A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Máv. Rt. Fejlesztési és Kísérleti Intézet Évkönyve 1996-2000 (aláírt példány)

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A MÁV Rt. Fejlesztési és Kísérleti Intézet harmadik évkönyve mintegy 5 év kutatási és fejlesztési eredményeiből tartalmaz válogatást.
Köztudott, hogy az évkönyv kiállítása és szerkesztési elvei... Tovább

Előszó

A MÁV Rt. Fejlesztési és Kísérleti Intézet harmadik évkönyve mintegy 5 év kutatási és fejlesztési eredményeiből tartalmaz válogatást.
Köztudott, hogy az évkönyv kiállítása és szerkesztési elvei sok évtizedes hagyományoknak felelnek meg, hiszen a fél évszázados múltra visszatekintő Intézet - korábban Vasúti Tudományos Kutató Intézet - rendszeresen publikált hasonló kiadmányokat, ilyen értelmezésben ez már a 35. évkönyv.
Jubileumi kiadmány tehát az a kötet, a Vasúti Tudományos Kutató Intézet 1951-ben történő alapítását is ünnepeljük 2001 tavaszán.
Az 1996-2000 évek az Intézet életében jelentős változásokat hoztak, elsősorban az 1997. elejére tervezett, majd különféle okok miatt meghiúsult, társasággá alakítási folyamat következtében. A szervezet-átalakítás előkészítése során a szabvány- és minőségügyi tevékenység, valamint a könyvtár, tervtári dokumentációs és szakirodalmi tevékenység és az ezekkel kapcsolatos szolgáltatások a MÁV Rt szervezetén belül máshová kerültek. Ugyanakkor az FKI tevékenységi területe a járművek hőtechnikai vizsgálatainak eredményesebb végzésére alkalmas - ATP minősítésű - mérőállomással bővült, amely a volt Istvántelki Főműhely területén a vasúti járművek hőtechnikai vizsgálatainak széles választéka mellett közúti hűtőkocsik nemzetközi minősítésére is alkalmas.
Az 1996/97 év fordulóján lezajlott - és végül szükségtelennek bizonyult - társasággá alakítási kísérlet az FKI létszámának jelentős csökkenését, idősebb kollégáink gyors nyugdíjba-vonulását, kitűnő szakembereink elvándorlását is magával hozta. Az 1998/2000-es évek ezért elsősorban a stabilizálódás, a MÁV igényéhez való rugalmasabb alkalmazkodás időszakát jelentették... Vissza

Tartalom

Előszó (Kisteleki Mihály) 7
Vorwort 11
Preface 15
Az üzemi pályaudvar technológiai koncepciójának kidolgozása (Bessenyei György) 19
A sebességemelés lehetősége és mértéke a kisforgalmú mellékvonalakon BZ 300 sor. motorvonatos közlekedésnél (Béres István, Kisteleki Mihály, Varga Jenő) 33
A RoLa kocsik siklásbiztonsági vizsgálata (Horváth Gábor) 63
A MÁV vasúti járműkarbantartó- és javító rendszer optimalizálása (Kisteleki Mihály, Kovács Károly Vincze Tamás) 73
A MÁV Rt. vasúti hálózata további villamosításának műszaki-gazdasági megalapozása (Kovács Károly) 133
A felsővezeték mérő-kocsi áramszedőjének mérő-adatgyűjtő berendezésé (Kovásznay István) 177
A BHV sorozatú elővárosi kocsik Kaláka-III forgóvázának korszerűsítése (Dr. Mocskonyi Miklós -Herkéné Püski Anikó) 187
Adott pályaszakaszon áthaladó vasúti járművek kerékterheléseinek folyamatos mérése és regisztrálása (Dr. Mocskonyi Miklós - Kochán János) 215
A V43 sor. villamos mozdony szekrényfelfüggesztésének korszerűsítése (Pálfy Csaba, Varga Jenő, Veress Árpád) 237
A felső vezeték-ellenőrző mérések során szerzett tapasztalatok (Pilissy Ákos) 253
EU-konform hazai vasúti mellékvonali közlekedés megvalósításának koncepcióelemei (Dr. Rixer Attila) 267
Zusammenfassung 305
Summary 317
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv