1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Biológiai szaktanterem szervezése az általános iskolában

Szerző
Grafikus
Lektor
Fotózta

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 127 oldal
Sorozatcím: Az Élővilág-tanítás problémái
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 13 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52559/II. Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Képzeljünk el egy orvosi műtőt, amelyben folyamatosan, egymás után szemet operál a szemész, vesekövet távolít el az urológus, daganatot emel ki az agysebész, újszülöttet segít a világra a szülész, és így tovább. Ehhez a műtőhöz hasonlít a mai hagyományos iskola, hiszen ugyanabban a tanteremben végzik a különböző szaktanárok a teljesen más jellegű, más és más pszichológiai és technikai feltételeket igénylő tantárgyak oktatását s ahhoz kapcsolódva nevelőmunkájuk jelentős részét is. Az ilyen iskolában is csak annyira találhatók meg az eredményes munka feltételei, mint amennyire az előbb említett, képzelt orvosi műtő biztosítaná az ott végzett operációk sikerét. Míg ez az orvosi gyakorlatban elképzelhetetlen, addig pedagógiai életünkben megszokott valóság. Szinte valamennyi pedagógus érzi és tudja, hogy jelenlegi iskolai kereteink megnehezítik, néha meg is akadályozzák a korszerűsítési törekvéseket. Ahhoz, hogy a nevelő a tanulók érdekében egész pedagógiai képességét, tehetségét... Tovább

Fülszöveg

Képzeljünk el egy orvosi műtőt, amelyben folyamatosan, egymás után szemet operál a szemész, vesekövet távolít el az urológus, daganatot emel ki az agysebész, újszülöttet segít a világra a szülész, és így tovább. Ehhez a műtőhöz hasonlít a mai hagyományos iskola, hiszen ugyanabban a tanteremben végzik a különböző szaktanárok a teljesen más jellegű, más és más pszichológiai és technikai feltételeket igénylő tantárgyak oktatását s ahhoz kapcsolódva nevelőmunkájuk jelentős részét is. Az ilyen iskolában is csak annyira találhatók meg az eredményes munka feltételei, mint amennyire az előbb említett, képzelt orvosi műtő biztosítaná az ott végzett operációk sikerét. Míg ez az orvosi gyakorlatban elképzelhetetlen, addig pedagógiai életünkben megszokott valóság. Szinte valamennyi pedagógus érzi és tudja, hogy jelenlegi iskolai kereteink megnehezítik, néha meg is akadályozzák a korszerűsítési törekvéseket. Ahhoz, hogy a nevelő a tanulók érdekében egész pedagógiai képességét, tehetségét kibontakoztathassa, tanítványai pedig teljes aktivitásukat kifejthessék, korszerű feltételekre van szükség. Genzwein Ferenc igazgató így fogalmazta meg ezt a gondolatot: „A jelenlegi osztálykeretekben és osztálytermekben folyó munka nem szolgálja és nem is szolgálhatja a kívánt mértékben a megnövekedett igényeket. Lélektani és technikai okok akadályozzák itt a munkát. Vissza

Tartalom

TARTALOM
Bevezetés 5
A biológiai szaktanterem kialakítása 13
Élő tenyészetek a szaktanteremben 48
Biológiai szakkörök a szaktanteremben 101
Óraszervezési formák a szaktanteremben 108
A szemléltetés és a szaktanterem 116
Könyv és folyóirat a szaktanteremben 121
Felhasznált és javasolt irodalom 125

Kovács István

Kovács István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kovács István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv