1.031.464

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Egyéni esélyek, iskolai esélyek, társadalmi esélyek

Magyarország közoktatása a változó világban

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Napvilág Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 115 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 12 cm
ISBN: 963-9082-83-X
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Van-e ma Magyarországnak olyan lakója, aki ne értene az oktatáshoz, a gyermekneveléshez? Bizony, alig akad ilyen ember, mivel az iskola nálunk közügy, a nemzet felemelkedésének eszköze, a tudás birodalma, második otthon... És még sorolhatnám, mi minden.
De értenek-e azok az oktatáshoz, akik fenntartják, működtetik az intézményeket? Kapnak-e segítséget ahhoz, hogy a napi nehézségek, az azonnal megoldandó feladatok és megválaszolandó kérdések közepette szélesebb összefüggésekre figyeljenek?
E könyv azoknak készült, akiket kiválasztottak és akik vállalkoztak arra, hogy átalakuló világunk e tradicionális műhelyének értékeit őrizzék, hagyományait éltessék, s az informatikai forradalom megkövetelte növekedési pályára állítsák, s akiket izgat, hogy mi történik az oktatás, nevelés terén, hogy merre tart a magyar társadalom.
A szerzők és a szerkesztők azt remélik, hogy a könyvben foglalt ismeretek, politikai tapasztalatok segíteni fogják a közügyek intézőinek, a politikai... Tovább

Fülszöveg

Van-e ma Magyarországnak olyan lakója, aki ne értene az oktatáshoz, a gyermekneveléshez? Bizony, alig akad ilyen ember, mivel az iskola nálunk közügy, a nemzet felemelkedésének eszköze, a tudás birodalma, második otthon... És még sorolhatnám, mi minden.
De értenek-e azok az oktatáshoz, akik fenntartják, működtetik az intézményeket? Kapnak-e segítséget ahhoz, hogy a napi nehézségek, az azonnal megoldandó feladatok és megválaszolandó kérdések közepette szélesebb összefüggésekre figyeljenek?
E könyv azoknak készült, akiket kiválasztottak és akik vállalkoztak arra, hogy átalakuló világunk e tradicionális műhelyének értékeit őrizzék, hagyományait éltessék, s az informatikai forradalom megkövetelte növekedési pályára állítsák, s akiket izgat, hogy mi történik az oktatás, nevelés terén, hogy merre tart a magyar társadalom.
A szerzők és a szerkesztők azt remélik, hogy a könyvben foglalt ismeretek, politikai tapasztalatok segíteni fogják a közügyek intézőinek, a politikai intézményrendszer egyes szereplőinek a tevékenységét, s hogy ennek révén a magyar iskolák gyermekeink életesélyeinek megalapozói, egy humánusabb, emberibb világ valódi műhelyei, munkahelyei, a tudás és az emberség "birodalmai" lesznek. Vissza

Tartalom

Ajánlás az olvasónak7
Gazsó Ferenc: A társadalmi folyamatok és az oktatási rendszer9
Mihály Ottó: A magyar közoktatás helyzete23
Loránd Ferenc: Az általános képzés tartalmi fejlesztésének irányai, eszközei és feltételei41
Borbola István: Állam, önkormányzat, közoktatás57
Jánosi György: Hogyan tovább közoktatás, hogyan tovább önkormányzatok?81
Kovács László: Politika és társadalom. Mérleg félidőben93
Baranyi Ferenc: A metafizika titokzatos gyakorlása113
Utóhang116
A kötet szerzői
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv