kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Palatinus Könyvesház Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 468 oldal |
| Sorozatcím: | Palatinus filmkönyvek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 25 cm x 17 cm |
| ISBN: | 978-963-9578-34-0 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. Kihajtható melléklettel. |
| Köszönetnyilvánítás | 9 |
| Bevezetés | 11 |
| Mi a modern? | 17 |
| A modernizmus elmélete | 19 |
| Modern | 20 |
| Modernizmus | 22 |
| Avantgárd | 25 |
| A modern művészfilm: stílus vagy mozgalom? | 28 |
| Film és modernizmus | 32 |
| A filmkészítés intézményesült formái | 38 |
| A művészfilm intézménye | 42 |
| A modernista művészfilm és az avantgárd | 48 |
| A klasszikus/modern megkülönböztetés a filmben | 57 |
| A stíluselemzők | 58 |
| Az evolucionisták | 61 |
| A modern film és Deleuze | 65 |
| A befejezetlen projektum | 69 |
| Egyetemes vagy plurális filmművészet? | 72 |
| A modern film formái | 79 |
| Elbeszélés egy modern filmben | 81 |
| Klasszikus és modernista művészfilm | 86 |
| Az elvont Egyén elidegenedése | 91 |
| Ki az "Egyén" a modern filmben? | 93 |
| A véletlen szerepe | 95 |
| A nyitott végű elbeszélés | 102 |
| Műfaj a modern filmben | 104 |
| Melodráma és modernizmus | 106 |
| Exkurzus: Sartre és a Semmi filozófiája | 115 |
| Egy modern melodráma: Antonini: Napfogyatkozás (1962) | 120 |
| Más műfajok és visszatérő cselekményelemek | 124 |
| Nyomozás | 124 |
| Vándorlás/utazás | 127 |
| Mentális utazás | 127 |
| Marienbad: az elbeszélés bizonytalansága | 130 |
| A zárt szituációs dráma | 136 |
| Szatíra/műfajparódia | 139 |
| Az esszéfilm | 140 |
| A modern stílusok mintái | 143 |
| Elsődleges formálás: folyamatosság és diszkontinuitás | 145 |
| Radikális folyamatosság | 150 |
| Képzeletbeli idő a Marienbadban | 152 |
| Radikális diszkontinuitás | 153 |
| A fragmentált forma Godard szerint | 153 |
| A szeriális forma | 156 |
| A modernizmus stlíusai és formái | 160 |
| Minimalista formák | 160 |
| A Bresson-forma | 161 |
| Absztrakt szubjektivitás és a "modell" | 166 |
| A "modell" működés közben: Egy halálraítélt megszökött | 168 |
| Bresson és követői | 170 |
| Analitikus minimalizmus: az Antonini-forma | 171 |
| Lelki táj? | 171 |
| Folyamatosság | 175 |
| Antonini és követői | 177 |
| Expresszív minimalizmus | 182 |
| Naturalista formák | 188 |
| A poszt-neoralimus | 189 |
| A cinéma vérité | 189 |
| Az "új hullámos" stílus | 191 |
| Ornamentális formák | 194 |
| Teátrális formák | 210 |
| A modern film irányzatai | 219 |
| A modern film családfája | 225 |
| A modernizmus megjelenése és elterjedése (1949-1958) | 229 |
| A kritikai reflexivitás és a szerző születése | 231 |
| A szerző születése | 232 |
| A reflexivitás történeti formái | 237 |
| A film mint az élet iskolája: Buster Keaton: Sherlock Jr. | 239 |
| A film mint a tökéletes látás médiuma: Dziga Vertov: Ember a felvevőgéppel | 242 |
| A szerző Hollywoodban | 243 |
| A kritikai relexivitás megjelenése: Bergman: Börtön | 245 |
| Relfexivitás és absztrakció: modern film és az Új Regény | 249 |
| Absztrakció: a színház visszatérése | 255 |
| Absztrakt dráma | 259 |
| Szubjektivitás: a fabula elbizonytalanodása | 262 |
| A narrátorhang | 263 |
| A kalsszikus elbeszélés feloldódása: a film noir és a modernizmus | 264 |
| Fabulaalternatívák: Hitchcock | 274 |
| Alternatív szubjektív elbeszélések: A vihar jegyében | 277 |
| A klasszikus forma alternatívája: neorealizmus és modernizmus | 279 |
| A neorealizmus vége | 280 |
| Absztrakció a karakterábrázolásban: Fellini maszkjai | 283 |
| Modernizmus az Egy szerelm krónikájában: neorealizmus és film noir | 285 |
| Rossellini: a "neorealista csoda" | 289 |
| A modern film rövid története (1959-1975) | 299 |
| A romantikus korszak (1959-1961) | 301 |
| A neorealizmus mint referencia | 302 |
| Kelet-Európa : a szocialista realizmustól a neorealizusig | 307 |
| Heroizmus kontra modernizmus | 309 |
| Jerzy Kawalerowicz: az első modern lengyel szerző | 311 |
| Az 1959-es év | 315 |
| A romantikus modernizmus formái | 318 |
| Műfajok és az elbeszélés a korai években | 320 |
| Hang és kép | 322 |
| Előtér és háttér | 324 |
| A Hirosimától a Marienbadig: modernizmus és az elitfilm | 327 |
| Az "új film" gyártási rendszere | 329 |
| A kialakult modernizmus (1962-1966) | 333 |
| Nyugat-Európa 1962 körül | 333 |
| 1962 kulcsfilmje, a Nyolc és fél 4 | 338 |
| Közép-Európa | 344 |
| A cseh groteszk realizmus | 345 |
| A közép-európai élményvilág | 348 |
| Jancsó és az ornamentális stílus | 350 |
| A középső korszak tendenciáinak összefoglalása | 359 |
| Az 1966-os év | 360 |
| A szerző magánya | 363 |
| Politikai modernizmus (1967-1975) | 370 |
| 1968 | 371 |
| Konceptuális modernizmus: a szerző új világa | 375 |
| A valóság rekonstrukciója | 377 |
| Az ellenfilm: az elbeszélés mint közvetlen szerzői szöveg | 383 |
| A film mint közvelen politikai tett | 387 |
| A parabolikus diskurzus | 390 |
| Teorema | 391 |
| A szerző magánmitológiája | 396 |
| A politikai modernizmus önkritikája: Sweet Movie | 399 |
| A harmadik korszak irányzatainak összefoglalása | 401 |
| A szerző halála | 402 |
| A modernizmus alkonya: Tükör | 405 |
| A Tükör és a szeriális szerkezet | 407 |
| Antonioni és Greenway: A modernből a posztmodernbe | 413 |
| Filmográfia | 423 |
| Névmutató | 449 |
| Filmmutató | 455 |
| Válogatott bibliográfia | 461 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.