A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Fejezetek a 150 éves Ganz-gyár történetéből

1844-1994

Szerző
,
Kiadó:
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 532 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 963-02-9717-5
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókkal, ábrákkal gazdagon illusztrálva.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

150 évvel ezelőtt Budán, az ország fővárosában egy svájci öntőmester vasöntőműhelyt alapított. Az öntőmestert Ganz Ábrahámnak hívták, az öntöde a később világhírnévre szert tett Ganz-gyárak... Tovább

Előszó

150 évvel ezelőtt Budán, az ország fővárosában egy svájci öntőmester vasöntőműhelyt alapított. Az öntőmestert Ganz Ábrahámnak hívták, az öntöde a később világhírnévre szert tett Ganz-gyárak bölcsője lett. 150 év - másfél évszázada - történelmi mértékkel is nagy idő, társadalmak születtek és szűntek meg. a Ganz azonban mindig sikerrel élte túl a történelem viharait és megpróbáltatásait. A cég vezetése mindig megtalálta azt a helyes üzletpolitikát, amely sikeresen alkalmazkodott a változó piaci követelményekhez és a konjunkturális változásokhoz.
A Ganz-féle vasöntöde 1845. január 24-án kapta meg a helyhatóságtól az öntési engedélyt. a műhely felszerelése akkor egy tégelykemence és néhány nélkülözhetetlen szerszám volt, a műhelyben két segéd dolgozott. a munka azonban nehezen indult meg: a vár rendelések késtek, az anyagellátás akadozott és a konkurens Hengermalom Társulat minden befolyását latba vetette, hogy a korábban a cég öntödéjének dolgozó Ganz sikerét megakadályozza. Végül Kossuth Lajos és közbenjárásával a kezdetben vonakodó gróf Széchenyi István támogatásával megérkeztek az első megrendelések és megindult az anyagszállítás. A kis műhely április végén már 22, az év végére 30 munkásnak adott megélhetését. Üzembe helyezték a második kúpolókemencét és hetenként háromszor volt öntés.
A vállalatalapító és üzeme a magyar szabadságharcból is kivette a részét: ágyúkat öntött a honvédsereg részére. Ezért a tevékenységéért Ganz Ábrahámot később 1850-ben az osztrák hadbíróság hatheti felfüggesztett várfogságra ítélte.
A szabadságharc leverése után az ország gazdasági fejlődése a virágzó reformkorhoz képest megrekedt. Az osztrák hatóságok a vasútépítéseket azonban stratégiai megfontolások alapján támogatták. Ganz a figyelmét ezért erre a területre irányította. A vasútépítés két irányba folyt: Budapestről a birodalom fővárosa felé és Szegeden át az Al-Duna és a Balkán felé, ahol az osztrák császárságnak stratégiai céljai voltak. Vissza

Tartalom

Beköszöntő7
Bevezető9
Ganz-Hunslet Rt.21
Villányi György: A vasúti járműgyártás története 1868-191821
Szécsey István: A vasúti járműgyártás története 1920-195823
Falk Alfréd - Süveges László: A vasúti járműgyártás története 1959-1987 és a Ganz-Hunslet Kft. működése195
Farnadi Zsolt: Közúti gépjárműgyártás253
Ganz Gépgyár Holding267
Bevezetés269
Papp Zoltán - Szalai Gyula: Vízgépek gyártása271
Somogyi Ferenc: Belsőégésű motorok gyártása a Ganz-gyárban299
Dr. Szüle Dénes: Hajtóműgyártás327
Kondor Imre - Kozik Ágota: Olajipari és atomerőművi berendezések, különféle gépek342
Deák Miklós - Kovács János: Repülőgépgyártás354
Ganz Híd-, Daru- és Acélszerkezetgyártó Rt.357
Dr. techn. Domanovszky Sándor: A Ganz Híd-, Daru- és Acélszerkezetgyártó Részvénytársaság története, 1874-1994359
Ganz Mérőgyárt Kft.449
Dr. hegyi József - Kmethy Győző: A hazai villamos fogyasztásmérő-gyártás története451
Ganz Kapcsoló- és Készülékgyártó Kft.491
Vekerdy Attila: Kisfeszültségű készülékgyártás493
GANZAIR Kompresszortechnika Kft.515
Gidai János: A GANZAIR Kompresszortechnika Kft. története517
Suba Gábor: Nevezetes személyek a Granz-gyár történetéből527
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv