1.035.099

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Új út az oktatásban?

A távoktatás

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Felsőoktatási Koordinációs Iroda
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 264 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN: 963-503-159-9
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"A távoktatás" alcímet viselő monográfia a távoktatás pedagógiai hagyományait igyekszik bemutatni.
Az új technológiák iránt érdeklődők számára - most az információs társadalom küszöbén - nem lehet érdektelen, mit lehet (és jó) tudni Magyarországon a távoktatásról, az iskolától, az egyetemtől stb. erősen különböző "távoktatási központok" tevékenységéről, a távoktatásban részt vevő "tanuló" újfajta hozzáállásáról és nem utolsó sorban a "tanító" XXI. században betöltendő új szerepeiről.
Kinek szól a monográfia?
annak, akit érdekel az oktatás,
annak, aki tanít és
annak, aki tanul,
annak, aki érdeklődik az új technológiák iránt,
annak, akit érdekel, hogyan változik a világ és
annak, aki tudatosan kíván részt venni a körülöttünk lévő világ megváltoztatásában.

Tartalom

A témaválasztás üzenete7
A téma indoklása7
Kinek készült a monográfia?12
A távoktatás elterjedése és fejlődésének nemzetközi vonatkozásai13
Minek köszönhető a távoktatás elterjedése?13
A távoktatás iránti érdeklődés gazdasági és társadalmi okai14
A távoktatás fejlődését elősegítő politikai tényezők17
Milyen problémákat kellett megoldani a távoktatás bevezetésekor?19
Milyen formákat öltve jut kifejeződésre a távoktatás fejlesztése?20
Történelmi visszapillantás a mai távoktatás néhány előzményére21
A távoktatás helyzete Magyarországon24
A távoktatás terjedése Magyarországon24
Könnyű vagy nehéz a távoktatás bevezetése Magyarországon?26
Hazai körkép a távoktatásról28
Tartalmi kérdések34
A távoktatás értelmezése34
A távoktatás fogalmáról34
Távoktatás nappali oktatás helyett?41
Az elnevezés "gazdagsága"42
A távoktatás jellemzői43
A távolság, az eltávolodás44
Jegyzetek a tanulás irányításáról53
Példa a szakképzés területéről57
Miért "kell" a távoktatás?58
A felnőttek részvétele a távoktatásban59
Az időskorúak és a távoktatás60
Kinek szerveződik a távoktatás?63
A távoktatás problematikái65
Az aszinkron távoktatás65
A szinkron távoktatás71
A távoktatási rendszer77
A rendszer és a szervezet77
Új szervezeti modell a hagyományos iskola helyett?80
Hogyan válaszol a távoktatás az új igényekre?81
Újfajta szervezés81
Újfajta költséggazdálkodás82
Újfajta tartalmi irányítás83
Megváltozott testületi létszám85
Speciális távoktatási feladatok megszervezése85
Ötlettár97
A tanuló és a távoktatás101
Új út a tanulásban?101
Ki és miért tanul távoktatással?102
Indokolt-e a tanulók számára "új utat" keresni?104
A sikerhez vezető út104
A tanuló nehézségei106
A távoktatás mint keret a távtanulónak107
A hagyományos és a távoktatásban részt vevő tanuló összehasonlítása109
Az önállóság mint előny és mint felelősség109
Mire van szükségem, ha a távoktatásban tanulóként akarok részt venni?111
A tanuló és a távoktatási központ munkatársai között kialakuló kapcsolatok113
Hogyan kezelik a felnőttek a távoktatási anyagokat?114
Mit tudunk a tanulóról?115
Ötlettár117
A tanító és a távoktatás123
A jövő tanítója123
Az oktatás individualizálódása, egyéniesítése123
A tanuló szemében megváltozik az iskoláról alkotott kép124
Miért "más" a tanító a távoktatásban?126
A tanító régi és új tevékenységei128
A távoktató feladatkörei132
A távoktató "új" munkakörei133
A tananyagfejlesztő133
"Közvetítő" a távoktatásban135
További feladatok: egyéni és csoportos konzultáció137
Mi a közös a tanuló és a tanító számára a távoktatásban?138
Távoktatási eszközök és módszerek141
Milyen távoktatást szolgáló médiát tervezzünk?141
A távoktatásról szóló eszközök141
A távoktató tananyagok142
Nyomtatott tananyagok a távoktatásban149
A nyomtatott tananyag mint az oktatás privilegizált eszköze150
Nyomtatott anyagok a távoktatásban151
Milyen nyomtatott tananyagokat készítenek a távoktatásban?152
A nyomtatott távtananyag szerkezeti elemei155
A pedagógiai céllal készült szövegek strukturálása157
Szövegstrukturálási eljárások, a szöveg pedagógiai szerkesztése157
Mire vigyázunk különösen?160
A nem nyomtatott tananyagok a távoktatásban164
Fontosabb típusaik164
A taneszközök funkciója a hagyományos oktatásban166
A távoktatás "más" funkciót szán a nem-nyomtatott eszközöknek167
Oktatástechnika, médiadidaktika168
A multimédia168
Az új kulturális környezet és az oktatás viszonya169
Mi befolyásolja az eszközhasználatot?171
Egyéb nem-nyomtatott távoktató eszközök és módszerek172
A nyomtatott és a nem nyomtatott eszközök viszonya174
A nyomtatott eszközök a távoktatás privilegizált eszközei, de nem kizárólagos eszközök174
A nyomtatott eszköz segít a nem-nyomtatott eszközök használatában174
Oktatólevelek176
Írásos útmutatók tutorok számára177
Útmutató a feladatjavító tutor számára177
Útmutató a konzultációt vezető tutor számára178
Ötlettár182
A levelezés és a levél a távoktatásban186
A levelezés mint kommunikációs viszony186
A levelezés mint folyamat187
A levélről általában194
A tutori válaszlevél (oktatólevél) funkciója196
A tutori oktatólevél (mint válaszlevél!) funkciója a távoktatásban197
A tanító/tutor feladata a levelezés során198
A tutori oktatólevél (válaszlevél) formai megoldásai199
A tutori válaszlevél stílusa200
Ötlettár202
A feladatrendszer209
A visszacsatolás, a visszajelzés209
A feladatokról általában210
Milyen feladat-fajtákat építünk be?211
A feladatok típusai213
Milyen feladatot válasszunk?214
Az ellenőrzés-értékelés alrendszere215
A feladatok szerkezeti eloszlása218
Hogyan segítjük a tanulót a feladatot megoldása során?223
A módszerekről226
A tanulás módszerei226
A tanítás módszerei227
Távoktatási intézmények231
A távoktatási központ231
A távoktatási központok filozófiája235
Hol találhatók a gyakorlatban ilyen modell-szinten ismertetett távoktatási központok?236
A forrásközpontok237
A könyvtár és a távoktatás239
A távoktatás és a jövő241
A távoktatás a jövő előfutára242
A távoktatásra váró feladatok242
Miért jelentős ma a távoktatás?243
Mit igényel a távoktatás?243
A távoktatás szereplőinek hozzáértése244
A távoktatás szelektál?245
Milyen természetűek a távoktatás feltételei?245
Az információs társadalom és a távoktatás246
Részletek a Bangemann jelentésből 1994-ben248
Nemzeti Informatikai Stratégia (NIS), Tervezet249
Az információs és kommunikációs technológiák (általános) kihívása253
Felhasznált irodalom255
Résumé260
Sommary262
A szerző korábbi publikációiból264

Kovács Ilma

Kovács Ilma műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kovács Ilma könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Új út az oktatásban? Új út az oktatásban? Új út az oktatásban?

A borító enyhén elszíneződött, hullámos.

Állapot:
2.490 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba
konyv