élet számos területén, egyre gyakrabban szereznek olyan tapasztalatokat, amelyeket a korábbi évtizedekben a szakemberek és a közfelfogás egy bizonyos életkor alatt nem tartott elfogadhatónak. A gyermekfelfogásban bekövetkezett változásokat többen is regisztrálták, ezek összefoglalása megtalálható korábbi tanulmányaimban.

A TANÁR SZEREPE A TANULÓK SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉSÉBEN A TANÓRAI MOTIVÁCIÓS TECHNIKÁKON KERESZTÜL
Az idegen nyelv hatékony elsajátításához szükséges legfontosabb tanári motivációs technikák az 1990-es évek óta egyre hangsúlyosabb kutatási területet jelentenek. A témában... Tovább

Fülszöveg

SIETETT GYEREKEK
A címet egy amerikai szerzőtől, David Elkindtől (2001) kölcsönöztem, aki már a '80-as években felfigyelt a gyerekfelfogásban és a gyerekekkel való bánásmódban végbemenő átalakulásra. A "siettetés" azt jelenti, hogy a gyerekek és a felnőttek élete, tapasztalatai, tevékenységei egyre kevésbé különböznek egymástól. A gyerekek mind fiatalabb korukban váltanak "felnőttes" életmódra az élet számos területén, egyre gyakrabban szereznek olyan tapasztalatokat, amelyeket a korábbi évtizedekben a szakemberek és a közfelfogás egy bizonyos életkor alatt nem tartott elfogadhatónak. A gyermekfelfogásban bekövetkezett változásokat többen is regisztrálták, ezek összefoglalása megtalálható korábbi tanulmányaimban.

A TANÁR SZEREPE A TANULÓK SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉSÉBEN A TANÓRAI MOTIVÁCIÓS TECHNIKÁKON KERESZTÜL
Az idegen nyelv hatékony elsajátításához szükséges legfontosabb tanári motivációs technikák az 1990-es évek óta egyre hangsúlyosabb kutatási területet jelentenek. A témában végzett kutatások eddig 12 olyan motivációs stratégiát találtak, amelyeket az angolnyelv-tanárok a legfontosabbnak tartanak és a legtöbbet használnak a tantermi munka során. Jelen tanulmány azt vizsgálja, hogy a nyelvtanulók véleménye szerint mennyire gyakori a 12 motivációs stratégia használata az osztályteremben, illetve a stratégiák használata mennyiben segíti elő a személyiségfejlődésüket.

PEDAGÓGIAI TEREK ISKOLAI IMPLEMENTÁCIÓJA
A tanulmány a hazai neveléstudomány számára eddig kevésbé feltárt terület feltérképezésére vállalkozik: a tudás társadalma által elvárt iskolaképnek megfelelően körvonalazza a jövő hatékony iskolájának lehetséges építészeti megoldásait. Elsősorban német és angol nyelvű szakirodalmi bázisra építkezik, és a "reflexív napló" kvalitatív technikával végzett mikrokutatásra alapozva mutatja be a pedagógiai terek intézményi környezetbe történő beágyazódását. Olyan elméleti modell alkotására tesz kísérletet, amely rávilágít a pedagógiai architektúra és az eredményes tanítás-tanulás folyamata közötti kapcsolat szükségességére. Az eredmények sokszor idealizált intézmény képét körvonalazzák, amely többdimenziós és multifunkciós jellegének köszönhetően a modern iskola álomképét jelenti.

A ZÜMMÖGÉS LEKÜZDÉSE
Értékrend-viták viták kereszttüzében a magyar oktatáspolitika pedagógiai innovációt emleget, a pedagógus szakma: reformretorikát. Ezt a jelenséget elemezve-bírálva újabban Trencsényi László Jorgosza is megemlékezik a drámapedagógiai mozgalom hetvenes-nyolcvanas években oly látványos "berobbanásáról". Báthory Zoltán így írt a reform "átfogó" és politikán is fölülemelkedni tudó jellegéről: "demokratizálni és modernizálni kell az oktatásügy egész rendszerét; az iskolastruktúrát, a szemléletet és az intézményi folyamatokat egyaránt. [...] A közoktatás reformja társadalmi érdek, a társadalmi fejlődés lendkereke, nem lebeg az űrben, nem liberális játékszer. Vissza

Tartalom

tanulmány
Vajda Zsuzsanna: Siettetett gyerekek 3
Kovács Ágnes: A tanár szerepe a tanulók személyiségfejlődésében a tanórai motivációs technikákon keresztül 15
Reinhardt Melinda: Miért hasznosak a pozitív érzelmek iskolai környezetben? 24
Sőrés Anett: Esélyegyenlőtlenség a kezdetektől 46
Fehérvári Anikó: Kik a nyelvi előkészítő képzés nyertesei? 62
Galántai Dóra - Csizér Kata: A tanár szerepe a diákok idegen nyelvi motivációjának alakításában 71
Hercz Mária - Sántha Kálmán: Pedagógiai terek iskolai implementációja 78
Szolár Éva: Az európai felsőoktatás átalakulása és a Bologna-folyamat céljai 95
Dávid Andrea: „Ha engeded, letenném e gúnyát" 120
szemle
Sági Zsuzsa: Találkozásom a fórum-színházzal 131
Szilvay Géza: Színes Húrok - Colour Strings, egy zenepedagógiai alternatíva 139
Gécziné Laskai Judit: Útravaló 142
kritika
Verók Attila: Az Egri Főegyházmegyei Könyvtár könyvritkaságai 146
Surányi Imre (2009): Az Egri Főegyházmegyei Könyvtár könyvritkaságai
Pálfi Linda: Kalauz a kommunikáció- és a képelmélet világában 149
Horányi Özséb (2006): Jeljelentés, információ, kép
melléklet
Nóvák Géza Máté: A zümmögés leküzdése 3
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2009. szeptember Iskolakultúra 2009. szeptember Iskolakultúra 2009. szeptember
Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv