1.034.866

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelés, művelődés, minőség

A többcélú intézmények minőségbiztosításának problémái/Okker minőségbiztosítás

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 176 oldal
Sorozatcím: Minőség és gyakorlat
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN: 963-922-861-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Bár lehet, hogy nem a minőség, de mindenképpen a minőségbiztosítás korát éljük, s ez a kordivatként jellemezhető szindróma természetesen a minőségi teljesítményekre irányuló törekvés... Tovább

Előszó

Bár lehet, hogy nem a minőség, de mindenképpen a minőségbiztosítás korát éljük, s ez a kordivatként jellemezhető szindróma természetesen a minőségi teljesítményekre irányuló törekvés megnyilvánulásaként értékelhető. A minőségbiztosításnak immár teóriái és gyakorlati, tevékenységi rendszerei vannak, amelyekben szabályok gondoskodnak a minőséget biztosító teendőkről. Mindez a modern piacgazdaságban született, és fogalmi apparátusával, szemléletével a merkantil és a marketing gondolkodás és gyakorlat önazonosító keretei között maradt. Mígnem egyszercsak átkerült a nevelés, a művelődés tartományaiba, és a nevelési, művelődési feladatokat ellátó intézmények munkájának minőségalkotó kötelmeit kezdte definiálni és szabályozni.
Mindenképpen észrevehető, hogy új pedagógiai-andragógiai, illetve művelődési elméleti és szemléleti paradigma bontakozott ki, amely határozott szándékkal, centrális értékként kívánja a gazdaságból transzformált minőségfogalmakat, minőségbiztosítási "filozófiákat" és gyakorlati szabályokat alkalmazni. Arra törekszik tehát, hogy lefordítsa a maga nyelvére a gazdasági minőségbiztosítás merkantil és marketing nyelvezetét, s az intézmények számára ISO vagy TQM (illetve más, hasonló) minőségbiztosítási tevékenységi programot termeljen.
Kovács László és Tarcsa Zoltán könyve nem a gazdaságból transzformált minőségbiztosítás kanonizálása, inkább a minőségbiztosítás problémáit, dilemmáit és a transzformáció reális lehetőségeit keresi. Igaz, a nevelés, a művelődés intézménytípusainak egyikét vizsgálja csupán: a többcélú (nevelési-művelődési) intézményeket, közvetlenebbül az általános művelődési központokat (ámk). De éppen az intézménytípus komplexitása okán általánosíthatóvá, etalonná válhatna a könyv "filozófiája", szemlélete és ajánlott minőségbiztosítási praxisa, szóval a gazdaságból ide származott minőségbiztosítás kezelési módja.
A Kovács-Tarcsa szerzőpáros rátalált arra, ami a gazdasági fogantatású minőségbiztosításból mégiscsak átvehető és használható a nevelési, művelődési intézmények (s valószínű nemcsak a többcélú, nevelési-művelődési intézmények) számára. És ebben sikerült következetesnek maradnia. Hiszen nem állíthatjuk, hogy az intézményes nevelési, művelődési tevékenység semmit sem tanulhat az üzleti jellegű, piaci minőségbiztosítástól. Kovács Lászlónak és Tarcsa Zoltánnak a használható "tananyagot" kellett megtalálnia.
Ajánljuk ezt a könyvet mindazoknak, akiknek szakértelméhez, munkájához a nevelési, művelődési minőségbiztosítás problémái hozzátartoznak. S különösen azoknak, akik újra és újra szívesen végiggondolják ezeket a problémákat. Vissza

Tartalom

AJÁNLÁS 5
Bevezetés 9
ALAPFOGALMAK - ALAPDILEMMÁK 11
Amit az ámk-król tudni illik 13
Az ámk-k keletkezéséről 13
Mi is az az általános művelődési központ? 14
Minőség az oktatásban és a művelődésben 16
Mi is az a minőségbiztosítás? 18
A közoktatási minőségügy alapfogalmai 21
1. Kicsoda a vevő? 23
2. Az áru, a szolgáltatás eredménye 24
3. A szabvány 25
4. Gyártástechnológia, tervezés 27
5. Ellenőrzés, mérés, értékelés 30
Mi a minőség az oktatásban, a művelődésben? 36
A TÖBBCÉLÚ INTÉZMÉNYEK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSÁNAK PROBLÉMÁI 39
A klasszikus kérdés: szervezetek egysége avagy egységes szervezet? 41
A szervezeti funkció analízis 44
Minőségszínvonal elemzés az általános művelődési központokban 48
Az értékelő team kiválasztása 48
Az értékelési tényezők kiválasztása 49
Az értékelési tényezők súlyozása 50
Az értékelési skálák kialakítása 50
Az értékelés elvégzése 51
A SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS FELTÉTELRENDSZERE 55
Szabványosítható-e a személyiségfejlesztés? 57
Mi a folyamat? 58
A humán erőforrás menedzsmentről 61
A személyiségfejlesztés „folyamata" 63
Pedagógiai értékrend-feltáró kártyacsomag 70
A személyiségfejlesztés feltételeinek vizsgálata 76
Kommunikációs kultúra 83
TEDD VAGY NE TEDD - DE NE PRÓBÁLD! 85
A rendszerbevezetés modellje 87
1. lépés 91
A vezetőség szándéknyilatkozata 91
2. lépés 93
A támogató szervezet létrehozása 93
3. lépés 96
Erőtérelemzés - a kulcsemberek térképe 96
Az erőtérelemzés 96
A kulcsemberek térképe 100
4. lépés 101
Képzés, intézményi minőségkép kialakítása 101
5. lépés 104
Dolgozói szándéknyilatkozat 104
6-7. lépés 105
A szakmai értékrend és a küldetésnyilatkozat 105
8. lépés 106
Belső partnerazonosítás és igényfelmérés 106
9. Külső partnerek azonosítása - igényfelmérés 113
A kliensek, az intézmény és a fenntartó alkupozíciói új igény megjelenése esetén 116
10. Az igények egybevetése a szakmai célrendszerrel 121
11. A minőség-körök tevékenysége 1. 123
Mit várjunk a minőség-köröktől? 123
A minőség-körök tevékenysége 2. 126
A problémamegoldás folyamata 126
Zárszó 136
Tárgymutató 139
Felhasznált irodalom 143
Eszközkatalógus és bibliográfia a minőségbiztosítás pedagógiai irodalmából 145
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Nevelés, művelődés, minőség Nevelés, művelődés, minőség Nevelés, művelődés, minőség

A borító enyhén foltos.

Állapot:
2.940 Ft
1.470 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba
konyv