802.763

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Nevelés, művelődés, minőség

A többcélú intézmények minőségbiztosításának problémái/Okker minőségbiztosítás

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 176 oldal
Sorozatcím: Minőség és gyakorlat
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN: 963-922-861-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.

Előszó

Bár lehet, hogy nem a minőség, de mindenképpen a minőségbiztosítás korát éljük, s ez a kordivatként jellemezhető szindróma természetesen a minőségi teljesítményekre irányuló törekvés... Tovább

Tartalom

AJÁNLÁS 5
Bevezetés 9
ALAPFOGALMAK - ALAPDILEMMÁK 11
Amit az ámk-król tudni illik 13
Az ámk-k keletkezéséről 13
Mi is az az általános művelődési központ? 14
Minőség az oktatásban és a művelődésben 16
Mi is az a minőségbiztosítás? 18
A közoktatási minőségügy alapfogalmai 21
1. Kicsoda a vevő? 23
2. Az áru, a szolgáltatás eredménye 24
3. A szabvány 25
4. Gyártástechnológia, tervezés 27
5. Ellenőrzés, mérés, értékelés 30
Mi a minőség az oktatásban, a művelődésben? 36
A TÖBBCÉLÚ INTÉZMÉNYEK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSÁNAK PROBLÉMÁI 39
A klasszikus kérdés: szervezetek egysége avagy egységes szervezet? 41
A szervezeti funkció analízis 44
Minőségszínvonal elemzés az általános művelődési központokban 48
Az értékelő team kiválasztása 48
Az értékelési tényezők kiválasztása 49
Az értékelési tényezők súlyozása 50
Az értékelési skálák kialakítása 50
Az értékelés elvégzése 51
A SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS FELTÉTELRENDSZERE 55
Szabványosítható-e a személyiségfejlesztés? 57
Mi a folyamat? 58
A humán erőforrás menedzsmentről 61
A személyiségfejlesztés „folyamata" 63
Pedagógiai értékrend-feltáró kártyacsomag 70
A személyiségfejlesztés feltételeinek vizsgálata 76
Kommunikációs kultúra 83
TEDD VAGY NE TEDD - DE NE PRÓBÁLD! 85
A rendszerbevezetés modellje 87
1. lépés 91
A vezetőség szándéknyilatkozata 91
2. lépés 93
A támogató szervezet létrehozása 93
3. lépés 96
Erőtérelemzés - a kulcsemberek térképe 96
Az erőtérelemzés 96
A kulcsemberek térképe 100
4. lépés 101
Képzés, intézményi minőségkép kialakítása 101
5. lépés 104
Dolgozói szándéknyilatkozat 104
6-7. lépés 105
A szakmai értékrend és a küldetésnyilatkozat 105
8. lépés 106
Belső partnerazonosítás és igényfelmérés 106
9. Külső partnerek azonosítása - igényfelmérés 113
A kliensek, az intézmény és a fenntartó alkupozíciói új igény megjelenése esetén 116
10. Az igények egybevetése a szakmai célrendszerrel 121
11. A minőség-körök tevékenysége 1. 123
Mit várjunk a minőség-köröktől? 123
A minőség-körök tevékenysége 2. 126
A problémamegoldás folyamata 126
Zárszó 136
Tárgymutató 139
Felhasznált irodalom 143
Eszközkatalógus és bibliográfia a minőségbiztosítás pedagógiai irodalmából 145
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Nevelés, művelődés, minőség Nevelés, művelődés, minőség Nevelés, művelődés, minőség

A borító enyhén foltos.

Állapot:
2.740 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba